Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #520 Gepost op: 25 oktober 2006, 14:57:05 »
De Blokker heeft altijd overmaatse.
Moet ie op een waxinelichtjes ding staan of op spiritus, als het het eerste is, kan elke kleine pan met dikke bodem.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #521 Gepost op: 25 oktober 2006, 14:59:39 »
Ik geef je weinig kans... (Ik heb de mijne op koninginnedag gekocht, omdat ik er nog nooit een had gezien bij een gewone winkel)

Marktplaats? Of anderszins de keukenkastjes van iemand die hem niet meer gebruikt?
This is between me and the vegetable!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #522 Gepost op: 25 oktober 2006, 15:07:00 »
De Blokker heeft altijd overmaatse.
Moet ie op een waxinelichtjes ding staan of op spiritus, als het het eerste is, kan elke kleine pan met dikke bodem.
Op een waxinelichtje lijkt mij, dat hebben we in huis en vind ik een stuk minder eng dan spiritus.

Hmm, we hebben wel ergens een hoop van die spiritusdingen voor de gewone fondue en het gourmetstel, evt kan ik dus daar een kaasfondue-pan opzetten (wordt het alleen lastig als ik uit huis ga)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #523 Gepost op: 25 oktober 2006, 17:56:22 »
Ik zet mijn kaasfonduepan nooit op iets warms (want wel spiritusdingen maar geen spiritus), maar verwarm hem na een half uurtje nog een keer op het fornuis.
This is between me and the vegetable!

Re: Kookvragen
« Reactie #524 Gepost op: 25 oktober 2006, 17:59:06 »

We hebben een elektrische. Dan loopt er een snoer over de tafel, da's fijn. Tenzij je daar een gat in wil boren.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #525 Gepost op: 25 oktober 2006, 18:04:10 »
Wij hebben ook een elektrische. Die zat in Jaimy's kerstpakket. We moeten hem nog steeds uitproberen. Is het wat?

Re: Kookvragen
« Reactie #526 Gepost op: 25 oktober 2006, 18:12:20 »
Jawel hoor, de temperatuur wordt redelijk constant gehouden, al zetten we die eigenlijk wat aan de lage kant om overmatig aankoeken te voorkomen. En ook geen gevaarlijke moeilijkdoenerij als de maaltijd wat langer duurt dan de spiritus. Van een functioneel standpunt gezien, heeft een elektrische eigenlijk alleen maar voordelen. Zolang de stroom niet uitvalt dan.

Niet dat wij dat ding vaak gebruiken, trouwens. Zo eens in de twee à drie jaar.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2006, 18:13:44 door J@ñe »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Lieve

Re: Kookvragen
« Reactie #527 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:51:11 »
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik heb geen idee of ik mijn vraag hier op de juiste plaats stel.
Ik ben van plan om binnenkort tofu-burgers te maken. Ik weet alleen niet hoe je kan zien of de tofu wel genoeg gebakken is. Kan iemand me raad geven?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #528 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:56:46 »
Tofu kan rauw gegeten worden, dus het is puur een kwestie van smaak wat "genoeg" gebakken is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #529 Gepost op: 27 oktober 2006, 21:41:58 »
Ik heb een pak kasha gekocht, en tot mijn verbazing staat er niet op hoe lang je het moet koken, maar dat je het lekker door de muesli of een salade kan doen.

En nu vraag ik me dus af: is dit hetzelfde wat je in het niet-al-te-verre oosten gekookt bij je eten krijgt (of als ontbijt eet)? Of noemen we hier iets anders kasha dan daar? En als dit hetzelfde is als dat, hoe lang moet ik het dan koken? En als dit niet hetzelfde is als dat, wat moet ik dan kopen om dat te krijgen?

En zijn er mensen die het lekker vinden om dit rauw te eten? Of zijn er alleen maar mensen die dat gezond vinden?

Dat is wel een heldere vraag, toch?
This is between me and the vegetable!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #530 Gepost op: 28 oktober 2006, 06:48:48 »
ik eet idd muesli met kasha; voor zover ik weet is het eigenlijk geroosterde boekweit of heb ik het fout? het is in elk geval niet  'rauw' itt tot ongekookte boekweit, ik meng het er zelf door.
Za Zemiata!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #531 Gepost op: 30 oktober 2006, 11:44:41 »
ik heb laatst arame gekocht voor in een recept, maar nu heb ik dus nog heel veel over.... wat kan ik er allemaal mee doen? waar is het lekker bij? hoe maak je het klaar?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #532 Gepost op: 30 oktober 2006, 13:55:51 »
ik eet idd muesli met kasha; voor zover ik weet is het eigenlijk geroosterde boekweit of heb ik het fout? het is in elk geval niet  'rauw' itt tot ongekookte boekweit, ik meng het er zelf door.

Ja, dat is het inderdaad. Maar als je in het niet-al-te-verre-oosten (Polen, Baltische Staten, Georgië) kasha eet, is dat gekookt (of althans, zacht en gaar). Kan ik dat wat ik hier gekocht heb koken om dat te krijgen? Of is het iets anders?
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #533 Gepost op: 01 november 2006, 22:41:44 »
Eh, de natuurwinkel heeft volgens mij kasha in het assortiment met gebruiksaanwijzing. Anders wil ik wel even mijn Russische kookboeken induiken, maar dat wordt dan wel volgende week pas..

Voor een verlaat Halloweenfeestje op St. Maarten 11 november zit ik eraan te denken om heksenhaar te maken van dunne, zwarte pasta. Maar wat doe ik erbij? Hassbackavocado leek me wel geinig voor het kleurcontrast of anders bloody Marysaus. Iemand suggesties?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline braam

  • ***
  • 460
Re: Kookvragen
« Reactie #534 Gepost op: 02 november 2006, 06:25:42 »
bloedrode tomatensaus

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #535 Gepost op: 02 november 2006, 09:51:55 »
Eh, de natuurwinkel heeft volgens mij kasha in het assortiment met gebruiksaanwijzing. Anders wil ik wel even mijn Russische kookboeken induiken, maar dat wordt dan wel volgende week pas..

Die heb ik, maar daar staat alleen maar dat je het rauw in de muesli of de salade kunt eten. Dus als je wil kijken: graag :D
This is between me and the vegetable!

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #536 Gepost op: 02 november 2006, 14:44:00 »
Gabs: in soep of mee in de wok? Laten wellen in kokend water.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #537 Gepost op: 03 november 2006, 08:54:21 »
Die heb ik, maar daar staat alleen maar dat je het rauw in de muesli of de salade kunt eten. Dus als je wil kijken: graag :D

Ok, hopelijk lukt het zaterdag nog even, anders kan ik het pas tegen dinsdag hier door geven.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re: Kookvragen
« Reactie #538 Gepost op: 05 november 2006, 09:59:43 »
Is er in Nederland pompoen in blik te koop? Liefst in een winkel die ze in Groningen ook hebben.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Aiko

Re: Kookvragen
« Reactie #539 Gepost op: 05 november 2006, 11:59:00 »
Ze hebben bij de Albert Heijn bij de afdeling bakspullen wel potten en blikken met kersen en mandarijnen en dat soort vreselijke troep om taarten mee te verpesten. Wellicht staat er ook pompoen tussen?