Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #60 Gepost op: 09 mei 2005, 22:35:31 »
Het is een vrij smal en klein restaurant. Als het weer het niet toelaat buiten te zitten denk ik dat het vrij snel vol is. Ik zou reserveren als je zeker wil zijn van een plaats. Je kan gratis parkeren op 50 meter afstand.

Wat de parkeerplaats betreft toch even een verwittiging dat je daar niet altijd op kan rekenen.  Zo staat er vanaf 14 mei meer dan een maand lang de Sinksefoor (grote kermis) op de gedempte zuiderdokken, het 'plein' dat normaal gezien ook als parkeerplaats dient.  In die gevallen kan het erg moeilijk zijn een parkeerplaats te vinden.  Ergens parkeren ten zuiden van Antwerpen (b.v. op de zuidelijke kaaien) of in Hoboken of Wilrijk en dan verder tram 4/12 of 24 nemen is dan veel handiger.

Ik ga er overigens de komende zondag ook eten.  Ik laat zeker weten hoe het beviel.

Offline Anya

• 737
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 16 mei 2005, 20:39:01 »
Gisteren in Mexicaans restaurant Caramba gaan eten. Ik kom er al jaren, maar nu was het toch weer een half jaartje geleden. Ik neem er meestal de vegetarische combo: een enchilada met o.a. gesmolten kaas, een taco met o.a. guacamole, en daarbij rijst, een salade met een hele lekkere dressing, en zure room. Ik neem er ook altijd een cocktail: ze hebben er de beste Margherita's van Antwerpen.

Het eten is er altijd super, de porties zijn redelijk royaal en vegetarische gerechten staan afzonderlijk op de menukaart. Ook de nagerechten en het ruime assortiment cocktails zijn erg de moeite. Het personeel is erg vriendelijk, met name de Nederlandse uitbater (en dames: ze hebben er een kelner die op John uit Desperate Housewives lijkt). Nog een tip: jarigen krijgen gratis de heerlijke warme brownies met ijs, met een vuurwerkje erop. Een absolute aanrader voor vegetariërs, maar veganistisch eten lijkt me er moeilijk.

Caramba
Kaasrui 8 (= de straat die naar de Grote Markt leidt)
2000 Antwerpen
03 231 46 56

Offline Anya

• 737
« Reactie #62 Gepost op: 05 juni 2005, 14:14:12 »
Gisteren in Mamado gegeten. Het was erg lekker, maar de bediening bestond uit 2 heel zenuwachtige studentes die duidelijk nog niet klaar waren voor een drukke zaterdagavond. Eentje kwam opeens met een stomend bord op onze tafel afgestormd: "Ik weet eigenlijk niet wat het is maar ik ga het hier neerzetten want het bord is héééét!!"

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #63 Gepost op: 21 juni 2005, 09:02:34 »
'k Had gisteren tussen mijn medisch onderzoek voor mijn volgende job en het moeten gaan werken nog een klein uurtje over.  Dus ben ik maar even langst de Lunchbox gefietst en daar heb ik absoluut geen spijt van gekregen.

Het sapje (appel, banaan, kaneel) was erg lekker en verfrissend en ook van het broodje (geitenkaas, appel, honing en walnoten) heb ik echt genoten.  Wegens tijdsgebrek stond ik binnen 20 minuutjes al weer buiten, anders had ik zeker nog een nagerechtje besteld.  In ieder geval, zeker voor de broodjes en sapjes, een aanrader!

Offline Nick

• 578
« Reactie #64 Gepost op: 01 juli 2005, 14:38:12 »
Gisteren naar Ilha Formosa geweest. Wat een luxe om eens niet beperkt te zijn in je keuze, alles vegetarisch: leuk!
En om de "ambaras de choix" uit de weg te gaan nam ik de hier al een paar keer geprezen sojasteak. Lekker indeed!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

• 737
« Reactie #65 Gepost op: 09 juli 2005, 13:47:43 »
Gisteren hadden we een etentje van de aankoopafdeling bij Mie Katoen, een fondue- en steengrillrestaurant dichtbij de Orteliuskaai. De collega's hadden uit zichzelf rekening gehouden met mijn vegetarisme; leuk dus. Ik kan een bezoekje aan Mie Katoen aan iedereen aanraden, hoewel de vegetarische opties beperkt zijn. Ik had de kaasfondue (heel lekker, met o.a. kirsh in) en een collega had de vegetarische (trouwens ook veganistische) schotel, nu bestaande uit groentenrolletjes, een curry en gegrillde groenten. Voor iedereen is er salad bar à volonté (helemaal vegetarisch). Bij de nagerechten stond natuurlijk (naast ijs, chocomousse, tiramisu) een chocoladefondue, maar de kaasfondue was veel te zwaar om daar nog aan te beginnen. Het restaurant is heel gezellig ingericht (hoog houten plafond, veel rood, een hele muur vol met boeken) en er is ook een heel gezellig, tuinachtig terras.

