Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #3140 Gepost op: 15 april 2010, 20:44:08 »
Een van de twee grote toko's op die locatie vraagt geen legitimatie, ik weet ook niet welke helaas. Die noodles, zitten die in een kleurige verpakking (je hebt ze ook in beef en kipsmaak geloof ik), best wel chique vergeleken met andere verpakkingen? Want dan heeft Dun Yong ze wel, volgens mij...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3141 Gepost op: 15 april 2010, 21:17:31 »
Wah Nam Hong kan je zo binnen, daar zijn we gisteren geweest. Ja, het zijn rechte noedels met 2 porties in 1 zakje. Jij hebt ze me aangeraden en ik vond ze daarna helemaal geweldig lekker. Wah Nam Hong aan de Gelderse Kade (garagetoko  :P ) had er de vorige keer helemaal niets meer liggen. Ik heb ook het noedel-eiland bij Dun Yong afgezocht, maar geen noedels van SSF.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3142 Gepost op: 15 april 2010, 22:02:05 »
Ik dacht dat ze de laatste keer geen legitimatie meer vroegen allebei maar weet het niet 100% zeker.
Is het spul niet online te krijgen?
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3143 Gepost op: 16 april 2010, 01:21:18 »
Alleen in de VS.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3144 Gepost op: 16 april 2010, 13:53:38 »
Kan je peultjes eigenlijk zo invriezen, of moet je die eerst blancheren?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Kiwi

Re: Kookvragen
« Reactie #3145 Gepost op: 16 april 2010, 14:06:41 »
Volgens mij geldt voor alle groenten dat het beter is om ze eerst te blancheren.
Behalve voor boerenkool.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3146 Gepost op: 18 april 2010, 13:44:03 »
Dat dacht ik ook. Alleen deed ik het niet meer omdat ik ergens gelezen had dat t veel gezonder is om gewoon diepvries te kopen ipv zelf in te vriezen.. Het smaakt wel beter dat dan weer wel..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3147 Gepost op: 18 april 2010, 13:59:57 »
Als je groenten invriest, moet je ze rechtstreeks vanaf het land blancheren en invriezen. Zo gaan er weinig nutriënten verloren. De groenten die je in de winkel koopt, zijn vaak al enkele dagen oud en hebben dus al veel verloren.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #3148 Gepost op: 22 april 2010, 17:32:13 »
Ik wil kheer maken, maar heb geen dessertrijst, en ik weet vrij zeker dat de plaatselijke AH die ook niet heeft. Ik heb wel gewone witte rijst, basmatirijst, zilvervliesrijst en risottorijst.
Zou het met risottorijst kunnen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3149 Gepost op: 22 april 2010, 19:02:24 »
je kan van gewone basmatirijst ook een rijstpudding maken dus moet gewoon kunnen. ik zou eerder voor basmati kiezen, beetje grovere stevigere korrel
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #3150 Gepost op: 22 april 2010, 20:33:24 »
Ik dacht juist dat dessertrijst helemaal geen stevige korrel had, dus ik heb het nu maar geprobeerd met risottorijst (Was ook al begonnen voordat ik je berichtje las). Zal de volgende keer wel eens basmati proberen, kijken wat het verschil is.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3151 Gepost op: 22 april 2010, 22:42:57 »
Ik zou ook de risotto hebben genomen.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re: Kookvragen
« Reactie #3152 Gepost op: 23 april 2010, 16:17:22 »
Ik zou ook risottorijst nemen, is ook erg goed voor rijstepap, het wordt wel papperig maar je houdt mooie grote ronde korrels erin. Basmati rijst en andere langkorrel rijst lost meer op, dat vind ik minder lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #3153 Gepost op: 01 mei 2010, 13:43:57 »
Heeft iemand dit weleens gedaan: zandkoekjesdeeg (koude boter, suiker, bloem, beetje water) tot een soort van dikke worst rollen, bevriezen, en er dan, in bevroren toestand plakjes van snijden om koekjes mee te maken?

(Ik wil koekjes maken, maar omdat de oven stuk is (over anderhalve maand heb ik een nieuwe :cheer:, maar dat terzijde) doe ik dat bij mijn moeder en ik wil zoveel mogelijk voorbereiden, maar een berg ongebakken, uitgerolde koekjes is lastig vervoeren denk ik, vandaar dat ik dit bedacht had, maar ik weet niet of je bevroren deeg makkelijk snijdt...)
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3154 Gepost op: 01 mei 2010, 14:28:58 »
Je hebt het echt zwaar he, dat je niet kan bakken?
Vind het wel schattig.

Ik heb geen ervaring met het snijden van bevroren deeg, maar misschien kan je het kort in de vriezer doen zodat het wel stevig is en vers blijft tot je bij je moeder bent, maar dat het voornamelijk ontdooit is als je aankomt?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #3155 Gepost op: 01 mei 2010, 14:34:28 »
Mijn broer heeft wel eens een rol bevroren koekjesdeeg in de vriezer gelegd, maar weet niet of hij die tot koekjes heeft gesneden en zo bevroren, of eerst heeft laten ontdooien.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3156 Gepost op: 01 mei 2010, 15:15:36 »
Hard bevroren deeg is net steen. Het is de boter die keihard wordt. Halfbevroren zou je het wel kunnen snijden met een goed hakmes. Je kan wel het deeg thuis uitrollen en er koekjes uitsteken, en dan in een ruime plastic bak doen en de koekjes zelf goed met bloem bestuiven. Dan plakken ze in de bak niet aan elkaar en kan je ze bij je moeder makkelijk van elkaar halen en bakken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #3157 Gepost op: 01 mei 2010, 15:38:25 »
O ja, het ligt in de vriezer nu inderdaad keihard te wezen. Maar goed, voor het bij mijn moeder is, is het nog een half uur onderweg en dan zal het wel weer een beetje ontdooien. Ik zie wel.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3158 Gepost op: 01 mei 2010, 18:04:58 »
Hadden ze niet voor het vriezen kunnen worden gesneden? Afijn daar heb je nu niets meer aan.
Misschien dat het met een elektrisch mes gaat dat de buurman heeft? Jouw moeder woont in een buurt waar mensen dat soort dingen volgens mij wel voorradig hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2010, 20:43:43 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #3159 Gepost op: 01 mei 2010, 19:03:26 »
Ik vind het wel heel complimenteus dat je er niet vanuit gaat dat mijn moeder zelf zo'n ding heeft...
This is between me and the vegetable!