Het vroegere Yeti house is nu Nepal House geworden. Ik had de indruk dat het zich meer op afhaal en bezorg is gaan toeleggen, er was voor een zaterdagavond in elk geval weinig volk (behalve een met de uitbaters verbonden tafel één eenzame Nepalees). De tafelkleden zijn van kleur veranderd, de televisie aan de toog zendt niet meer de Nepalese programma's met Bollywoodiaanse romances en folkloristische gezangen en dansen uit, doch A Touch of Frost, geen muziek. Af en toe halen mannen plastic zakken met eten af.
De bediening is niet onaardig, doch mist toch de innemende vriendelijkheid van de vroegere uitbaatster.
De witte wijn werd niet op de kaart of proevend doch via handoplegging gekozen: de huiswijn bleek niet gekoeld aan te voelen, een Franse Chardonnay (even duur) wel. Opvallend: wel onmiddellijk een koeler.
Een bordje meldde dat het mannentoilet "defect" was, doch ook het vrouwentoilet bleek niet meer door te spoelen. Ik vrees dat de dringende komst van een loodgieter en/of ruimdienst hier gewenst is. Twee toiletten defect verklaren durfde men waarschijnlijk niet aan.
Dit gezegd zijnde, de kaart bood nog altijd een mooie keuze tegen redelijke prijzen, ik had zelfs de indruk dat er nog een enkel gerecht was bijgekomen. Ik had eerst Samosa Chat (samosa met een kikkerwtensaus, yoghurt, tamarinde, chat masala), een rijk en smeuïg gerecht voor 6 euro, mijn vrouw goede pakoda voor 6 euro. Er zijn ook nog altijd momo's.
Met ware doodsverachting bestelde ik de vegetable vindaloo die als "very hot" werd aangekondigd (tot op de rekening later toe). Het was evenwel nog eetbaar zonder dringende bluswerkzaamheden. (14 euro, met rijst of naan inbegrepen) Mijn vrouw had een warme, volsmakende "mix vegetable curry" met groenten, tomaat en ui. (12 euro)
Op het eten zelf dus niet veel aan te merken, er zou iets aan de begeleidende ambiance kunnen worden gedaan (prettig, wisselend muziekje, geen detectives op tv, thee of koffie gratis voor nieuwe/oude klanten, praatje maken, toiletten herstellen, wijn koelen en kleine wijnkaart opstellen.....) Maar ja, het is een wat grauwe, smoezelige buurt dicht bij alles en toch wat buiten de drukke passage, een hele inspanning om hier foodies naar toe te krijgen.