Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #280 Gepost op: 27 juli 2012, 12:57:12 »
Neen, maar ik dacht er deze week aan en kon niet meer op de naam komen, dus bedankt  ::)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #281 Gepost op: 27 juli 2012, 16:43:53 »
Lombardia zit op een leuke plek, zeker met dit lekkere weer. Op het terras onder de parasol is het goed toeven. Dat denken meer mensen, maar het aantal mensen dat na een verwarde blik op de menukaart weer opstaat is best hoog :-)

Ik neem de "sla lombardia", een groot bord met wel 10 soorten rauwkost, hele lekkere guacamole en falafel die iets warmer mocht zijn. Erbij soja dressing en volop sesamcrackers, en een biologisch witbiertje (Sara). Gratis wifi erbij zodat je live je ervaringen kunt delen met Vegatopia. Ik zit hier wel lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #282 Gepost op: 27 juli 2012, 17:40:46 »
Lombardia geeft instant een vakantiegevoel, ik wil er gauw ook nog es naartoe. En gelukkig dat ze er nog zijn dus!

Offline Gabs

• 796
« Reactie #283 Gepost op: 27 juli 2012, 17:44:04 »
Afgelopen dinsdag gelunched bij Hamburg, tegenover het Paleis voor schone kunsten. Daar hadden ze een lekker veggie-burger gemaakt van linzen en paddestoelen met gegrilde groentjes, lekkere mayo en geitenkaas.

's Avonds lekker en goedkoop gegeten op een pleintje in Sint Andries: tabouleh en pompoenquiche, met wat extra kroketjes, mmm.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #284 Gepost op: 28 juli 2012, 08:50:19 »
Afgelopen dinsdag gelunched bij Hamburg, tegenover het Paleis voor schone kunsten. Daar hadden ze een lekker veggie-burger gemaakt van linzen en paddestoelen met gegrilde groentjes, lekkere mayo en geitenkaas.
Die viel voor ons wel wat tegen: mijn burger was een vormeloze klomp, veel te groot en bijna niet gebakken. Niet slecht van smaak, hoor, daar niet van, en de frietjes vond ik ook lekker, dus ik was wel redelijk tevreden. Maar F. had een burger met dier tussen, en die was nogal klein, en de portie frietjes (inclusief een groot deel van die van mij) ook, dus hij had echt nog honger, en dan hebben we 2 dessertjes genomen, waar ik 1 hapje van nam, en die dan doorschoof.
Maar misschien ben ik te kritisch, want we zijn ook al wat verder in de burgerij gaan eten, en daar zijn de burgers echt veel lekkerder van smaak.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #285 Gepost op: 30 juli 2012, 17:18:38 »
Maar misschien ben ik te kritisch, want we zijn ook al wat verder in de burgerij gaan eten, en daar zijn de burgers echt veel lekkerder van smaak.

Dat ga ik dan maar de volgende keer proberen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #286 Gepost op: 10 augustus 2012, 10:13:38 »
Gisteren door de goede reacties op het restaurantforum bij Aahaar gaan eten. Mijn vriend wilde graag a la carte, en dat was blijkbaar moeilijk voor ze, want ik bestelde iets met kikkererwten maar ik kreeg een biryani waar in ieder geval geen kikkererwt bij te pas was gekomen. ;)

Toen was het een beetje gegoochel, maar ik kreeg toch iets wat leek op wat ik besteld had: een erg pittige kikkerwtencurry met brood. Al met al niet slecht, maar wel jammer dat het zo chaotisch was allemaal.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #287 Gepost op: 10 augustus 2012, 10:47:27 »
Ja, ik denk dat in Aahaar veelal de buffetformule wordt gekozen omdat die met alles wat je kan nemen voordelig en goed is.
Een eind verder in de straat rechts is Bollywood, ook volledig Indiaas vegetarisch, met een grote kaart.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2012, 10:51:42 door karl »

Offline Gabs

• 796
« Reactie #288 Gepost op: 10 augustus 2012, 12:24:22 »
Morgen weer naar Antwerpen, naar Linker Woofer. Hopelijk hebben ze naast de 'gewone' Quick hamburgers ook een vegetarisch alternatief.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #289 Gepost op: 10 augustus 2012, 13:00:12 »
Morgen weer naar Antwerpen, naar Linker Woofer. Hopelijk hebben ze naast de 'gewone' Quick hamburgers ook een vegetarisch alternatief.

