Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2760 Gepost op: 05 oktober 2009, 21:58:38 »
Ugh soep met rijst.
Je kunt er dan beter brood doorheen mikken. Maar wat is er mis met een dunne soep? Is wel lekker juist. Wat witte wijn en munt erdoor is ook niet verkeerd bij courgettesoep.
Mja, ik moet er wel op kunnen leven he, dat wil niet zo met dunne soep alleen. En ik heb niet altijd tijd voor een driegangenmenu. Maar brood, daar zal ik eens over denken.

Anders doe je er brood bij (los) dat kan natuurlijk ook.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2009, 22:12:33 door Selly »
,,,,فلافل

Re: Kookvragen
« Reactie #2761 Gepost op: 05 oktober 2009, 22:11:55 »
of gewoon veel courgette en weinig water, dat brood kan er dan natuurlijk ook los bij met was kruidenboter/ paturain

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2762 Gepost op: 05 oktober 2009, 22:23:26 »
Ugh soep met rijst.
Je kunt er dan beter brood doorheen mikken. Maar wat is er mis met een dunne soep? Is wel lekker juist. Wat witte wijn en munt erdoor is ook niet verkeerd bij courgettesoep.
Mja, ik moet er wel op kunnen leven he, dat wil niet zo met dunne soep alleen. En ik heb niet altijd tijd voor een driegangenmenu. Maar brood, daar zal ik eens over denken.

Anders doe je er brood bij (los) dat kan natuurlijk ook.
Ja, dat doe ik sowieso bij soep, maar dan nog vind ik een dunnige soep maar niks. Ik denk toch dat ik het maar met rijst doe en als je daarover gelijk hebt dan is het maar een leermoment.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2763 Gepost op: 05 oktober 2009, 22:29:57 »
of gewoon veel courgette en weinig water, dat brood kan er dan natuurlijk ook los bij met was kruidenboter/ paturain
Ben bang dat je met die vettigheid de courgette kwijtraakt, daarom was ik ook al niet zo enthousiast over room of kaas. Courgette vraagt, als ik er zo naar kijk, om een wat lichtere aanpak.

Trouwens, die witte wijn waar Selly het over had, doet de citroen uit de avgolemono misschien niet hetzelfde?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2764 Gepost op: 06 oktober 2009, 13:23:56 »
of gewoon veel courgette en weinig water, dat brood kan er dan natuurlijk ook los bij met was kruidenboter/ paturain

Trouwens, die witte wijn waar Selly het over had, doet de citroen uit de avgolemono misschien niet hetzelfde?

Citroen is wel iets anders, maar als je dat al erdoor heen hebt, zou ik niet speciaal een fles witte wijn gaan aanschaffen. En witte wijn in de combi met rijst lijkt me ook niet je van het, dus ik zou het idd dan eerst maar eens op die citroen houden.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Kookvragen
« Reactie #2765 Gepost op: 06 oktober 2009, 20:32:11 »
Waarom zegt niemand aardappel?
Of is dat onhip, ofzo.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2766 Gepost op: 06 oktober 2009, 21:07:16 »
Ugh soep met rijst.
Rijst vind ik wel lekker in pindasoep overigens. En in courgette soep hóef je geen aardappel te doen. Het wordt vaak gebruikt om te binden. Voegt niet veel smaak toe. Het is wel voedzaam.
Zei ik daar het V-woord? J@@@@@@@@n!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Kookvragen
« Reactie #2767 Gepost op: 07 oktober 2009, 01:18:29 »
Ugh soep met rijst.
Rijst vind ik wel lekker in pindasoep overigens. En in courgette soep hóef je geen aardappel te doen. Het wordt vaak gebruikt om te binden. Voegt niet veel smaak toe. Het is wel voedzaam.
Zei ik daar het V-woord? J@@@@@@@@n!

