Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline greet

• 2.671
Re:Antwerpen
« Reactie #140 Gepost op: 17 mei 2008, 13:17:35 »
sorry, nog nooit gaan eten, maar hou ons (en dan zeker mij) op de hoogte!

(ik ben ook een antwerpse, allez, wilrijkse kotstudente... :D)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: 17 mei 2008, 13:46:17 »

Dan kom je vrijdag 23 mei toch naar de startactiviteit van EVA - afdeling Antwerpen in het Eco-huis met gratis vegetarisch hapje, een lezing over vegetarisme, ...?  (Meer info op www.vegetarisme.be)

(Ik ben een Hobokenaar maar 'k ben heel lang een Wilrijkenaar geweest.)

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 17 mei 2008, 17:08:28 »
Niemand?

De kans op een antwoord is natuurlijk groter als je de vraag stelt op een forum waar meer Belgen ronddolen.  :)

Uiteraard, maar welk forum zou dat dan wezen? :)
Hier zitten ook wel wat belgen, en nederlanders die weleens in Antwerpen komen, dus ik dacht; een reactie volgt nog wel :)
Ik ga er pas om 21u eten vanavond, spannend :)

Offline IneN

• 873
« Reactie #143 Gepost op: 18 mei 2008, 11:50:19 »
Gisteren in Las Margaritas in de Vrièrestraat in Antwerpen, maar 800m van waar ik woon, dus lekker makkelijk te voet met vooruitzicht op de halve liter margarita die we zouden bestelle ;D

Bediening liep wat vreemd, drank en eten werden tegelijk besteld en duurde nogal lang voor we de aandacht van de eigenaar (die in de zaal staat) konden trekken (maar ok).

Ik bestelde Ensalada de Nopal
Sla, zonder witte kool (daar word ik onpasselijk van), cactusreepjes, avocado, tomaat, ui, koriander, feta en limoen.

Het slaatje op zich was een redelijke portie, pikant, maar erg weinig feta (denk: 1 brokje verkruimeld over het hele slaatje), cactusreepjes die proeven als ingelegde augurken (maar ik had nog nooit cactus gegeten, dus dat is mss normaal ?) en een partje limoen erop.

Ik vond vriendje zijn gerecht veel lekkerder (en at af en toe een hapje mee langs zijn blokjes kip heen -heel makkelijk want ook kip zat er niet veel in)

Vriendje bestelde Enchiladas met 'aan de ene kant' tomatillo saus (pikante tomatensaus) en 'aan de andere kant' mole (pikante chocoladesaus).
Dat was dus een ovengerecht met drie lichtgebakken, opgerolde maostortillas, gevuld met kip (die kan je ook weglaten) en groenten, met daarop zure room en hardgeworde (zoals bij lasagne) kaas. Met rijst en bonen.

Was erg lekker en best veel, gezien de overpikante smaak van het gerecht, maar wel erg speciaal.

De margarita was bovendien erg straf en na 2 glaasjes was ik helemaal lacherig (uit een halve liter kon je elk wel 4 glaasjes halen).

Helaas 'bluste' dit erg lekkere alcoholische drankje de pikantheid van het voedsel niet, dus vroegen we een beetje brood bij (tortilla's) die we met veel plezier opaten (niet moeten bijbetalen trouwens).

Het werd een erg leuke avond, ik wil er best nog eens heen, maar dan om de vegetarische hoofdschotel (Vegetarische Hoofdschotel:
Slaatje, champignons, calabacitas, bonen en rijst) te proberen, die zag ik de revue passeren en die zag er niet mis uit :)  
Het slaatje is niet zo'n aanrader, het was een beetje te zuur en pikant tegelijk, zodat je aan het einde een mond vol gepekelde augurk overhield :O

De pikante chocoladesaus vond ik erg lekker, maar ik proefde er geen chocolade in. Gek :) De saus was bovendien groen. Ik had bruin verwacht, dus ik was erg verbaasd :)

Als dessert namen we met z'n tweetjes een dame blanche, waarbij we een hele pan chocoladesaus op tafel kregen, en een kommetje met zeker 4 bollen ijs en 2 koekjes in. En twee lepeltjes. Pret verzekert, want de margarita was nog steeds niet op :)

Volgende keer ga ik op donderdag, dan is de margarita aan de helft van de prijs > een halve liter (waar je dus 8 glaasjes uit haalt en behoorlijk bezopen van raakt - haha) aan 10 euro en een liter aan 17,5.

Leuk!

