Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2940 Gepost op: 12 december 2009, 21:50:33 »
Deze vraag past waarschijnlijk beter hier:

Pompoenburgers op een broodje.

Dat was lekker, maar ze vielen enorm uitelkaar. Iemand enig idee hoe ik dat een volgende keer kan voorkomen?

Recept!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2941 Gepost op: 23 december 2009, 00:15:26 »
Smaken groene thee-noedels naar groene thee?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2942 Gepost op: 23 december 2009, 11:19:31 »
Ik maak overmorgen gevulde paprika's en heb al gekocht: paprika's, tomatensaus van Heinz, rijst en Alpro soja fijngehakt. Nu wil ik in de vulling ook een beetje kleingesneden groentjes doen. Wat zou ik er nog in doen? Gaat venkel?

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2943 Gepost op: 23 december 2009, 11:22:50 »
Oh en voor morgenavond wil ik tempeh-satés maken. Hoe kan ik die weer marineren? heb het eens een keer gedaan met ketjap, (sojasaus?), knoflook en ui. Weet iemand of dat de juiste ingrediënten zijn en in welke verhouding het moet? Was toen wel erg lekker en vriendje vroeg er speciaal om :D

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2944 Gepost op: 23 december 2009, 12:52:58 »
Oh en voor morgenavond wil ik tempeh-satés maken. Hoe kan ik die weer marineren? heb het eens een keer gedaan met ketjap, (sojasaus?), knoflook en ui. Weet iemand of dat de juiste ingrediënten zijn en in welke verhouding het moet? Was toen wel erg lekker en vriendje vroeg er speciaal om :D

Hier staat een goed recept http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstmenus/winterse-bbq#Christiaans-tempehribbetjes
,,,,فلافل

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2945 Gepost op: 24 december 2009, 18:29:47 »
Heeft iemand enig idee op hoeveel graden de oven moet als ik mediterane groenten in een laagje olie wil bakken/roosteren/pocheren (tja, hoe noem je dat??). Ik neem aan niet te hoog, want ik wil dat het langzaam gaar en zacht en zoet wordt. Een vriendin had dit ooit eens gedaan en het was echt heel erg lekker, vooral voor de aubergine en de rode uien!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2946 Gepost op: 26 december 2009, 16:27:57 »
Heeft iemand enig idee op hoeveel graden de oven moet als ik mediterane groenten in een laagje olie wil bakken/roosteren/pocheren (tja, hoe noem je dat??). Ik neem aan niet te hoog, want ik wil dat het langzaam gaar en zacht en zoet wordt. Een vriendin had dit ooit eens gedaan en het was echt heel erg lekker, vooral voor de aubergine en de rode uien!

Beetje laat, maar 180 of 190 is prima. Je kunt er ook altijd nog folie over heen doen als het te hard gaat. Met zeer veel harde (grote aardappels, biet) groenten alleen zou ik 200 doen.
,,,,فلافل

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2947 Gepost op: 27 december 2009, 13:26:39 »
Alsnog dank. Die vriendin heb ik uiteindelijk gebeld, maar zij had de groenten gewoon op 220 gegoosterd.
Ik dacht dat ze het echt heel langzaamaan op een lage temp. in een flinke plens olie had laten garen. Maar dat was dus niet zo.
Het werd erg lekker. Vooral de sjalotten en de knoflook zijn superzacht en zoet geworden. Erg lekker door de vegalasagne heen :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2948 Gepost op: 28 december 2009, 09:28:45 »
moeten kleine cake-jes korter dan een grote?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2949 Gepost op: 28 december 2009, 09:49:15 »
moeten kleine cake-jes korter dan een grote?


Ja, volgens mij maar een minuut of 20.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2950 Gepost op: 28 december 2009, 12:31:26 »
ja, muffins doe ik een minuut of 20 in de oven.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2951 Gepost op: 29 december 2009, 13:08:14 »
Ik wil voor op oudejaarsavond mini-muffins maken. Ik heb van die kleine papieren cake-vormpjes, daarmee :) Nu had ik een leuk receptje gevonden: witte chocolademuffins met amandel. Maar... Het recept is voor 6 muffins (grote dus), en ik wil allemaal kleintjes maken. Gaat dat?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2952 Gepost op: 29 december 2009, 13:16:05 »
Nee. Dat beslag verwacht toch een zekere mate van massa en gezelligheid om zich heen, en als jij dat dan in kleine vormpjes stopt, dan wordt het eenzaam en verdrietig. En echt, muffins die gehuild hebben zijn niet te eten.
This is between me and the vegetable!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2953 Gepost op: 29 december 2009, 14:08:53 »
Wat klinkt dat zielig  :'( Kent iemand dan toevallig een receptje voor mini-muffintjes?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #2954 Gepost op: 29 december 2009, 14:16:25 »
Nee, alleen voor grote, maar dat is te zielig.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2955 Gepost op: 29 december 2009, 14:16:30 »
Er zijn ook sites die geen principiele bezwaren hebben tegen eenzame muffins. Wel wordt aangeraden ze te maken terwijl je geschminkt bent als een clown. Enorme schoenen optioneel :P:

http://www.taste.com.au/recipes/4122/coconut+chocolate+banana+mini+muffins
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=538852&cuisine=Wereldkeuken

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2956 Gepost op: 29 december 2009, 17:41:18 »
Ik kan het me voorstellen, dat ze onhoorbaar huilen, in elk geval vrees ik dat te kleine te droog worden.

Je brengt me wel op het goede idee om cakejes te gaan maken. Gezellig in verschillende kleurtjes papier, dus niet zielig.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2957 Gepost op: 29 december 2009, 18:30:41 »
Ik ga voor de kleine banaanmuffins van Hiziki :) Maar... Als ik ze in de oven wil doen, in die kleine papieren dingetjes, waar moet ik ze dan op zetten? Op een glazen bakplaat?

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2958 Gepost op: 04 januari 2010, 16:32:44 »
Ik ga voor de kleine banaanmuffins van Hiziki :) Maar... Als ik ze in de oven wil doen, in die kleine papieren dingetjes, waar moet ik ze dan op zetten? Op een glazen bakplaat?
Het handigst is een muffinbakvorm...

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2959 Gepost op: 04 januari 2010, 19:10:35 »
In de laatste delicious stond een recept van bietjes met citroenrasp, -sap en zure room, en erbij een plakje z@lm. Iemand en idee wat qua smaak leuk kan zijn op een amuse met die bietenblokjes?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken