Gister heb ik
gegeten bij
De Nonnerie. De gelegenheid was een bruiloft, en we waren dan ook met een flink gezelschap.
Waar ik vooral erg gecharmeerd van was, was de service richting anders-etenden. Daar was ik vantevoren een beetje huiverig voor, met een kaart die niet extreem vegavriendelijk leek. Maar bij het uitdelen van de eerste broodjes vroeg een serveerster me discreet of het klopte dat ik veganist was ("ehm, nee, vegetariër" "maar wel een heel strenge, toch?" "nou, ik vind het zelf wel meevallen eigenlijk", hihi) en daarna heeft ze verteld wat er voor de doorsnee gasten op het menu stond, en bij ieder gerecht gevraagd of ik dat ook wilde eten of liever iets anders. Van het nagerecht (citroentaart) vroeg ik of er gelatine in zat, zou ze navragen. Niets meer over gehoord, maar ik kreeg wat anders. Daar was ik blij mee, ook al vind ik citroentaart wel erg lekker klinken.
Een tafelgenote had geen dieetwensen doorgegeven, maar de serveerster zag dat ze zwanger was en vroeg toen of ze als hoofdgerecht wel de tournedos wilde of misschien liever wat anders (en ze at dat ook inderdaad liever niet). Attent!
Wel een verademing na de vorige keer uit eten in groot gezelschap, waar er lekker subtiel door de zaal gegalmd werd "Wie is de vegetariër?" en ik vervolgens wat bakjes groenten kreeg om te gourmetten.
Het eten bij de Nonnerie vond ik lekker (hoofdgerecht wel erg zout alleen) (maar de spoom moet ik zeker eens proberen na te maken
), mijn vleesetende vriend was ook over zijn eten goed te spreken en de bediening was sowieso zeer professioneel.
Zonder meer een positieve ervaring.