Ik denk een uitdaging. Er zijn dus extra bonuspunten te verdienen!
Ideeën voor een ontbijt met de volgende kenmerken:
- Graag wil ik een ontbijt maken dat klaar te maken is in een half uurtje waarin ook opgestaan, aangekleed, gegeten en tandengepoetst moet worden. Dus lang in de keuken de bereiding in de gaten houden is dus niet wenselijk gezien de concurrentie van punten die ook mijn aandacht vragen.
- Bij voorkeur warm.
- Bij voorkeur in pudding- of papvorm, zoals griesmeelpudding of havermoutpap (dat lepelt makkelijk en is efficient qua afwas).
- Liever alleen water als vochtige toevoeging.
- Ingredienten moeten langhoudbaar zijn. Graan, meel, iets dat al ver tevoren ingekocht kan worden en makkelijk bewaard kan worden zonder angsten dat het snel verderft.
- Het moet op de ochtend zelf gebrouwen kunnen worden. Dus geen voorwerk de avond tevoren, dat je het in de ochtend nog weer op moet warmen.
- Enigszins verantwoord. Dus geen bergen suiker om het eetbaar te maken.
Griesmeelpudding zonder (soja)melk is bij mij al afgevallen. Met sojamelk is het ideaal, maar ik wil nu juist proberen iets te brouwen zonder. Polenta, is dat misschien een gegadigde? Eenmaal geprobeerd, maar ongegeneerd gefaald. ik zal het wel weer op de verkeerde manier gedaan hebben.
Hmmm, pannekoeken is een twijfel... Moet je toch tijdens het bakken in de gaten houden, en het levert weer een kliederboel op.
Verdere ideeën voor welk simpel gerecht dan ook, ik hoor ze graag!