Ik zou denken dat zo'n braadzak (als je dat woord vijf keer achter elkaar zegt gaat het heel onsmakelijk klinken...) als doel heeft om iets op redelijk hoge temperatuur te garen, maar er wel vocht bij te houden (het verdampte vocht kan de zak niet uit).
Dat is fijn, want veel niet-vegetarische dingen hebben sterk de neiging om uit te drogen, zeker als ze van de magere soort zijn.
Ik heb van het weekeinde een testje gedaan met aardappels poffen met en zonder aluminiumfolie eromheen, en het enige verschil is dat als je een aardappel poft zonder hem in folie te wikkelen, de schil een beetje 'lossig' komt te zitten, omdat de buitenkant van de aardappel uitdroogt.
Zo'n zak heeft denk ik zo'n zelfde effect, plus dat je zelf vocht kunt toevoegen. Daardoor gaat het inderdaad sterk op een bereiding in een gevouwen papiertje lijken.
Ik denk dus eigenlijk dat alles wat in een dichte pan in de oven gaat ook in zo'n zak kan. Maar meerwaarde zie ik niet. Maar als je er graag een wil gebruiken, zou ik denk ik groenten in stukjes (champignons, courgette, paprika, knoflooksnippers) mengen met een beetje bouillon of wijn ofzo, en er quinoa of couscous bijgooien, in de hoop dat dat dan lekker gaart in vrijkomend groentesap.