Ik wil bij wijze van kersttoetje een hele machtige en makkelijke chocoladetaart maken (een bodem van bastognekoekjeskruimels en boter en daarom gelijke delen geklopte slagroom en gesmolten hele pure chocolade en dat dan in de koelkast opgesteven) en omdat dat zo machtig is, wordt het maar een klein puntje en er moet dus nog iets bij. Iets fruitachtigs denk ik.
Iemand enig idee?
Iets met sinaasappel is heel lekker bij chocotaart.
Je hebt geen ijsmachine? Ik heb daar vorig jaar mandarijnenijs ingemaakt en die bij chocotaart geserveerd. Sinaasappelijs bij een ijsboer halen kan natuurlijk ook als je die in de buurt hebt.
Plakjes sinaasappel kan ook, is wat saai maar wel heel erg lekker. Iets drankerigs of siroperigs over de sinaasappel zou ik zelf te zoet vinden.
Yoghurt ijs zou ook kunnen.
Of iets met dievries frambozen maar dat wordt wel erg zoet.
Ik had inmiddels ook al aan sinaasappel gedacht, en ik denk juist wel aan iets drank/siroperigs (niet te "sauzig", meer flink glanzende sinaasappelpartjes) want die taart is niet zo heel zoet...
Je kan trouwens ook een klein flesje wijn komen en de rest in een ijsblokjeshouder invriezen, voor volgende recepten waarbij een beetje wijn nodig is.
werkte dat bij jou?
Bij mij werkt het. Ik heb het ook een keer in zo'n ijsblokzakje gedaan, maar daar kreeg ik de boel nauwelijks uit. (Heeft wijn een lagere bevriestemperatuur dan water? Ik kreeg onwijs pijnlijke vingers van het eruit peuteren...)
In een bakje kan ook, het wordt niet heel vast, blijft schilferig, dus je kunt er gewoon een paar lepels uitscheppen.