Mie Katoen
Kleine Kraaiwijk 10
2000 Antwerpen
Tel. 03 231 13 09

Offline Anya

• 737
« Reactie #66 Gepost op: 07 augustus 2005, 14:26:09 »
Gisteren hebben Johan en ik in Terra Meiga gegeten. Toen we het eindelijk gevonden hadden (geen van beiden het huisnummer onthouden, en de Vlaamse Kaai is láááng ::)) schrok ik er een beetje van dat het zo klein is, maar het bleek best gezellig. De ruimte ziet eruit als een oud volkscafeetje dat tot een eetcafé is uitgebouwd en alles is natuurlijk in heksenthema, met veel kaarsen en overal heksjes op bezems. De kaart is beperkt maar best de moeite. Ik had een heerlijke geitenkaasquiche met een slaatje met een geweldige dressing (maar de eigenares wou niet verklappen wat erin zit). Johans wokschotel was zeker niet slecht, maar weinig origineel. De tafel naast ons nam de heksendrank, die op een spectaculaire manier wordt opgediend.

In het kort: de keuken is beperkt en misschien niet heel verrassend, maar wél lekker en verzorgd, en een bezoekje aan Terra Meiga is al een ervaring op zich. Zeker eens doen, dus.

Terra Meiga
Vlaamse Kaai 64
2000 Antwerpen
03/248.73.71

(Reserveren is aan te raden; dit kan telefonisch of via de website.)
« Laatst bewerkt op: 06 september 2005, 19:37:14 door Anya »

overanalizing

« Reactie #67 Gepost op: 07 augustus 2005, 14:35:35 »
Ik ben gisteren voor de tweede keer in restaurant IDee gaan eten, en het was weer super!

Wij melden U met droefheid het overlijden van wat zowat het beste restaurant van A'pen was.

Nu ja, met Anya gisterenavond in de Terra Meiga. Ik ga beginnen met de conclusie: Het viel niet tegen, maar was ook niets om naar huis over te schrijven.

Terra Meiga ligt aan de Vlaamse Kaai - tip: vergeet geen huisnummer te noteren en steek de rotonde over, anders loop je de hele kaai minstens twee keer op en af.  :-[ Nu ja, het is een piepklein zaakje dat nogal druk, maar evengoed gezellig is ingericht. Er loopt een charmante gastvrouw rond die om de twintig minuten een nieuwe kaars komt steken en voor de rest heel behulpzaam is. Het thema is hekserij, en blijkbaar worden daar allerlei activiteiten rond georganiseerd. Daarvoor moet je maar eens op de site kijken, als je daar een kick van krijgt. Memorabel moment: Lichten gaan uit, er klinkt plots één of andere Keltische preek uit de boxen terwijl de gastvrouw een grote brandende kom op het tafeltje naast ons zet, waaruit ze vuur schept. Ik zie tien minuten lang niets van mijn bord en zweet mij het licht uit.

Je zou het met zoveel setting haast vergeten, maar er wordt dus ook eten geserveerd: Voor de vegetariërs allemaal dingen met geitenkaas; Anya had een quiche met een slaatje. Voor de fundamentalistische extremisten was er alleen een wokgerecht met volle rijst - die maar heel gewoontjes was, erg alledaags. Daarmee mijn harde oordeel: misschien net geschikt om te lunchen, maar om eens uitgebreid de benen onder tafel te steken zijn er veel betere adresjes in 't Stad.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2005, 14:36:37 door Johan »

Offline Anya

• 737
« Reactie #68 Gepost op: 07 augustus 2005, 14:42:42 »
Memorabel moment: Lichten gaan uit, er klinkt plots één of andere Keltische preek uit de boxen terwijl de gastvrouw een grote brandende kom op het tafeltje naast ons zet, waaruit ze vuur schept.

Spaans, eigenlijk. Heb niet alles verstaan, maar het ging over boze geesten, zwarte katten en verminkte lijken ;) Daarna ging het over in een vreugdedans omdat bovenstaande dingen zogezegd verdreven waren.

Citaat
Je zou het met zoveel setting haast vergeten, maar er wordt dus ook eten geserveerd: Voor de vegetariërs allemaal dingen met geitenkaas; Anya had een quiche met een slaatje.

