Wat zou een goede combinatie van groenten zijn voor "hollandse groentensoep" als je allergisch bent voor wortel en kool ? bloemkool, prei, ui, peterselie/selderij ? ik heb het idee dat ik dan nog iets mis
Ik neem aan dat jullie een elektrisch gourmetstel gebruiken? Dan wordt het lastig om bijvoorbeeld ook pannenkoekgourmet aan te bieden (doe/deed ik vaak bij mijn ouders, erg gezellig) - het deeg wordt nooit of te nimmer gaar.
Citaat van: Eelco op 21 juni 2010, 00:18:08Ik neem aan dat jullie een elektrisch gourmetstel gebruiken? Dan wordt het lastig om bijvoorbeeld ook pannenkoekgourmet aan te bieden (doe/deed ik vaak bij mijn ouders, erg gezellig) - het deeg wordt nooit of te nimmer gaar. Wij hadden ook een elektrisch gourmetstel, maar pannenkoekjes bakken ging prima hoor!
Omnivoren eten meestal ook wel groente en kaas en eieren etc. Dan kan ook het budget drukken. Vergeet ook de vieze sausjes niet, dat schijnt toch bij mini-koken te horen. Mocht je toch wel naar de AH gaan; hier waren de komkommers in de bonus voor 50 ct per stuk.
Laatst weer eens een Indiase kookuitzending gezien. Wat me opviel, is dat de profkoks kruiden in hun geheel (dus niet gevijzeld) gebruiken. Hele kardamompeulen, kruidnagels, kaneelstokjes en laurierbladeren die ergens tussen de pilao verstopt zijn. Een laurierblad kun je nog makkelijk vinden, maar ik zou het toch minder prettig vinden om ineens in een kruidnagel te bijten. Worden die kruiden toch later minutieus verwijderd of is het couleur locale dat je tijdens het eten de 'troep' uit je eten vist? Of ben ik nu naïef?
Je eet het daar tijdens het eten gewoon op Stukken kaneel bak ik trouwens ook gewoon mee.