Ik let eigenlijk niet zo op hoeveel ik van de ingrediënten precies gebruik, doe het een beetje op het gevoel. Een blikje kidneybonen pureren (hoeft niet te gelikt, gewoon met een vork), beetje tomatenpuree erbij, een eitje, kruiden en dan paneermeel toevoegen tot het mogelijk is om er een beetje stevig burgertje van te vormen. Niet teveel paneermeel want dan wordt het te droog en van even in de koelkast staan wordt het steviger en valt het niet uit elkaar bij het bakken.
De rijst burger was zo ongeveer twee delen rijst één deel oude kaas. Eitje erdoor, kruiden, bloem en paneermeel tot je weer een burgertje kan maken, mag best nog een beetje plakkerig voelen want als je het in de koelkast zet wordt het ook weer steviger. Met kruiden kan je zelf bepalen of je het Aziatisch, Mexicaans, Mediterraan of wat je maar wil gaat laten smaken. Je kan er ook nog dingen doordoen als gefruite uitjes, mexicogroenten uit de diepvries of varieren met kaassoorten erdoor. Wat ik wel doe is ipv verse knoflook de poedervariant gebruiken want verse knoflook heeft de neiging om snel aan te branden als zo'n stukje aan de buitenkant van de burger zit. en dan wordt het bitter en smaakt je burger lang zo lekker niet. Ik ga binnenkort een macaroniburger maken.
Oh ja, en als je veel hebt kun je het altijd invriezen. Dan trekken de kruiden er nog lekkerder in en smaken ze volgende keer nog beter.