Ha leuk, zat ik ook al aan te denken. Maar ik ga vanavond al naar de Lokerse Feesten.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #290 Gepost op: 26 oktober 2012, 23:50:40 »
Oh, wat leuk, ik zie een topic waarin ik nog niet gereageerd heb en waar ik wel iets heb toe te voegen. ;)
Mijn schoonouders wonen ongeveer een half uurtje van Antwerpen vandaan en wij hebben al eens gegeten in Antwerpen. Twee keer bij dezelfde zaak, namelijk bij De broers van Julienne. De eerste keer (ongeveer een jaar geleden) aten we binnen en de tweede keer (afgelopen zomer) was het weer mooi genoeg om op het terras te zitten. De laatste keer is het best bevallen, op het terras zitten was heel erg ontspannen. De afgelopen keer koos ik voor de aubergine schotel, dat was erg lekker en zag er mooi uit (uit de oven en dan in laagjes, met seitan en spinazie) en geserveerd met puntjes polenta in een paprika/tomatensaus en rucola erop. Ik was meer dan tevreden! Mijn schoonvader koos voor de dorade tagine, maar hij vond dat het wat te weinig was. Mijn schoonmoeder koos voor iets van de dagkaart (iets met couscous), maar ik kan me niet meer precies herinneren wat er nog meer bij zat. En mijn vriend koos de Thaise stoofpot en dat leek weinig maar die was heel vullend.
Groetjes, Antje

Offline karl

• 6.375
« Reactie #291 Gepost op: 14 februari 2013, 08:25:35 »
We aten in de Griekse Taverne die behoort tot het Griekse Huis op de Vlasmarkt, tegen de Hoogstraat en niet ver van de Grote Markt. Het geheel is een oud gebouw, met Griekse vlag aan de voorgevel, waar je ook andere Griekse dingen kan beoefenen dan eten. Er staan Griekse zuilen in de taverne, er weerklinkt de traditionele bouzouki-muziek, er zitten verweerde oude Griekse mannen en vlotte Griekse vrouwen met diepzwart haar, een geanimeerd gezelschap praat en lacht aan de toog.
De gerechten zijn dan ook zeer eerlijk en authentiek, de bediening en het interieur zijn wars van pretentie.
Als ze op de kaart staan laten we het zelden na ze de bestellen: courgettekoekjes. Ze kwamen wat laattijdig aan omdat de kok "het papiertje dat op de ijskast geplakt was niet had gezien."  Maar het waren drie zeer uit de kluiten gewassen, verse en smakelijke, exemplaren, geserveerd met tzatziki met nogal wat look. Prima. Er stond ook een vegetarische moussaka op de kaart en die was ook huisbereid en lekker, met onder andere aardappelen, champignons, aubergine, tomatenpulp en de onmisbare béchamelsaus. Ook helemaal in orde, niet vergezocht en lekker.
Er staan nog enkele andere vegetarische mezze op de kaart (normaal tegelijk te bestellen, zoals de Griekenlandganger weet). Bij de tijdelijke suggesties merkte ik gebakken oesterzwammen met look, citroen en peterselie, mooi. Ook de gigantes ontbraken niet op de vaste kaart.
In de zomer is er een heerlijk binnenterras in openlucht.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2013, 16:57:52 door karl »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #292 Gepost op: 17 februari 2013, 12:46:05 »
We aten in de Griekse Taverne die behoort tot het Griekse Huis op de Vlasmarkt, tegen de Hoogstraat en niet ver van de Grote Markt. Het geheel is een oud gebouw, met Griekse vlag aan de voorgevel, waar je ook andere Griekse dingen kan beoefenen dan eten. Er staan Griekse zuilen in de taverne, er weerklinkt de traditionele bouzouki-muziek, er zitten verweerde oude Griekse mannen en vlotte Griekse vrouwen met diepzwart haar, een geanimeerd gezelschap praat en lacht aan de toog.
De gerechten zijn dan ook zeer eerlijk en authentiek, de bediening en het interieur zijn wars van pretentie.
Als ze op de kaart staan laten we het zelden na ze de bestellen: courgettekoekjes. Ze kwamen wat laattijdig aan omdat de kok "het papiertje dat op de ijskast geplakt was niet had gezien."  Maar het waren drie zeer uit de kluiten gewassen, verse en smakelijke, exemplaren, geserveerd met tzatziki met nogal wat look. Prima. Er stond ook een vegetarische moussaka op de kaart en die was ook huisbereid en lekker, met onder andere aardappelen, champignons, aubergine, tomatenpulp en de onmisbare béchamelsaus. Ook helemaal in orde, niet vergezocht en lekker.
Er staan nog enkele andere vegetarische mezze op de kaart (normaal tegelijk te bestellen, zoals de Griekenlandganger weet). Bij de tijdelijke suggesties merkte ik gebakken oesterzwammen met look, citroen en peterselie, mooi. Ook de gigantes ontbraken niet op de vaste kaart.
In de zomer is er een heerlijk binnenterras in openlucht.
Ja, dies leuk... Ik neem daar altijd een paar Mezzes als hoofdgerecht, vinden ze altijd zeer logisch, heel vriendelijke mensen. De volgende dag willen de darmpjes wel eens in de war zijn, nogal veel olie.  :clown:

