Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2600 Gepost op: 07 augustus 2009, 20:38:33 »
Je hoeft je niet te verdedigen hoor. Was zeker geen aanval.
Gewoon een overweging die bij mij meespeelt en mocht je hem overnemen dan vind ik dat fijn.
Ik gooi eigenlijk alles in de vriezer, soms roergebakken, soms rauw. Maar gooi vaak dingen alsnog weg. Da's wel heel zonde.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re: Kookvragen
« Reactie #2601 Gepost op: 07 augustus 2009, 21:14:27 »
Eet Lovelocker een hele aubergine in 1 keer op?
Ik eet het zelden, maar dan wel ja. Dan zoek ik wel een kleinere uit en als er veel ingredienten in zitten en ook een hele aubergine voor 4 personen of zo, dan kies ik een courgette in de plaats. Dat Imam bayeldi heb ik een tijdje gemaakt uit een 'pocketkookboekje'. Daar moet ik nu opeens aan denken. Al tijijdddddddddden niet meer gemaakt(ik herinner mij dat er rozijnen en knoflook in gingen en dat ik dat destijds heel spannend vond). Al tijjjjjjjjjjden pocketkookboekje kwijt. Dat hangt dus samen, kom ik nu achter.
Zou je in plaats van alleen chakra's, ook een zwart gat kunnen hebben in je aura, waar alles in verdwijnt? Heeft zo'n zwart gat eigenlijk iets als een poort of deur? Aangezien het laatste wat verdwenen is, een deurstopper is, zou dat het ergste doen vrezen.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2009, 21:18:21 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Re: Kookvragen
« Reactie #2602 Gepost op: 07 augustus 2009, 21:26:41 »
Zou je in plaats van alleen chakra's, ook een zwart gat kunnen hebben in je aura, waar alles in verdwijnt?

Geen idee. Maar ik heb, heel lang geleden, wel eens een stel meiden in de trein tegen elkaar horen praten, die kennelijk aura's konden zien. De conversatie ging er op een ogenblik over, dat één van de twee iemand had gezien met een aura die een halve meter verschoven was, iets in die trant. Ik vraag me nog steeds af of dat een serieuze conversatie was, of een tijdverdrijf om de hele coupé in de maling te nemen (c.q. de lachstuipen te bezorgen).
Maar dit wordt wel heel erg off topic hè?
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2009, 21:28:28 door T@co ñ@ñ@ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re: Kookvragen
« Reactie #2603 Gepost op: 07 augustus 2009, 21:48:58 »
Mijn favo pocketkookboekje is verdwenen en hoe maak je nu ook alweer Imam Bayeldi? Zijn we weer on topic.
Was alles maar zo simpel :P
de tuin: dat ben ik

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2604 Gepost op: 07 augustus 2009, 22:08:18 »
Volgens mij heb ik eens op AT5 een echte Turk het zien maken. Ik denk bij 'Eten met Bianca'.
Heb je daar iets aan?

En anders zijn er wel receptjes te googelen en dan maar hopen dat het authentiek is, of wel goed naar eigen smaak.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2605 Gepost op: 11 augustus 2009, 13:48:36 »
Iemand enig idee wat collard greens zijn?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Kookvragen
« Reactie #2606 Gepost op: 11 augustus 2009, 13:50:35 »
Iemand enig idee wat collard greens zijn?

Als je op Nederlands klinkt: boerenkool.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2607 Gepost op: 11 augustus 2009, 13:58:56 »
Iemand enig idee wat collard greens zijn?

Als je op Nederlands klinkt: boerenkool.

Had ik inderdaad ook al gekeken (zou wel erg zijn anders) maar het is duidelijk wat anders. Boerenkool is wel familie maar een andere ondersoort denk ik. Dit lijkt in ieder geval niet echt op boerenkool.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Kookvragen
« Reactie #2608 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:35:15 »
Ik denk dat het inderdaad familie is. Maar of je ze hier kunt krijgen weet ik niet.


Vond ook nog deze link.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #2609 Gepost op: 12 augustus 2009, 11:50:35 »
Iemand enig idee wat collard greens zijn?