Misschien even vermelden dat Anya heel graag geitenkaas lust ;) Johan heeft gelijk als hij zegt dat het absoluut niet origineel was, maar die dame heeft toch een hele goede leverancier van geitenkaas te pakken gekregen en die dressing was to die for. Hou je niet van geitenkaas of wokgerechten, dan kun je inderdaad beter voor de lunch gaan.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #69 Gepost op: 16 augustus 2005, 10:30:01 »
Twee weken geleden ben ik voor het eerst in Ilha Formosa gaan eten.  En het restaurant is inderdaad een aanrader.  Ik had het moeilijk om een keuze te maken omdat ik nu eens alles van de kaart kon kiezen.  Heerlijk, zo'n ruime keuze.

En hoewel het wat mij betreft een beetje meer mocht zijn was zowel ik als mijn gezelschap (niet vegetariër) bijzonder tevreden over het eten.  Ik ga er zeker nog eens terug naar toe en kan het iedereen aanraden.

Offline linz

• 225
« Reactie #70 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:46:22 »
Bij Mata Mata & Pili Pili in Antwerpen: als amuse brood met een mengsel van pepers, knoflook en gember erbij (heeeeeeeeeeeeeeet), bonenbeignets vooraf en dan couscous met groenten, waarin hele grote stukken pompoen zaten  :yummie:
En een mojito erbij!
Stiekem toch een banaan!

Offline Anya

• 737
« Reactie #71 Gepost op: 09 september 2005, 00:04:13 »
Ik heb daarstraks een heerlijke maaltijdsalade gegeten bij Mamado (Antwerpen).

Offline Anya

• 737
« Reactie #72 Gepost op: 24 september 2005, 14:30:40 »
Gisteren lekker gegeten in de Tapabar (Pelgrimstraat, Antwerpen). De flamencozanger die optrad, was volgens mij de vriend van mijn collega; maandag eens vragen. Er was iig veel sfeer (al was de muziek soms te luid om nog te kunnen praten tijdens het eten) en het was erg leuk.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #73 Gepost op: 06 november 2005, 16:21:58 »
Wij gaan komend weekend naar Antwerpen toe (en daar heb ik zooo veel zin in!). Ik heb al een prachtige lijst met vega(vriendelijke) restaurants uit de vegatopia restaurantgids en deze draad gehaald, maar mochten jullie onlangs nog leuke restaurants ontdekt hebben in Antwerpen, dan hou ik mij aanbevolen!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #74 Gepost op: 06 november 2005, 18:46:40 »
Toen ik in Antwerpen was om V-day te bezoeken ben ik gaan eten bij Zuiderterras . Grappig genoeg wonnen zij toen ook nog de Gouden Wortel van V-day de dag erna, terwijl ik niet eens wist dat ze genomineerd waren. Ik heb er toen heel lekker gegeten, ze hadden een wat vreemde kaart, waarbij de voorgerechten duurder waren dan de hoofdgerechten of iets dergelijks, heel veel vega hadden ze niet, maar was er vega was, was heel lekker (dat waren ook de gerechten die die prijs gewonnen hadden). Het is echter zeker niet goedkoop, maar je zit er erg mooi, en romantisch hoog boven het water. Er was een gemengd publiek.
Maar: ik zie nu de kaart online staan, en de vegetarische dingen erop zien er helemaal niet leuk en ook niet origineel uit  >:(! Nou.. de risotto ziet er wel leuk uit, maar er is maar 1 vega voorgerecht, dus dat ziet er niet uit als een aanrader.

Maar goed, een van de Antwerpse Vegatopianen kunnen je natuurlijk 100x beter advies geven.
,,,,فلافل

Offline Anya

• 737
« Reactie #75 Gepost op: 07 november 2005, 21:21:32 »
Toen ik in Antwerpen was om V-day te bezoeken ben ik gaan eten bij Zuiderterras .

Het is een prachtige locatie, maar buiten de periode van V-Day is het maar magertjes voor vegetariërs. Ze hebben zelfs niet altijd een volledig vegetarisch alternatief op de kaart staan (een paar maanden geleden bv. alleen asperges op z'n Vlaams, daar stel je geen menu mee samen).

Offline Brent

• 600
« Reactie #76 Gepost op: 09 november 2005, 16:48:00 »
V-day  
Ik dacht dat dit jaar in november een V-day in Antwerpen zou doorgaan. Maar ik heb er helaas niets meer van gehoord. Wie weet meer?

overanalizing

« Reactie #77 Gepost op: 09 november 2005, 21:22:56 »
De vorige V-day is niet doorgegaan wegens te weinig tijd - de omschakeling naar een professionele organisatie ging iets strammer dan verwacht.  ;) Maar de volgende zal zeker doorgaan, en wel op een nieuwe locatie! En die wordt na de studiedag bekend gemaakt met de nodige toeters en bellen!  :D

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #78 Gepost op: 10 november 2005, 23:50:23 »
Ik ga dit weekend naar Antwerpen  :D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #79 Gepost op: 11 november 2005, 07:43:01 »
Ik ga dit weekend naar Antwerpen  :D

Ik ook!  :D