Ik ben gisteren voor de eerste keer in
La Luna geweest, mijn nieuwe favoriete restaurant
.
La Luna is gelegen aan de Italiëlei en ziet er erg chic uit. Het interieur is ruim, minimalistisch maar toch nog gezellig genoeg en helemaal design. Er is een prachtige open keuken, een wijnbar en aperitiefbar in het midden, er is een sommelier en ook een parkeervalet (nou ja, die zag er eerder uit als de buitenwipper van een striptent, maar de beste man was wel heel vriendelijk). De gastvrouw/eigenares is beleefd en vriendelijk, maar ook een beetje een ijskoningin; het meisje dat ons bediende (in smetteloos uniform) was gewoon dé perfecte bediening.
Alles aan La Luna doet vermoeden dat het er peperduur gaat zijn, maar dat is niet het geval. De dranken (ruime wijnkaart en bijna eindeloos aanbod aan aperitieven en digestifs, o.a. heel ruime whiskykaart) zijn duur, maar voor het eten worden wel heel democratische prijzen aangerekend, zeker als je rekening houdt met de setting, de kwaliteit en de hoeveelheden die je krijgt.
De menukaart bestaat uit 1/3 vegetarische gerechten, 1/3 vlees en 1/3 vis. Je kan dus steeds kiezen uit 5 vegetarische voorgerechten en 5 hoofdgerechten. Ik had het bladertaartje van Toscaanse groenten en geitenkaas (
), heb ook van de krokante springrolls met gember en chili geproefd (
) en had als hoofdgerecht de spaghettini met kerstomaten, room, look en basilicum (
). Ik had helaas geen ruimte meer voor een nagerecht (
). De volgende keer eet ik desnoods 2 dagen vooraf niet, want de kaart met nagerechten zag er hemels uit.
Ik kan dit restaurant dus erg aanbevelen (voor wie het nog niet doorhad). Ik vind het geweldig dat je als vegetariër ook eens echt chic kan gaan dineren (niet dat dat persé nodig is, maar ik hou ervan om alle opties open te hebben in het leven). Nog een tip: doe een topje/kortmouwig ding aan onder je pull als je er nu gaat eten, want het is er bakheet.
La LunaItaliëlei 177
2000 Antwerpen
Tel. +32 3 232 23 44
Fax +32 3 232 24 41
info@laluna.be
Online reserveren kan ook (
www.laluna.be). La Luna is makkelijk te bereiken vanaf het Centraal Station of de Rooseveltplaats.