Ik ben gisteren voor de tweede keer in restaurant IDee gaan eten, en het was weer super!
Wij melden U met droefheid het overlijden van wat zowat het beste restaurant van A'pen was.
Nu ja, met Anya gisterenavond in de
Terra Meiga. Ik ga beginnen met de conclusie: Het viel niet tegen, maar was ook niets om naar huis over te schrijven.
Terra Meiga ligt aan de Vlaamse Kaai - tip: vergeet geen huisnummer te noteren en steek de rotonde over, anders loop je de hele kaai minstens twee keer op en af.
Nu ja, het is een piepklein zaakje dat nogal druk, maar evengoed gezellig is ingericht. Er loopt een charmante gastvrouw rond die om de twintig minuten een nieuwe kaars komt steken en voor de rest heel behulpzaam is. Het thema is hekserij, en blijkbaar worden daar allerlei activiteiten rond georganiseerd. Daarvoor moet je maar eens op de site kijken, als je daar een kick van krijgt. Memorabel moment: Lichten gaan uit, er klinkt plots één of andere Keltische preek uit de boxen terwijl de gastvrouw een grote brandende kom op het tafeltje naast ons zet, waaruit ze
vuur schept. Ik zie tien minuten lang niets van mijn bord en zweet mij het licht uit.
Je zou het met zoveel setting haast vergeten, maar er wordt dus ook eten geserveerd: Voor de vegetariërs allemaal dingen met geitenkaas; Anya had een quiche met een slaatje. Voor de fundamentalistische extremisten was er alleen een wokgerecht met volle rijst - die maar heel gewoontjes was, erg alledaags. Daarmee mijn harde oordeel: misschien net geschikt om te lunchen, maar om eens uitgebreid de benen onder tafel te steken zijn er veel betere adresjes in 't Stad.