Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Antwerpen
« Reactie #80 Gepost op: 11 november 2005, 08:42:29 »
Ik ga dit weekend naar Antwerpen  :D
Ik ook!  :D
Ik denk dat Brent maar moet vluchten ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 11 november 2005, 09:16:34 »
Ik ga dit weekend naar Antwerpen  :D
Ik ook!  :D
Ik denk dat Brent maar moet vluchten ;)

Ach dit weekend mag het  ;) Ik  ga zelf naar Maastricht, dus...

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 11 november 2005, 10:17:26 »
Pfew dat is een hele opluchting dat ik jouw permissie heb ;)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Anya

• 737
« Reactie #83 Gepost op: 11 november 2005, 15:34:30 »
Als iemand nog insidertips nodig heeft: PB gerust.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #84 Gepost op: 12 november 2005, 11:39:11 »
Doe maar! (maar wel binnen het uur want we gaan zo ;)
 :-*

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #85 Gepost op: 14 november 2005, 13:55:24 »
Net terug van een weekendje Antwerpen en heel leuk gegeten, mede dankzij de Vegatopia Restaurantgids! Hierbij mijn uitgebreide verslag!

Vrijdag
Geluncht bij het Cafe des Arts tegenover het Museum voor de Schone Kunsten. Dit cafe ziet er erg mooi uit en de lunch was ook lekker (ik at een broodje met mozzarella en pesto). Doordat de prijzen vrij hoog zijn, zit er wel voornamelijk 'chique' publiek (was mijn indruk).

Gedineerd bij Saffraan (Geuzenstraat). Heel erg lekker Indiaas (In Belgie heet dat Indisch) gegeten. Veel subtieler Indiaas dan ik gewend ben. Absoluut een aanrader. Vriendelijke bediening, wat stille ambiance.

Zaterdag
Lekkere koffie gedronken bij Mockamore (Groenplaats)

Geluncht bij Berlin (Kleine markt). Leuke drukke tent die mij erg aan Cafe de Jaren in Amsterdam deed denken. Het was een drukke zaterdag en er was al veel op, dus ik at een broodje kaas. Dat overigens prima smaakte!

Gedineerd bij Caramba (Kaasrui). Bij dit lekker druk ingerichte Mexicaanse restaurant hebben we ons goed vermaakt en lekker gegeten. Ik at een 'combo': een taco met guacamole en een enchilada met kaas. Allemaal erg lekker gekruid en snel op tafel! Het restaurant zat helemaal vol en de twee vriendelijke obers renden hun benen uit hun lijf om iedereen goed te bedienen.

Zondag
Koffie gedronken bij L'entrepot du Congo (Vlaamse kaai). Erg leuk uitziend cafe waar je ook kunt eten. Zeer gemengd publiek. Leuke plek!

We wilden lunchen bij Lombardia, maar die is helaas dicht op zondag. Toen gingen we op zoek naar Pitten en Bonen, maar die bleek ook dicht te zijn. (Och, wat zijn we toch verwend in Amsterdam waar alles altijd maar open is). Omdat we toen zo'n trek hadden, zijn we maar weer naar Berlin gegaan. Daar weer lekker geluncht (Kaaskroketten), maar zeer onvriendelijk bediend!

Voordat we de trein naar Amsterdam weer namen, wilden we nog fijn in Antwerpen eten. We wilden graag naar Faites Simple omdat Vegatopia er erg enthousiast over is. En omdat het ontzettend dicht bij het station is, hadden we het bewaard voor de zondag. Jammer genoeg is Faites Simple gesloten op zondag en maandag (dat staat nog niet in de Vegatopia Restaurantgids). Omdat we toch wel dicht bij het station wilden blijven, zijn we toen bij Wagamama (keyserlei) gaan eten. En het eten smaakte daar veel lekkerder dan bij Wagamama Amsterdam.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #86 Gepost op: 14 november 2005, 23:20:48 »
Ok....mijn verslagje....

- Zaterdag: 's middags een bruin pistolet met rauwkost gegeten bij Delifrance (in het buitenland let ik niet op broodinhoud). 's Avonds bij Wagamama (superlekker). Daarna naar een tekno feestje  genaamd: I "skull" techno (de skull is dan een schedel ipv een hartje zoals bij I "hartje" techno)  ;D gegaan in de (supermooie) kelder van een 'alto'kroeg (d'n drempel).

