Aangezien vandaag mn mixer in mn gezicht is ontploft en daarbij een enorme steekvlam gaf, is de magimix ineens wel heel erg nodig.
Ik kan natuurlijk een losse handmixer en losse staafmixer (ik had zo'n alles in 1 geval) kopen, maar ik heb niet zoveel plek in de keuken en ik wilde toch al een magimix. En het wordt steeds moeilijk om een losse mixer vast te houder.
Dus dan maar gelijk het einddoel waar ik toch al naartoe wilde.
Volgens meneer koekje is zo'n huisding niet meer te repareren, helemaal niet als er een steekvlam uit is gekomen. Gewoon een nieuwe kopen. Hij was op zich wel blij dat ik nog leefde na de ontploffing.
Ik zat net eens te kijken naar online magimixen. Die dingen zijn alleen in de betere kookwinkels te krijgen en online is meestal goedkoper dan bij een gewone winkel.
Ik wil een grote, daar kan ik de rest van mn leven mee doen, ook als ik 6 kinderen heb gebaard en deze allemaal moet voeden. Of als ik weer eens jarig ben en voor een heel weeshuis aan het koken ben. Het wordt dus een 5200.
Maar nu is er de gewone 5200 en 5200XL. ze zijn hetzelfde, alleen heeft de XL een grotere vulopening.
Grotere vulopening is minder snijden, dus fijner voor de losse vingers en wellicht ook minder afwas (geen koksmes meer vuilmaken aan het eerst in stukken te hoeven snijden). Maar een XL is wel gelijk weer duurder dan een gewone en ze zijn al niet goedkoop.
Dan weet ik ook nog niet of een magimix alle functies kan vervullen die ik altijd met mn mixer deed. Daar zaten gardes, deeghaken, hakmolen en staafmixer bij.
Ik heb echt geen geld om er ook een kitchenaid en kitchenaid-blender bij te nemen.
Eigenlijk heb ik voor de magimix ook geen geld, want er moet nog een alcatraz in de tuin komen en de operatie van Sien was ook geen peulenschilletje en ik moet mn huur voor deze maand nog betalen (en afvalbelasting). Maar zonder kan ik niet koken, en das ook heel erg.
Wie kan me adviseren?
Er zijn meer kookeilanden hier, dus kom maar op met alle tips en adviezen.
(Ik heb me al helemaal zitten verkneukelen op een rekje voor alle losse schijven en een jullieneschijf en frietschijf
)