Offline karl

• 6.375
« Reactie #293 Gepost op: 23 september 2013, 08:56:13 »
In Namaste Gurkha, nieuw Nepalees restaurant niet zo ver van het Museum van schone Kunsten, op het Zuid (Graaf van Egmontstraat). Best sympathiek, keuken die erg aanleunt bij de Indiase. Maar naast samosa en pakoda bij de voorgerechten ook momo's. Talrijke vegetarische curries, ook een combi-vegetarisch menu (verschillende kleinere schoteltjes, vanalles wat) van 40 euro voor 2. Ook een veggie-thali (suggestie-dagschotel) met dahl, panneer, groentecurry. Niet duur allemaal en smaakvol. Soms een tikje onbeholpen (één klein lepeltje voor drie dipsausen, al ingedekt bestek laten liggen hoewel slechts met twee aan tafel van vier, een heel andere witte huiswijn - Spaanse ipv Franse - dan op de kaart aangekondigd, zonder melding daarvan).  Maar hoe dan ook een prettige ontdekking, voor herhaling vatbaar, zeker nu Saffraan in de buurt helaas gesloten is.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2013, 10:42:13 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #294 Gepost op: 10 november 2013, 09:40:32 »
Het vroegere Yeti house is nu Nepal House geworden. Ik had de indruk dat het zich meer op afhaal en bezorg is gaan toeleggen, er was voor een zaterdagavond in elk geval weinig volk (behalve een met de uitbaters verbonden tafel één eenzame Nepalees). De tafelkleden zijn van kleur veranderd, de televisie aan de toog zendt niet meer de Nepalese programma's met Bollywoodiaanse romances en folkloristische gezangen en dansen uit, doch A Touch of Frost, geen muziek. Af en toe halen mannen plastic zakken met eten af.
De bediening is niet onaardig, doch mist toch de innemende vriendelijkheid van de vroegere uitbaatster.
De witte wijn werd niet op de kaart of proevend doch via handoplegging gekozen: de huiswijn bleek niet gekoeld aan te voelen, een Franse Chardonnay (even duur) wel. Opvallend: wel onmiddellijk een koeler.
Een bordje meldde dat het mannentoilet "defect" was, doch ook het vrouwentoilet bleek niet meer door te spoelen. Ik vrees dat de dringende komst van een loodgieter en/of ruimdienst hier gewenst is. Twee toiletten defect verklaren durfde men waarschijnlijk niet aan.
Dit gezegd zijnde, de kaart bood nog altijd een mooie keuze tegen redelijke prijzen, ik had zelfs de indruk dat er nog een enkel gerecht was bijgekomen. Ik had eerst Samosa Chat (samosa met een kikkerwtensaus, yoghurt, tamarinde, chat masala), een rijk en smeuïg gerecht voor 6 euro, mijn vrouw goede pakoda voor 6 euro. Er zijn ook nog altijd momo's.