- Zondag ietwat katerig onwijs veel gelopen, naar het fotomuseum geweest (wat heel vet was). 's Middags patatjes met cola en 's avonds bij "Hemelse gerechten" gegeten. Er stond nix vegans op de kaart maar ze konden een mexicaanse wrap voor me veganiseren. Nu is dat normaal gesproken in mijn ogen geen culinair hoogstandje maar ik was al lang blij dat ze het wilden doen. Maar het was dus echt superlekker  :D Ik ben niet superfan van fruit in eten en dat zat er behoorlijk wat in maar het was lékker joh!! Pff Allemaal exotische fruitsoorten bij de mexicaanse toei en het was perfect in balans qua smaak!!
De kaart bij "Hemelse Gerechten" deed me het water in de mond lopen. Ik baalde ff dat ik daar geen dingen van 'kon' proberen. Met name de "rode portsoep met blauwaderkaas en munt" maakten mij meer dan nieuwsgierig  :(
's Avonds naar "history of Violence" van David Kronenberg gegaan in de bios.

- Maandag bij "Wok Away" veggie sushi gegeten en later nog een minestrone soep bij ekxi.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2005, 23:23:37 door Apraxia »

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #87 Gepost op: 15 november 2005, 21:21:36 »
- Zondag ietwat katerig onwijs veel gelopen, naar het fotomuseum geweest (wat heel vet was).

Inderdaad een heeel tof fotomuseum! Ik was er vrijdag en werd er blij van.  :D

Offline linz

• 225
« Reactie #88 Gepost op: 17 november 2005, 21:49:02 »
Omdat we toch wel dicht bij het station wilden blijven, zijn we toen bij Wagamama (keyserlei) gaan eten. En het eten smaakte daar veel lekkerder dan bij Wagamama Amsterdam.

Ja, dat viel mij ook al op. Heb er in Antwerpen nu twee maal gegeten, en ik vond het beide keren veel beter dan in Amsterdam.
Praktisch dezelfde kaart, gerechten zijn op het oog ook gelijk, maar de smaak is echt vele malen beter!
Stiekem toch een banaan!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #89 Gepost op: 17 november 2005, 21:53:15 »
Maar Wagamama A'dam is toch al heel erg lekker, of hebben jullie daar slechte ervaringen?
,,,,فلافل

Offline linz

• 225
« Reactie #90 Gepost op: 17 november 2005, 22:06:50 »
Eeeeeeh.... :-[
Eigenlijk wel. Ik trof daar een keer een fruitvliegje in mijn dipsausje aan, wat op zich kan gebeuren. Maar toen keken we wat kritischer naar de rest van ons eten en toen bleek in het bakje van mijn lief er ook een te zitten.
Toen we er iets over zeiden kregen we direct nieuw eten en kwamen ze vol trots vertellen dat er inderdaad een vliegjesplaag in de keuken was, maar dat ze nu flink met de spuitbus hadden gespoten   :o

Moet er wel bij zeggen dat het zomers was op een erg hete dag, en dat ik daarna nog vaak daar heb gegeten zonder klachten, hoor!

Maar in Antwerpen is het allemaal net iets beter qua smaak, de waterkastanjes in de dumplings zijn daar bv. veel knapperiger, de gegrilde groentespiesjes zijn beter bereid, lekker gegaard en niet verzopen in de saus, die ook minder zoet is, enz.
Stiekem toch een banaan!

Offline Anya

• 737
« Reactie #91 Gepost op: 03 december 2005, 16:00:45 »
Ik ben gisteren voor de eerste keer in La Luna geweest, mijn nieuwe favoriete restaurant ;).

La Luna is gelegen aan de Italiëlei en ziet er erg chic uit. Het interieur is ruim, minimalistisch maar toch nog gezellig genoeg en helemaal design. Er is een prachtige open keuken, een wijnbar en aperitiefbar in het midden, er is een sommelier en ook een parkeervalet (nou ja, die zag er eerder uit als de buitenwipper van een striptent, maar de beste man was wel heel vriendelijk). De gastvrouw/eigenares is beleefd en vriendelijk, maar ook een beetje een ijskoningin; het meisje dat ons bediende (in smetteloos uniform) was gewoon dé perfecte bediening.

Alles aan La Luna doet vermoeden dat het er peperduur gaat zijn, maar dat is niet het geval. De dranken (ruime wijnkaart en bijna eindeloos aanbod aan aperitieven en digestifs, o.a. heel ruime whiskykaart) zijn duur, maar voor het eten worden wel heel democratische prijzen aangerekend, zeker als je rekening houdt met de setting, de kwaliteit en de hoeveelheden die je krijgt.

