Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1140 Gepost op: 07 juni 2007, 20:48:14 »
Hmmm

Zo'n falafelmaker is dan zo'n ding wat ik eigenlijk onzin vind, want ballen draaien werkt ook, maar ja... toch hebben hebben hebben....
Ik ga er denk ik ook maar 1 bestellen!

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1141 Gepost op: 07 juni 2007, 23:30:50 »
Kiwi wat gaahaaaf! Die zullen ook wel denken ha ha..
Maar vandaag gebruikt en HELEMAAL LEUK. En het werkt en het ziet er zo leuk uit en het eet ook veel leuker dan handgefrunnikte ballen en.. nou profi gewoon. Zag er zo leuk uit in mijn Turkse broodje met citroensaus en tomaat en koriander... ole ole ole...
 

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1142 Gepost op: 08 juni 2007, 00:02:40 »
Mag ik een code??  :D

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1143 Gepost op: 08 juni 2007, 00:04:04 »
Mag ik een code??  :D
JAAAAAAAAAAAAAAA
gak je ff persoonlijk sturen eh... ff zoeken hoor

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1144 Gepost op: 09 juni 2007, 16:24:49 »
Ik maakte vanmorgen polenta maar hij werd tijdens het koken niet zo dik dat ik m'n lepel er rechtop in kon zetten. Hij werd pas zo toen ie een beetje afkoelde. Heb ik iets niet goed gedaan? Te hard geroerd ofzo? In die afgekoelde toestand heb ik er wel een plak van kunnen maken maar ik weet niet of het straks uit elkaar gaat vallen als ik het ga bakken.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2007, 16:25:34 door Gwennepen »

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1145 Gepost op: 09 juni 2007, 17:49:57 »
Ik zit nog steeds met die bitterballetjes van je  in mijn hoofd... ga je toch vragen waar je dat recept vandaan hebt of heb je dat zelf bedacht?
Laat staan dat ik polenta heb gemaakt... maar heb wel wat gevonden waarin je misschien wat leest wat je anders zou kunnen hebben gedaan  :-\
http://www.edwardvanhoutte.org/koken/recepten/polenta.htm

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1146 Gepost op: 09 juni 2007, 21:31:20 »
Ik maakte vanmorgen polenta maar hij werd tijdens het koken niet zo dik dat ik m'n lepel er rechtop in kon zetten. Hij werd pas zo toen ie een beetje afkoelde. Heb ik iets niet goed gedaan? Te hard geroerd ofzo? In die afgekoelde toestand heb ik er wel een plak van kunnen maken maar ik weet niet of het straks uit elkaar gaat vallen als ik het ga bakken.

Het is altijd erg oppassen met bakken en veel uit elkaar val gevaar. Een beetje parmezaan er door tijdens het koken (op t eind) helpt soms een klein beetje. Polenta onder de grill is ook een idee, dan hoef je het niet te bakken en heb je toch een krokant korstje.
,,,,فلافل

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1147 Gepost op: 10 juni 2007, 04:04:56 »
Het kwam goed. Ik heb ze in olie gebakken en het was erg lekker. :) Maar die parmesan lijkt me wel een lekker idee.

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1148 Gepost op: 10 juni 2007, 14:57:17 »
Ik zit nog steeds met die bitterballetjes van je  in mijn hoofd... ga je toch vragen waar je dat recept vandaan hebt of heb je dat zelf bedacht?


Hier. Maar Eelco heeft het recept gevonden hoor. Ik heb het paneren anders gedaan dan in het recept. Ei-bloem-ei-paneermeel.  Amandelsnippers weggelaten en de bitterballen gewoon in de frietpan gedaan. Even in de gaten houden hoelang. En je moet flink wat peper en kruiden toevoegen aan de smurrie.


« Laatst bewerkt op: 10 juni 2007, 15:00:53 door Gwennepen »

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1149 Gepost op: 10 juni 2007, 15:18:22 »
Thx, ik sla het op... vetvrij-achtig willen eten en bitterballen.. dat gaat natuurlijk niet samen mjets :hammer:

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1150 Gepost op: 10 juni 2007, 15:37:09 »
je kunt kant en klare bitterballen gewoon in de over opwarmen als je vetvrij(er) wilt eten. (kan met eigengemaakte natuurlijk ook, maar ik denk dat je dan niet zo'n lekker knapperig korstje krijgt)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1151 Gepost op: 12 juni 2007, 13:12:30 »
Ik wil vandaag pasta maken maar het moet weereens wat anders zijn dan de standaard tomaten-groente-gehakt saus dan wel champignon roomsaus die ik altijd maak. Heeft er iemand leuke suggesties? Het moet in ieder geval vegan zijn, niet al teveel tijd kosten en liefst niet te vet.

Ik heb zin in groene asperges, dus als iemand een idee heeft hoe ik die erin kan verwerken ben ik helemaal tevreden!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1152 Gepost op: 12 juni 2007, 13:17:08 »
Jaaa, groene asperge is lekker met penne en zelfgemaakte pesto!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1153 Gepost op: 12 juni 2007, 13:29:24 »
iemand een lekker recept voor gevulde paprika? (ik heb al gezocht op het forum, het wordt verscheidene malen genoemd, maar niet HOE) ::)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1154 Gepost op: 12 juni 2007, 13:32:59 »
Vullen met gare rijst, pittige kaas en groenten naar keuze. Dan een tijd in de oven, beetje inpakken in folie, zodat het gaart in eigen vocht.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1155 Gepost op: 12 juni 2007, 13:34:46 »
dank je wel ;D
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1156 Gepost op: 12 juni 2007, 13:45:48 »
Laat even horen of het was is geworden, ik maak het zelf namelijk nooit. :P

Ik zou iets heets erin doen, chilisaus of jalapeno's.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1157 Gepost op: 12 juni 2007, 16:16:37 »
Ik wil groenten grillen. Nu heb ik zo'n tosti/wafel/grill ijzer ding, dus daarmee moet t gaan gebeuren. Iemand ervaringen met zo'n apparaat?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #1158 Gepost op: 13 juni 2007, 13:08:17 »
Ik ben al een tijd op zoek naar lekkere groene pepertjes. De Vomar had Royal Mail, die waren OK, maar die hebben ze niet meer. Zowel Vomar als AH hebben Carbonell, maar die vind ik niet zo lekker. De lokale groentejuwelier had een mij onbekend merk, maar dat smaakt m.i. net zo als de Carbonell. Heeft iemand nog tips welke pepertjes wel lekker zijn, en waar ik die kan kopen?
Ik behelp me nu, maar eet liever lekker.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1159 Gepost op: 13 juni 2007, 13:43:13 »
Royal Mail hebben ze dacht ik ook bij de Makro. Moet je daar wel weer een pasje voor hebben natuurlijk.