Met ware doodsverachting bestelde ik de vegetable vindaloo die als "very hot" werd aangekondigd (tot op de rekening later toe). Het was evenwel nog eetbaar zonder dringende bluswerkzaamheden. (14 euro, met rijst of naan inbegrepen) Mijn vrouw had een warme, volsmakende "mix vegetable curry" met groenten, tomaat en ui. (12 euro)
Op het eten zelf dus niet veel aan te merken, er zou iets aan de begeleidende ambiance kunnen worden gedaan (prettig, wisselend muziekje, geen detectives op tv, thee of koffie gratis voor nieuwe/oude klanten, praatje maken, toiletten herstellen, wijn koelen en kleine wijnkaart opstellen.....) Maar ja, het is een wat grauwe, smoezelige buurt dicht bij alles en toch wat buiten de drukke passage, een hele inspanning om hier foodies naar toe te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2013, 10:08:45 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #295 Gepost op: 21 december 2013, 08:34:02 »
Erg prettige ervaring in Grand Café De Singel, dat bij de grote schouwburg De Singel gelegen is. Het uitzicht op de Ring en de spoorlijnen is bijzonder ("surrealistisch" volgens de site). Een volle brasserie en een vol restaurant, kort voor een (prachtig) concert met muziek van Purcell. Toch verliep de bediening vlot, efficiënt en vriendelijk.
Aangenaamste verrassing was dat er op de kaart van het restaurant, dat we vroeger al beschouwden als creatief, fijn en licht, nu ook nog meer vegetarisch te vinden is.
Bij de salades (altijd prettig dat je een kleine en een grote versie kan bestellen, dat verhoogt de keuze aan voorgerechten) een mooie falafelsalade. Bij de hoofdgerechten een lekkere linzenburger (in het huis bereid ben ik vrijwel zeker), gepresenteerd als een burger in broodje, met knolselderfrieten en rodebietenhummus, origineel en bijzonder. De ober, die een taoïstische vader heeft en zelf vegetarisch eet, zou onze spontane lof overmaken.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2013, 11:01:14 door karl »

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #296 Gepost op: 23 december 2013, 00:36:42 »
Binnenkort uit eten met mijn schoonouders ergens tussen Hulst en Antwerpen, of in Antwerpen omdat daar wandelen ook wel erg leuk is.
Het wordt waarschijnlijk 27 of 28 december en ik zie dat niet alles dan open is. Heeft iemand hier ervaringen met onderstaande restaurants?

-Sjalot en Schanul spreekt ons het meest aan.
-Dit Italiaanse restaurant lijkt veel keuzes te hebben, maar vind ik misschien iets minder feestelijk
-Little Ethiopia: we hebben eens eerder pannenkoekjes met inhoud in Rotterdam met hen gegeten en dat wel succesvol. Maar of dat herhalen een goed idee is, daar ben ik niet zo zeker van.

