Ik ga volgende week picknicken met vriendinnen en ik wilde iets doen met gevulde kruidige pannekoekjes.
Een paar weken terug aten wij namelijk kruidige pannekoekjes met een champignonragout en dat vonden we nogal geslaagd, maar ik zie mezelf niet leuk fashionable in vrolijk kleedje op een vrolijk kleedje met kleverige ragout, dus ik wil er een andere vulling instoppen. Iemand een idee?
En kan ik die pannekoekjes al op vrijdag bakken als ik ze op zondag wil eten?
Ikzelf zou best pannenkoeken die ik op vrijdag heb gebakken, heb laten afkoelen en in de koeling gelegd op zondag eten. Vullen kan ook met eerder gebakken of geroosterde groenten. Ik eet geen pannenkoeken maar vul regelmatig tortilla's met gemengde sla, repen komkommer, repen wortel, repen bleekselderij, reepjes tempeh of plakken tofu. Je kan ze insmeren met kruidenroomkaas en dan veldsla met paprika ( reepjes
) erop.
Enigszins stevige vulling zoals die ragout kan ook, dan zou ik dat ook van te voren maken en in de koeling goed op laten stijven. ( Overigens, ik heb ooit ook pannenkoeken gevuld met paddestoelenragout gemaakt en dat recept van zo'n ah-repectenkaartje, hmmmm)