Vegatopia Forum

Provincie Utrecht

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Provincie Utrecht
« Gepost op: 12 juni 2004, 23:36:56 »
Gister heb ik gegeten bij De Nonnerie. De gelegenheid was een bruiloft, en we waren dan ook met een flink gezelschap.

Waar ik vooral erg gecharmeerd van was, was de service richting anders-etenden. Daar was ik vantevoren een beetje huiverig voor, met een kaart die niet extreem vegavriendelijk leek. Maar bij het uitdelen van de eerste broodjes vroeg een serveerster me discreet of het klopte dat ik veganist was ("ehm, nee, vegetariër" "maar wel een heel strenge, toch?" "nou, ik vind het zelf wel meevallen eigenlijk", hihi) en daarna heeft ze verteld wat er voor de doorsnee gasten op het menu stond, en bij ieder gerecht gevraagd of ik dat ook wilde eten of liever iets anders. Van het nagerecht (citroentaart) vroeg ik of er gelatine in zat, zou ze navragen. Niets meer over gehoord, maar ik kreeg wat anders. Daar was ik blij mee, ook al vind ik citroentaart wel erg lekker klinken.

Een tafelgenote had geen dieetwensen doorgegeven, maar de serveerster zag dat ze zwanger was en vroeg toen of ze als hoofdgerecht wel de tournedos wilde of misschien liever wat anders (en ze at dat ook inderdaad liever niet). Attent! :)

Wel een verademing na de vorige keer uit eten in groot gezelschap, waar er lekker subtiel door de zaal gegalmd werd "Wie is de vegetariër?" en ik vervolgens wat bakjes groenten kreeg om te gourmetten. ::)

Het eten bij de Nonnerie vond ik lekker (hoofdgerecht wel erg zout alleen) (maar de spoom moet ik zeker eens proberen na te maken :heart:), mijn vleesetende vriend was ook over zijn eten goed te spreken en de bediening was sowieso zeer professioneel.

Zonder meer een positieve ervaring. :D
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010, 18:13:45 door Selly »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Provincie Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2012, 23:29:56 »
Eetcafé De Toekomst te Woudenberg.

Met vier ex-collega's. Het restaurant had ik weken vantevoren gevraagd of het mogelijk was om met mijn veganistische voedingswijze rekening te houden. Was geen probleem.

En dat bleek ook: Voorgerecht een tomatensoep. Met nadruk werd vermeld dat er geen vleesbouillon etc. was gebruikt. En de balletjes waren er ook niet uitgevist. Vervolgens pasta met paddestoelen en diverse groenten. Men was een beetje uitgeschoten met de olie, maar verder prima in orde. Er werd natuurlijk ook patat op tafel gezet. Ook hier vermeldde men ongevraagd dat deze in plantaardige olie was gebakken. Nagerecht: vers fruit.

De bediening was vriendelijk en men had prima rekening gehouden met de afwijkende voedingswijze van mijn collega's.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Bast

• 4.149
Re:Provincie Utrecht
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2013, 22:29:58 »
Laatst bij Same Same te Breukelen Thais gegeten. Het zit in bij galerie Peter Leen, dus je eet tussen de kunst. Zelfs op het terras (aan het water, maar wel langs een weg) hing er ook het nodige. Ze doen ook lunch. Het is wel ietsje duurder dan de gemiddelde Thai in Amsterdam, maar wel lekker vers, niet verHollandst en mooi opgemaakt. De kaart is ook niet zo standaard.
Er staat hier maar 1 vegetarisch hoofdgerecht op de kaart (dan mag ie niet door voor de restaurantgids he?), maar er wordt op de kaart aangegeven welke gerechten een vegetarisch basis hebben (de curry's niet, maar bel van te voren even want ze zijn vriendelijk en flexibel) en dus ook zonder vlees en vis(saus) bereidt kunnen worden. De vega sateh bleek trouwens tofu in een deegje te zijn met een erg lekkere pindasaus. Unaniem verkozen tot lekkerste gerecht, ook door de omni's.
Leuk adresje voor als je in de buurt bent.

Sin chile, no tiene chiste!