Selly, ik lees dat jij regelmatig pickled vegetables eet. Maak jij die zelf of koop je ze? Ik haal ze nl wel eens in een pot bij de groenteturk maar dan zijn de groenten altijd zoooo slap (van kool snap ik het maar wortel, augurk en pepers??) en dat vind ik zooo vies.
Ik heb ze ook wel eens in van die wit/blauwe blikjes met een rode streep bij de toko gehaald maar die zijn net zo slap. Ik ben gek op knapperig zuur en zou graag een goed merk willen weten.
Alvast bedankt.
Leuk, nog een pickle liefhebber!
Ik eet diverse soorten pickles.
Ik post wel eens over die ik bij falafel en currys enzo eet, maar dat zijn Indiase (scherpe) pickles, en die heb ik van Patak of andere Indiase merken (uit de Surinaamse winkel. AH heeft ook Patak maar dat zijn roerbaksauzen, die moet je niet hebben).
Ik eet ook vaak Japanse pickles en soms maak ik die zelf (op azijn, soms snelle die twee dagen trekken, soms langzame die minimaal een maandje trekken. Op de planning staat nog om Japanse pickles op zout te maken, maar ik ben nog niet geheel achter de techniek), maar regelmatig heb ik die ook uit de Japanse winkel. Ik weet niet in welke regio je zit, niet iedereen heeft een Japanse winkel op de hoek. Het zijn platte zakjes. Let bij de radijspickles op dat de kleurstof niet altijd vegetarisch is.
Die ik van de Turk heb zijn niet zo heel erg slap, wel als je ze langer laat staan, maar ze horen volgens mij ook niet superstevig. Dat is trouwens ook redelijk makkelijk zelf te maken met warme azijn en wat suiker en specerijen naar keuze, en dan open je ze bv na 2 weken, en dan alleen stevige zaken toevoegen als wortel en bloemkool en rode pepers, en er dan komkommers die in een andere pot maar 2 dagen hebben getrokken toevoegen.
Bij de Chinees hebben ze ook deze:
http://www.flickr.com/photos/fotoosvanrobin/2924121278/ en die zijn erg lekker.
Hier vind je ook nog wat goeie info
http://tokowijzer.wordpress.com/category/groenten-fruit-enzo/groente-ingemaakt/ over diverse soorten.
Heb je al eens kimchi geproefd?