Maar ik heb nog nooit mock chicken gegeten of klaargemaakt. Wat staat me te wachten als ik het blikje openrits?
Gebruik ik het hetzelfde als quorn of tofu? Even in een aparte koekenpan in beetje olie bakken en dan aan op het laatst aan het gerecht met saus toevoegen? Of moet ik het nog eerst afspoelen of iets anders nog mee doen?
Het lijkt qua uiterlijk een beetje op kip, inclusief bobbeltjes die kippenvel moeten voorstellen. Dus niet schrikken
Je moet de saus in een apart bakje ofzo gieten en het 'vlees' vantevoren goed afspoelen, want de saus koekt enorm aan als je het gaat bakken. Ik snij het altijd in stukjes, omdat het enorme klompen 'vlees' zijn, die niet zo makkelijk bakken. Ik doe meestal 'bakken' met wat olie en een klein beetje water, op redelijk hoog vuur. Als tijdens het bakken toch nog wat saus erin blijkt die gaat aankoeken, kan je wat water toevoegen, even roeren en het water weer weggieten. Gewoon doorbakken en de aankoekende saus negeren is niet handig, want die wordt echt zwart als roet en vies.
Als het redelijk klaar is met bakken kan je eventueel specerijen toevoegen (kerrie is heel lekker erbij) en dan de de saus die je apart had gehouden weer toevoegen (die is wel heel vet, maar ook wel heel erg lekker!) en eventjes mee laten warmen.