Baking soda is used in devil's food cake because it turns the cocoa powder reddish brown.
(Vergelijk het met vla: zo knalgeel als dat uit een pak komt, krijg je het nooit als je het zelf maakt, maar ergens verwacht je dat wel van vla)
Maar wordt zo'n cake als je er geen kleurstof in doet wel zo rood? Is dat niet iets wat mensen denken doordat er altijd kleurstof inzit? (Vergelijk het met vla: zo knalgeel als dat uit een pak komt, krijg je het nooit als je het zelf maakt, maar ergens verwacht je dat wel van vla)
Dus de volgende vraag is:welk merk verkoopt rode kleurstof zonder beestjes, dus volledig chemisch?
Citaat van: Hizikigrrrl op 26 december 2010, 14:48:01Dus de volgende vraag is:welk merk verkoopt rode kleurstof zonder beestjes, dus volledig chemisch?Ik heb nog nooit een rode chococake gekregen door cacaopoeder. Ik heb wel vaker een roze cake gemaakt, maar dan zonder choco.Je kan ook steenrood gebruiken (als je geen bietensap wil), dat is ijzeroxide en zonder beestjes. Ik heb een zakje van de Peperbol.
weet iemand hoe je het bittere van extra virgin olijfolie kan neutraliseren (als er net iets teveel in een koud gerecht zit)?
Het zit in 1 bak van m'n verse salsa (tomaat, ui, koriander, paprikas, look, kruiden etc). (Ik vind een beetje zachte olijfolie altijd lekker, maar die was op).
Sinaasappelsap met tomaten en koriander?