EDIT: Als we overdag er ook al zijn, dan wil ik in Eten vol leven in elk geval iets eten/drinken. Dat lijkt me helemaal een toffe zaak. :D
« Laatst bewerkt op: 23 december 2013, 00:43:03 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline karl

• 6.375
« Reactie #297 Gepost op: 24 december 2013, 10:41:59 »
Sjalot en Schanul al geweest. Inderdaad vrolijke, wat mediterrane keuken. Hadden toen smakelijke dingen met artisjok, waar ik van hou. Zou toch maar eens eerst horen of het open is, deze dagen. Het is van interieur wat jong en kleurrijk en basic, niet echt wat sommige oudere mensen cosy vinden. Ik dacht dat het wat een imago had dat het nogal door lesbiennes en homo's wordt bezocht, maar natuurlijk is iedereen er welkom. Het ligt dicht tegen de Grote Markt. Ik raad het niet af.
Nuova Era ligt helemaal op het Zuid naast het nu gesloten Museum van Schone Kunsten. Heeft een grote vegetarische keuze bij pizza's en pasta (je krijgt er vermindering met een EVA-lidkaart). Italiaans en nogal druk.. Ernaast ligt ook Finjan, de betere pitazaak met goede falafel.
Little Ethopia ben ik nog niet geweest. Het ziet er klein en sympathiek uit, maar ik eet niet zo graag met mijn handen die zuurdesempannenkoeken.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #298 Gepost op: 29 december 2013, 17:11:00 »
We zijn zaterdagavond in Sjalot en Schanul beland. Het zat precies naast de parkeerplaats en inderdaad ook vlak tegen de markt aan. Ideale ligging. Het restaurant is licht en open, maar ook wat klein. We zaten aan een tafeltje tegenover de deur en dat was best fris. De keuze voor ons al vegetariërs lag bij een voorgerecht van artisjok of salade en een hoofdgerecht van spaghetti of salade. Ik koos twee keer een salade (heb ik nog nooit gedaan). Een keer met avocado en sperzieboontjes en een keer met warme geitenkaas, noten en fruit. Mijn man koos voor dezelfde salade vooraf en spaghetti als hoofdgerecht. Mijn schoonouders kozen dezelfde salade als wij, maar dan met garnaaltjes en een bordje met ham en als hoofdgerecht spaghetti en vlees van rund met heerlijke witlof -die we deelden, want ruime portie- en gebakken aardappels. We hebben wijn en sapjes gedronken en toe was er espresso en cappuccino. Ik rekende, inclusief fooi, 155 euro af. Het eten was lekker, maar met de keuzes van spaghetti hadden we net zo goed bij de Italiaan kunnen eten.
Na het eten zijn we nog door de stad gewandeld, waar veel te doen was (een soort kerstmarkt). Gezellig.

Volgende keer weer naar iets anders! Antwerpen vind ik een fijne stad. :)
Groetjes, Antje

Offline karl

• 6.375
« Reactie #299 Gepost op: 31 december 2013, 10:42:19 »
Leuk, het is ook een fijne stad  :). In de buurt van de Grote Markt heb ik als favorieten: Sababa, eenvoudige en sympathieke pitazaak met smakelijke falafel en Arte, betere, duurdere Italiaan voor zijn pizza vegetariana. Andere mogelijkheden zijn pitazaak Mama's Garden (wat groter en minder persoonlijk dan Sababa), natuurlijk ook voor de falafel, en  Pasta, met zoals het woord zegt verschillende pasta's.
Al deze zaken op de as Oude Koornmarkt - Suikerrui die naar de Schelde loopt.
Voor wie graag Indonesisch eet zijn er in diezelfde straten Kartini en het recent geopende Belinda.
Gastronomische klasse, sjieker en duurder, is Le Zoute Zoen in de Zirkstraat, niet zo heel ver van de Markt, waar er ook altijd een quiche en een pasta op de kaart staan. Vooral ook interessant als er niet-vegetarische fijnproevers in het gezelschap zijn.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2013, 10:59:13 door karl »