Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1760 Gepost op: 12 maart 2008, 12:21:04 »
Bedankt...

Dus yoghurt is ok, cola zonder prik werd mij door mijn broertje aangeraden (haha helpt dat?), enn what about volkoren producten? Wasa crackers?  Rijstkoeken misschien?
Ik ben dus voortdurend misselijk, tot op kotsen toe...
Zeeeerr vervelend.  :-\

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1761 Gepost op: 12 maart 2008, 12:29:02 »
Ik zou geen gewone yoghurt nemen, maar van die zachte dikke biologische.
Cola zorgt bij mij altijd voor grote renmomenten richting toilet, ook zonder prik. Cola is zuurder dan sinaasappelsap uit een pak, dat zal je maag nu niet leuk vinden.
Als je crackers en van die rijstdingen lekker vindt, zou ik ze gewoon eten.

Neem eventueel ook een elektrolytenzakje (ORS?) in je water, voel je je misschien ook wat beter.

En beterschap natuurlijk!
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2008, 12:29:34 door koekje »
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Kookvragen
« Reactie #1762 Gepost op: 12 maart 2008, 12:41:52 »
Zou ook de zuivel laten liggen. Bij mij werkt dat meestal niet zo goed.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #1763 Gepost op: 12 maart 2008, 14:00:58 »
Gewoon eten zoals je anders doet, blijf wel extra veel drinken (geen koffie/thee, dat onttrekt vocht uit je lichaam).
Had het voedingscentrum niet tegen Sonja B. gezegd dat men dat niet meer dacht?

Ik denk dat je gewoon geen stimulantia moet nemen als je je al ellendig voelt.

Als je echt buikloop hebt (meer als bij cholera ofzo) dan moet je gerehydrateerd worden met dat isotone mengsel (suiker en zout op bepaalde concentratie). Daar is cola zonder prik dan voor, geloof ik. Ik weet wel dat ik het ooit eens op een kamp heb gekregen en dat ze dan de prik er uit hadden gehaald met zout.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1764 Gepost op: 12 maart 2008, 17:50:07 »
en dat ze dan de prik er uit hadden gehaald met zout.

Ooh, zo dus. Ik zit al een halve dag met een flesje cola te schudden :) Ha ha. Wat tot vervelende 'spuitmomenten' heeft geleidt. Pff :)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1765 Gepost op: 12 maart 2008, 19:45:29 »
Waar vind ik yofu?

Ik koop altijd gewone yoghurt, maar drink geen melk, wel soja. Maar aangezien ik altijd 'gewone' zuivelyoghurt eet, vind ik het een maar vreemde combo.

Ik heb al in Delhaize gekeken, maar niks hoor, geen yofu. Met ik daarvoor naar een natuurwinkel?


Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1766 Gepost op: 12 maart 2008, 22:51:28 »
In NL is het idd in natuurwinkels te vinden, en soms die met een smaakje in de gewone super.
,,,,فلافل

Offline evelyn

  • **
  • 52
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1767 Gepost op: 14 maart 2008, 09:48:30 »
Is er een sushi draad? (ik vind er geen)
En anders: wat stoppen jullie in de sushi (zonder te googlen kan ik alleen maar komkommer bedenken..)? en is sushi-rijst essentieel of is het ook te doen met gewone witte rijst?
(evelyn kocht gisteren in de xenos even snel nori vellen zonder ooit sushi gemaakt, en nog maar 1 keer gegeten te hebben)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1768 Gepost op: 14 maart 2008, 10:02:03 »
Er is een vegetarische sushidraad. Succes!
Eet gezond & eet taartjes

Offline evelyn

  • **
  • 52
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1769 Gepost op: 14 maart 2008, 10:04:57 »
dank!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1770 Gepost op: 14 maart 2008, 18:58:45 »
In NL is het idd in natuurwinkels te vinden, en soms die met een smaakje in de gewone super.

