Voor de opening van de prachtig vernieuwde concertzaal Roma, aten we goed bij Vietnamees My Linh. Op de Turnhoutsebaan zijn er nogal wat Marokkaanse snackbars, waar je vlug en voordelig kan eten, ook wel vegetarisch (maar meestal geen alcohol te krijgen). Bij My Linh zit je rustiger en was er tot onze tevredenheid een behoorlijke vegetarische keuze. Er waren in slablaadje en munt te rollen en in sausje te dippen nems als voorgerecht. Als hoofdgerecht waren er ("nieuw!!") twee vegetarische gerechten opgenomen, een stoofpotje met tofu, aubergines, bonen, nog allerlei groenten en tarotbeignets met seizoensgroenten en zoetzure saus of kerriesaus (die laatste nam ik).
Haha, wij waren hier jaren geleden ook eens om dezelfde reden, en er waren toen ook die 2 'nieuwe!!' vegetarische gerechten. Best lekker, die tarotbeignets
Wij aten gisteren chinees in restaurant Fong Mei in de Chinese wijk in Antwerpen, (
http://fong-mei.weebly.com/menu.html). Een restaurant met echt een spuuglelijk interieur, zelfs voor een Chinees. Maar de kaart sprak mij aan, dus kom.
Daar aangekomen was het een heel andere kaart, met enkel vegetarische hoofdgerechten (wel een stuk of 10-15). Maar toen ik ernaar vroeg, kwamen ze met een papiertje af waar de online menu.
Als voorgerecht nam ik 2 dimsums, de zilverregen rijsteeg, die een beetje een teleurstelling was. Het waren noodles, klaargemaakt met wat groentjes, ei en dunne schijfjes nepkip, maar de smaak was die van bami van een doordeweekse chinees. Niet echt bijzonder, maar ook niet slecht.
Ik nam ook de tofuvellen gevuld met groenten, en die waren heerlijk. 2 middelgrote tofuvel-loepias met zeer goed afsmakende vulling. Enorm vettig, dat wel, maar dat schijnt hier de norm te zijn, te zien aan de andere tafels.
Daarna nam ik tofu en aubergines in pikante saus, en die was echt geweldig lekker, om voor terug te komen. Gelukkig waren de pepertjes groot, want ze waren veel te heet (ik probeerde er 1 en de tranen kwamen in mijn ogen) maar makkelijk eruit te vissen. Heel erg veel, alweer, maar de mensen vragen zelf al of de overschot mee naar huis genomen mag worden. Met aperitief en wijn waren we met ons 2-en 75 euro kwijt.
Voor mij een aanrader voor mensen die wel eens houden van wat 'avontuurlijker' eten.