Kom het tegen als boerenkool of snijbiet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re: Kookvragen
« Reactie #2610 Gepost op: 15 augustus 2009, 11:17:48 »
gebruiken jullie wel eens miso-pasta? En hoe bevalt het?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2611 Gepost op: 18 augustus 2009, 10:52:13 »
Ik heb dille-azijn gemaakt. Gewoon een bos dille in een flesje duwen, en een beetje dillescherm (ja, ik wist ook niet wat dat is, maar volgens de kruidenkraammeneer gaf dat nóg betere dille-azijn) en de boel daarna met azijn aan te vullen. Dat staat nu een paar dagen, en het ruikt al dille-achtig.
Maarre, moet die dille ook weer uit de azijn? Of kan ik dat er gewoon in laten zitten? Het is namelijk nogal veel dille, dus dat gaat vrij snel uit de azijn steken...
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Kookvragen
« Reactie #2612 Gepost op: 18 augustus 2009, 10:57:33 »
Volgens dit recept en een paar andere recepten die ik heb gevonden, moet je de kruiden na 10-14 dagen trekken verwijderen. Daarna is de kruidenazijn 'lang' houdbaar. De kruiden kun je nog verwerken in een dressing (alhoewel ik me afvraag hoeveel smaak er dan nog aan zit).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2613 Gepost op: 18 augustus 2009, 11:03:59 »
Hee, da's duidelijk :D Ik kwam überhaupt alleen maar recepten tegen waar 'een takje' dille inmoest, dus ik vermoedde al dat dat mijn recepten niet waren.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2614 Gepost op: 18 augustus 2009, 22:29:10 »
gebruiken jullie wel eens miso-pasta? En hoe bevalt het?

Ja. In soep, om tofu mee te glaceren, in dressings.. ik vind de lichtere lekkerder dan de donkere.
,,,,فلافل

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2615 Gepost op: 23 augustus 2009, 05:14:13 »
Heeft iemand goede ideeen voor (dik) vloeibaar eten...?
Ik eet al weken gepureerd en van het idee pap moet ik inmiddels kotsen :-X Ik kan niet met een lepel eten, omdat die niet tussen mijn tanden past. Het moet zonder klonten zijn, compote bijvoorbeeld krijg ik niet weg.
Manlief moet het klaarmaken, ook dat nog.. Heb afgelopen dagen steeds gepureerde bospaddestoelensoep gehad en af en toe een shake met gemalen muesli, maar ik heb gewoon trek, terwijl drinken en slikken pijn doet.. Ik merk dat ik een beetje verzwakt raak, duizelig bij het opstaan enzo.. Tijd voor calorieën en voedingswaarde!

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2616 Gepost op: 23 augustus 2009, 11:46:37 »
"Milkshake"  met (soja)melk, proteine-poeder (naast eiwit ook voor de textuur), banaan en pindakaas in de blender. Jummie:)

Aiko

Re: Kookvragen
« Reactie #2617 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:04:14 »
Heeft iemand goede ideeen voor (dik) vloeibaar eten...?
Ik eet al weken gepureerd en van het idee pap moet ik inmiddels kotsen :-X Ik kan niet met een lepel eten, omdat die niet tussen mijn tanden past. Het moet zonder klonten zijn, compote bijvoorbeeld krijg ik niet weg.
Manlief moet het klaarmaken, ook dat nog.. Heb afgelopen dagen steeds gepureerde bospaddestoelensoep gehad en af en toe een shake met gemalen muesli, maar ik heb gewoon trek, terwijl drinken en slikken pijn doet.. Ik merk dat ik een beetje verzwakt raak, duizelig bij het opstaan enzo.. Tijd voor calorieën en voedingswaarde!

Griesmeelpudding. Of aardig doorkookte rijstepap. Of is dit ook nog teveel pappig? Het kan in ieder geval zonder kauwen opgeslobberd worden. De rijst kun je verfijnen met je gehemelte, als het moet.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2618 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:09:25 »
Manlief verzekerde dat je het hoe dan ook zat werd, maar noemt uit ervaring: maaltijdsoepen, iets met bonen, rijstepap (en andere pappen).
Als je echt slap wordt, heft de apotheker trouwens ook vloeibare dingen, die wel de noodzakelijke dingen leveren.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #2619 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:34:07 »
Astronautenvoedsel noemt een vriendin van me dat weleens, als ze geen vast voedsel kan hebben. Niet echt levensvreugde verhogend alleen.
Aardappels door de soep maken het wat romiger en substantieler. En linzen natuurlijk.
Sterkte en beterschap Eefje!
 
Sin chile, no tiene chiste!