Ik heb mijn twee Indiase stagiaires uitgenodigd voor een etentje. We hebben bij hen al eens Indiaas gegeten en nu wil ik ze eigenlijk wat lekker Europees/Nederlands/cross-overs voorschotelen. Ze zijn dit weekend in Italië, dus Italiaans lijkt me geen optie - Mediterraans getint is geen probleem, lijkt me. Ook waren ze niet zo gecharmeerd van al die vettige bechamelsausen en kaasgerechten in de Duitse mensa. Dus: Noord-Europees, geen vettige sausen, weinig kaas. Ideeën?
Voorgerecht: simpel stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter? Of toch bruschetta? En daarna misschien een bonen-linzensoep (groene linzen, rode linzen, oogbonen, mosterdzaad, laurierblad, knoflook, tomaat).
Als hoofdgerecht zit ik te denken aan een frisse spinaziestamppot met tomatensaus, pijnboompitten en geraspte Parmezaanse kaas. Of misschien toch gekookte aardappelen, met peterselie en een klontje boter; een lichte mosterd-citroensaus; gestoofde wortels met rozemarijn?
Als nagerecht misschien een fijne appelcrumble met kaneel? Kristof dacht aan zelfgemaakte chocolademousse.