De menukaart bestaat uit 1/3 vegetarische gerechten, 1/3 vlees en 1/3 vis. Je kan dus steeds kiezen uit 5 vegetarische voorgerechten en 5 hoofdgerechten. Ik had het bladertaartje van Toscaanse groenten en geitenkaas (:kwijl:), heb ook van de krokante springrolls met gember en chili geproefd (:kwijl:) en had als hoofdgerecht de spaghettini met kerstomaten, room, look en basilicum (:kwijl:). Ik had helaas geen ruimte meer voor een nagerecht ( :'( ). De volgende keer eet ik desnoods 2 dagen vooraf niet, want de kaart met nagerechten zag er hemels uit.

Ik kan dit restaurant dus erg aanbevelen (voor wie het nog niet doorhad). Ik vind het geweldig dat je als vegetariër ook eens echt chic kan gaan dineren (niet dat dat persé nodig is, maar ik hou ervan om alle opties open te hebben in het leven). Nog een tip: doe een topje/kortmouwig ding aan onder je pull als je er nu gaat eten, want het is er bakheet.

La Luna
Italiëlei 177
2000 Antwerpen
Tel. +32 3 232 23 44
Fax +32 3 232 24 41
info@laluna.be
Online reserveren kan ook (www.laluna.be). La Luna is makkelijk te bereiken vanaf het Centraal Station of de Rooseveltplaats.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2005, 16:32:57 door Anya »

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #92 Gepost op: 03 december 2005, 16:24:38 »
*Renaat pakt zijn lijstje met Antwerpse restaurants waar hij zeker eens moet gaan eten en zet La Luna bovenaan*  :)
(Ook de recensie over La Luna in de 03 was heel positief.)

« Reactie #93 Gepost op: 05 december 2005, 21:54:10 »
Met Lynnova op een zondagavond eens een heerlijke vegetarische (veganistische) rijsttafel gegeten bij een Indonesisch restaurant waar de naam me van ontschoten is. Vlak bij het station, dat weet ik nog, in een straatje met allemaal restaurants en eethuisjes.

freesoul

« Reactie #94 Gepost op: 25 februari 2006, 20:35:55 »
Pas in "dancing chocola" geweest. Heb er canneloni gegeten met ratatouille.. Was in het begin wel lekker, maar werd na een tijdje te zoet voor mij.. Hoeveelheid was wel ok. Heb er ook eens een veggie burger gegeten die wel ok was, maar zijn geld niet waard was (5euro).
Qua gezelligheid is het wel super :)

Offline Brent

• 600
« Reactie #95 Gepost op: 22 maart 2006, 08:57:04 »
De vorige V-day is niet doorgegaan wegens te weinig tijd - de omschakeling naar een professionele organisatie ging iets strammer dan verwacht.  ;) Maar de volgende zal zeker doorgaan, en wel op een nieuwe locatie

Ook de volgende V-day zal niet doorgaan !  :-\

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #96 Gepost op: 22 maart 2006, 14:06:15 »
Nee ik las het echt jammer ik had wel willen gaan.
,,,,فلافل

overanalizing

« Reactie #97 Gepost op: 23 maart 2006, 13:16:17 »

tess

« Reactie #98 Gepost op: 21 april 2006, 16:52:00 »
Met Lynnova op een zondagavond eens een heerlijke vegetarische (veganistische) rijsttafel gegeten bij een Indonesisch restaurant waar de naam me van ontschoten is. Vlak bij het station, dat weet ik nog, in een straatje met allemaal restaurants en eethuisjes.

Was dat soms Kartini?

Oude Koornmarkt 61
2000 Antwerpen

De vegetarische rijsttafel daar is inderdaad erg smakelijk :-)

tess

« Reactie #99 Gepost op: 21 april 2006, 16:57:45 »
In Berchem (bus 32 van Antwerpen centraal... 10-tal minuutjes)  is er een restaurant waar ik een aantal jaren geleden graag vertoefde.. 't pandje.. toen stond er een groot aantal vegetarische gerechten op het menu.. allemaal even mooi gepresenteerd en superlekker... ook de prijs viel mee... en het interieur is strak maar supergezellig.. absoluut een aanrader!

http://www.bistrotpandje.be/

jammer dat ze de kaart nooit op de site hebben staan...