Nee, natuurlijk hóeft er geen aardappel in. Maar het mannetje vraagt om tips om de soep te binden. Dus.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2768 Gepost op: 07 oktober 2009, 08:54:07 »
Ugh soep met rijst.
Rijst vind ik wel lekker in pindasoep overigens. En in courgette soep hóef je geen aardappel te doen. Het wordt vaak gebruikt om te binden. Voegt niet veel smaak toe. Het is wel voedzaam.
Zei ik daar het V-woord? J@@@@@@@@n!

Nee, natuurlijk hóeft er geen aardappel in. Maar het mannetje vraagt om tips om de soep te binden. Dus.

Owe... dat kon ik nergens terug vinden... Dus! Maar courgette heeft dezelfde eigenschappen als aarpel bindtechnisch gesproken dus daar hoef je het niet voor toe te voegen aan courgettesoep. Dus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Kookvragen
« Reactie #2769 Gepost op: 07 oktober 2009, 11:06:45 »
Courgette heeft van zichzelf toch weinig smaak? Wat is dan de lol van courgettesoep? Dus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Kookvragen
« Reactie #2770 Gepost op: 07 oktober 2009, 19:03:20 »
Courgette heeft van zichzelf toch weinig smaak? Wat is dan de lol van courgettesoep? Dus.

:smailievaneenverkeersbordjemeteenuitroe ptekenerin:
Er kan mosterd in!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #2771 Gepost op: 08 oktober 2009, 08:44:30 »
Ugh soep met rijst.
Rijst vind ik wel lekker in pindasoep overigens. En in courgette soep hóef je geen aardappel te doen. Het wordt vaak gebruikt om te binden. Voegt niet veel smaak toe. Het is wel voedzaam.
Zei ik daar het V-woord? J@@@@@@@@n!

 :heehee:

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2772 Gepost op: 10 oktober 2009, 13:43:00 »
Ugh soep met rijst.
Rijst vind ik wel lekker in pindasoep overigens.

Jaa dat kan nog wel of eventueel in of bij of zelf op tafel toe te voegen aan de soto.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2773 Gepost op: 10 oktober 2009, 13:43:47 »
Courgette heeft van zichzelf toch weinig smaak? Wat is dan de lol van courgettesoep? Dus.

Dan moet je niet van die uit de hand gegroeide reuzen nemen maar kleine fijntjes  >:(
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re: Kookvragen
« Reactie #2774 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:35:13 »
Of uit de hand gegroeide reuzen uit eigen tuin van een goede soort...

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2775 Gepost op: 14 oktober 2009, 01:02:05 »
Ik heb vandaag een pak sojamelk gehaald (met apen bananensmaak) en ik vond het goed te pruimen. Erg fijn: geen diarree of aandrang daartoe na consumptie.
Kan ik er ook griesmeelpudding van maken, of moet ik dan speciale andere sojamelk gebruiken?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Aiko

Re: Kookvragen
« Reactie #2776 Gepost op: 14 oktober 2009, 01:08:49 »
(met apen bananensmaak)

Het is geen Tjolk...! (voor zij die de jaren tachtig hebben meegemaakt)

Kan ik er ook griesmeelpudding van maken, of moet ik dan speciale andere sojamelk gebruiken?

Dat kan. Persoonlijk heb ik datzelf alleen van de naturel, de choco (blegh) en de vanillevariant gedaan. Maar b'naan zal vast ook prima gaan.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2777 Gepost op: 14 oktober 2009, 10:50:51 »
Courgette heeft van zichzelf toch weinig smaak? Wat is dan de lol van courgettesoep? Dus.

Dan moet je niet van die uit de hand gegroeide reuzen nemen maar kleine fijntjes  >:(

Och en courgette soep is zo lekker, lekker wat knoflook erin, uitje, courgette, pureren, scheutje kookroom  :hungry:, en supersnel klaar.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2778 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:20:59 »
(met apen bananensmaak)

Het is geen Tjolk...! (voor zij die de jaren tachtig hebben meegemaakt)

[

 ;D

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re: Kookvragen
« Reactie #2779 Gepost op: 15 oktober 2009, 08:25:01 »
(met apen bananensmaak)

Het is geen Tjolk...! (voor zij die de jaren tachtig hebben meegemaakt)

[

 ;D

Haha Tjolk!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain