Vegatopia Forum

Friesland

Nijntje

Friesland
« Gepost op: 12 augustus 2003, 10:47:37 »
In Leeuwarden zijn veel restaurants waar je goed vegetarisch kunt eten, bijvoorbeeld:
't Leven
Spinoza
Ierse pub Paddy o Ryan
Siderius
De Brasserie
Mexicaan Yucatan
Carribisch restaurant The Feast
Turk Saray
Tapasbar Las Tapas

In Katlijk zit een restaurant waar ze heel veel vegetarische gerechten op de kaart hebben staan: De Grovestins

In Grou Het Theehuis, kwaliteit wisselend

In Dokkumer Nieuwe Zijlen: De Pater

In Wijns, De Winze, maar de service is hier erg slecht, eten wel goed

In Echtenerbrug: De Tjongervallei

Offline Bast

• 4.149
Re:Friesland
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2003, 10:53:18 »
Ergens op de Voorstreek zit een Indiaas restaurantje. Piepklein, maar je krijgt een aardige hoeveelheid voor die prijs en het is snoeilekker. Maar dat is misschien wel heel persoonlijk:)
Wahlia heet het.
Djamuna, de andere Indier is duurder, maar ook wel lekker. Hun tamarindesausje is jummie!
Sin chile, no tiene chiste!

Silvergirl

« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2004, 00:30:18 »
Agadir in Leeuwarden heeft ook lekkere vegetarische marokaanse menu's, mmm lekkere stoofpotjes.
Een vleesloos restaurant ben ik tot nu toe nog nooit tegengekomen in Friesland.

Offline dorinka

• 741
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2004, 16:11:20 »
Ik ben nog geen echt vegetarisch restaurant in deze stad tegen gekomen, maar ik was zelf best blij toen we met een familie etentje in Spinoza aten. Er was een best wel ruime keus qua gerechten en de sfeer vond ik er gezellig (we zaten buiten).
Zo.

viv

« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2005, 15:51:27 »
ga vanavond uit eten naar een eethuisje hier in leeuwarden
ben benieuwd! http://www.eetcafegoede.nl/

viv

« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2005, 22:15:52 »
leuk sfeervol restaurantje waar ik gisteren was
een wrap met allemaal groentes
lekker hoor, en met een horeca proefbon 1 hoofdgerecht gratis altijd goed ;D

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2005, 19:16:55 »
Gisteren gegeten bij Taj Palace in Leeuwarden. Mijn eerste Friese India-experiënce. Wel eens lekkerder gegeten, maar zeker zo vaak minder. En bovendien is ie wel goedkoop en heeft ie take-away mogelijkheden (beter dan de chinees of grillroom hier 1 dorp verder op  ;))

viv

« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2007, 22:47:13 »
Vanavond gegeten bij Doozo in leeuwarden
dit restaurant is tweede geworden bij mijn tent is top
sushi, noodles en saladerestaurant

wat een keus in vegetarisch eten geweldig!
alle dingen die ze aanbieden staat ook een vegetarische keuze bij!

ik had:
pappadums met dipsaus vooraf
noodlesoup als hoofdgerecht
parfait ijs van groene thee na

mmmmmmm wel vrij prijzig maar service is goed en het smaakt heerlijk!  ;D

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #8 Gepost op: 01 mei 2007, 15:50:22 »
Afgelopen vrijdag ben ik met 2 vriendinnen naar   de Lachende Koe in Leeuwarden geweest. Er stonden 3 vegetarische gerechten op de kaart, daarnaast was er ook een vega 'weekspecialiteit'. Het eten is er niet duur en best lekker, al was het wel veel hetzelfde: ik had de in pesto gemarineerde paddestoelen besteld, en het was dus echt alleen maar paddestoelen wat ik kreeg (met een paar kleine stukjes paprika erbij, en natuurlijk de standaard bijgerechten: aardappeltjes en sperzieboontjes). Niet superfantastisch, maar ook niet slecht. De volgende keer gaan we naar Spinoza.

Wat wel raar was: Ik zat vlakbij de keuken, het personeel kwam steeds langs onze tafel met gerechten voor andere gasten. Één personeelslid snoepte daarbij steeds af en toe een aardappeltje of een nootje (hij zat niet echt met zijn vingers in het eten ofzo, maar lekker is anders. Ik mag zelf op de werkvloer absoluut niet eten!)
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

viv

« Reactie #9 Gepost op: 02 mei 2007, 20:44:57 »
Afgelopen vrijdag ben ik met 2 vriendinnen naar   de Lachende Koe in Leeuwarden geweest

Daar wil ik ook nog eens naar toe!
wij gaan meestal naar Eetcafe Het Leven
Spinoza is ook goed daar ben ik ook weleens geweest!

En van dat eten bij gasten in de buurt dat kan echt niet zeg!

« Laatst bewerkt op: 02 mei 2007, 20:45:27 door viv »

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2008, 22:41:31 »
Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik bij het vegetarisch restaurant BlaBla in Leeuwarden gegeten. BlaBla zit ook in Rotterdam. Allemaal kleine hapjes op een bord. Het was erg lekker! Heel veel dingetjes die ik nog niet eerder had gegeten; een doperwtentaartje, pompoendingetjes, enzovoorts. Elke twee maanden hebben ze een nieuwe menukaart. Het is wel redelijk duur. 17 euro voor een hoofdgerecht met 8 kleine gerechtjes. 5-7 euro voor een dessert, wij hadden voor 7 euro het kaneelijs met oa likeur. Voorgerecht rond de 5 euro, maar die heb ik niet gehad.
Groetjes, Antje

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #11 Gepost op: 04 april 2008, 08:54:43 »
Er staat ook een recensie over het restaurant op Koken & zo!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #12 Gepost op: 04 april 2008, 18:02:41 »
Met de recensie ben ik het wel eens. :) Wij hadden trouwens dezelfde keuze voor hoofdgerechten.
De riolerlngsproblemen waren voor zover ik het kon ruiken over, maar ik zag wel dat er kevers op het hout (decoratie houten blokken hebben ze) liepen. Beetje jammer, maar als Diermanagement student vond ik het ook wel weer interessant. Ik heb het netjes gemeld.
En pinnen kan (nog steeds) niet.
« Laatst bewerkt op: 04 april 2008, 18:03:37 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #13 Gepost op: 04 april 2008, 21:34:09 »
Ergens op de Voorstreek zit een Indiaas restaurantje. Piepklein, maar je krijgt een aardige hoeveelheid voor die prijs en het is snoeilekker. Maar dat is misschien wel heel persoonlijk:)
Wahlia heet het.

Wahlia was een tijdje terug verhuisd naar de hoek van diezelfde straat en heette toen Taj Palace. Geen idee of het nog zo heet en hoe de kwaliteit is echter...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2008, 10:40:34 »
maar ik zag wel dat er kevers op het hout

:o Gatver.
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #15 Gepost op: 05 april 2008, 15:11:14 »
Kevers in een restaurant... Dat klinkt als kakkerlakken. Ieks!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #16 Gepost op: 06 april 2008, 21:25:36 »
Ahum. Het waren dus zeker te weten geen kakkerlakken. Hele mooie houtkevers. Dat moet ik toch wel kunnen herkennen als dierenliefhebber.
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 06 april 2008, 21:35:26 »
Nou, dat is iig al minder erg, maar ik vind het toch ranzig.
,,,,فلافل

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #18 Gepost op: 02 februari 2009, 07:39:32 »
Gisteravond toch maar uit eten geweest, mijn oud huisgenootje was er en ik had niet echt van te voren bedacht wat we moesten eten wat zij ook lust.

We zijn naar de pub in Leeuwarden geweest, Paddy O'Ryan. Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Ik had sodabread, geitenkaas taartje met knolselderij en cranberry en toe een rabarber taartje.
Kon wel daarna naar huis gerold worden, zo vol, maar echt heerlijk gegeten (en strongbow gedronken :D)
dit is eigenlijk een van de weinige restaurants waar ik altijd naar volle tevredenheid eet (en ik ben geloof ik best wel kritisch in restaurants)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

faya

« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2009, 20:29:57 »
Laatste berichtje is al vrij lang geleden, toch nog maar even een toevoeging voor de vega-friezen onder ons:

mijn alltime-favorite restaurant in Leeuwarden is Jamuna, een indiaas restaurant met maar liefst 11 vega-gerechten, heel gevarieerd en met lekkere kruidenmengseltjes.

Taj Palace is ook nog steeds goed, ik ben er nog nooit lijfelijk geweest, maar bestel regelmatig op luie zondagen een lekker vega-hapje bij hun. Goed te doen, hoewel het mijns inziens niet kan tippen aan de indiase keuken van Jamuna.