Bij veel supermarkten heb je wel Alpro Yofu, ook de naturel. Dat is dus de niet biologische.
Za Zemiata!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1771 Gepost op: 14 maart 2008, 20:13:05 »
Thanks! Bne soja yofu gaan halen. Vind 't niet zo heel erg lekker, maarja. Beetje wennen dan maar. xx

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1772 Gepost op: 15 maart 2008, 19:00:28 »
Thanks! Bne soja yofu gaan halen. Vind 't niet zo heel erg lekker, maarja. Beetje wennen dan maar. xx

Ik vind zelf Provamel (bio) lekkerder dan Alpro (niet bio dus). Dan heb ik t over naturel smaken. Die van Alpro is wat chemischer ofzo, en dunner. Soyade is de lekkerste, maar ook de duurste.
Je kunt ook smaken proberen natuurlijk, daarvan vind ik ook Soyade de lekkerste, maar die is in Nederland een stuk duurder dan Provamel en Alpro.  (itt tot in Duitsland)
Za Zemiata!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1773 Gepost op: 17 maart 2008, 20:17:00 »
Wat is een ouwel? En wat kan ik er allemaal mee en waar koop ik het?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1774 Gepost op: 17 maart 2008, 21:11:57 »
Wat is een ouwel? En wat kan ik er allemaal mee en waar koop ik het?

Volgens mij de witte rondjes papier op je brood, en de hosties in de kerk, het papiertje onder je kokosmakroon, etc. In de meeste supermarkten bij de vieze snoep-troep.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Kookvragen
« Reactie #1775 Gepost op: 18 maart 2008, 09:55:05 »
De witte ouwel van Baukje (als ze dat nog hebben) staat bij de bakproducten, de oranje en roze met een smaakje bij het Look-o-Look snoeprek. Je kunt ze gebruiken als ondergrond voor kokoskoekjes: stijfgeslagen eiwit, suiker en gedroogde kokosrasp (recept is vast wel te googlen) en dan 15 minuten in de oven. De ouwel zorgt er voor dat het niet aan je bakplaat plakt. Erg lekker en misschien wel geschikt als koekje-opvrolijk actie voor vandaag?

edit: recept toegevoegd:
125 gr geraspte kokos
125 gr basterd suiker
2 eiwitten

Sla de eiwitten stijf, voeg de suiker bij gedeelten toe en sla de eiwitten verder tot een taaie massa, Meng de geraspte kokos erdoor.
Beboter de bakplaat en leg er de ouwel opl Leg met behulp van 2 theelepels voor kleine,of 2 eetlepels voor grote makronen op de bakplaat.
Baktijd 15 à 20 min stand 2 of 3 gasoven, (dit is ongeveer 160 graden electrische oven)
De buitenkant moet bros en heel licht bruin zijn.
Laten afkoelen en breek er dan de ouwel omheen af.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2008, 11:07:48 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1776 Gepost op: 18 maart 2008, 21:05:15 »
Ik gebruik altijd bakpapier op mn bakplaat. Wat is dan de meerwaarde van een ouwel? Behalve de leuke kleurtjes als ik dat chemische eetpapier neem?  ;)
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Kookvragen
« Reactie #1777 Gepost op: 19 maart 2008, 10:36:57 »
Gebakken eiwit met suiker is meestal niet zo goed van bakpapier af te krijgen, bovendien voegt de ouwel een lekker mondgevoel toe  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1778 Gepost op: 21 maart 2008, 11:21:26 »
ieeeuwww ik vond ouwel al vreselijk toen ik nog heel klein was... vorige x toen ik eiwit op de plaat die had ik het gewoon met bakpapier gedaan en dat ging gewoon goed hoor.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #1779 Gepost op: 21 maart 2008, 13:22:01 »
Ik heb ook nooit zo begrepen wat mensen aan ouwel vinden. Werkt een bakmatje misschien beter dan bakpapier?