Offline IneN

• 873
« Reactie #144 Gepost op: 18 mei 2008, 16:44:51 »
Zie 'waar aten we vandaag'.
Las Margaritas is een plek om zeker eens terug te komen!

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #145 Gepost op: 18 mei 2008, 20:03:50 »

Is het voor toekomstige bezoekers van Antwerpen die op zoek zijn naar tips niet handiger als je je ervaring hier neerzet?

Offline IneN

• 873
« Reactie #146 Gepost op: 18 mei 2008, 20:08:18 »

Is het voor toekomstige bezoekers van Antwerpen die op zoek zijn naar tips niet handiger als je je ervaring hier neerzet?

Die kunnen dan best kijken in de 'waar aten we vandaag' draad, waar ik naar verwijs.

Edit: maarrr om het allemaal nog wat makkelijker te maken:

Gisteren in Las Margaritas in de Vrièrestraat in Antwerpen, maar 800m van waar ik woon, dus lekker makkelijk te voet met vooruitzicht op de halve liter margarita die we zouden bestellen :)

Bediening liep wat vreemd, drank en eten werden tegelijk besteld en duurde nogal lang voor we de aandacht van de eigenaar (die in de zaal staat) konden trekken (maar ok).

Ik bestelde Ensalada de Nopal
Sla, zonder witte kool (daar word ik onpasselijk van), cactusreepjes, avocado, tomaat, ui, koriander, feta en limoen.

Het slaatje op zich was een redelijke portie, pikant, maar erg weinig feta (denk: 1 brokje verkruimeld over het hele slaatje), cactusreepjes die proeven als ingelegde augurken (maar ik had nog nooit cactus gegeten, dus dat is mss normaal ?) en een partje limoen erop.

Ik vond vriendje zijn gerecht veel lekkerder (en at af en toe een hapje mee langs zijn blokjes kip heen -heel makkelijk want ook kip zat er niet veel in)

Vriendje bestelde Enchiladas met 'aan de ene kant' tomatillo saus (pikante tomatensaus) en 'aan de andere kant' mole (pikante chocoladesaus).
Dat was dus een ovengerecht met drie lichtgebakken, opgerolde maostortillas, gevuld met kip (die kan je ook weglaten) en groenten, met daarop zure room en hardgeworde (zoals bij lasagne) kaas. Met rijst en bonen.

Was erg lekker en best veel, gezien de overpikante smaak van het gerecht, maar wel erg speciaal.

De margarita was bovendien erg straf en na 2 glaasjes was ik helemaal lacherig (uit een halve liter kon je elk wel 4 glaasjes halen).

Helaas 'bluste' dit erg lekkere alcoholische drankje de pikantheid van het voedsel niet, dus vroegen we een beetje brood bij (tortilla's) die we met veel plezier opaten (niet moeten bijbetalen trouwens).

Het werd een erg leuke avond, ik wil er best nog eens heen, maar dan om de vegetarische hoofdschotel (Vegetarische Hoofdschotel:
Slaatje, champignons, calabacitas, bonen en rijst) te proberen, die zag ik de revue passeren en die zag er niet mis uit  
Het slaatje is niet zo'n aanrader, het was een beetje te zuur en pikant tegelijk, zodat je aan het einde een mond vol gepekelde augurk overhield  

De pikante chocoladesaus vond ik erg lekker, maar ik proefde er geen chocolade in. Gek  De saus was bovendien groen. Ik had bruin verwacht, dus ik was erg verbaasd

Als dessert namen we met z'n tweetjes een dame blanche, waarbij we een hele pan chocoladesaus op tafel kregen, en een kommetje met zeker 4 bollen ijs en 2 koekjes in. En twee lepeltjes. Pret verzekert, want de margarita was nog steeds niet op

Volgende keer ga ik op donderdag, dan is de margarita aan de helft van de prijs > een halve liter (waar je dus 8 glaasjes uit haalt en behoorlijk bezopen van raakt - haha) aan 10 euro en een liter aan 17,5.

Leuk!
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2008, 20:13:30 door IneN »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #147 Gepost op: 18 mei 2008, 23:50:21 »

Dan kom je vrijdag 23 mei toch naar de startactiviteit van EVA - afdeling Antwerpen in het Eco-huis met gratis vegetarisch hapje, een lezing over vegetarisme, ...?  (Meer info op www.vegetarisme.be)

ik heb waarschijnlijk al iets te doen dan, maar als het toch niks blijkt, spring ik mss wel eens binnen. maar dan moet ik iemand meekrijgen, want alleen naar daar gaan zie ik niet zo zitten (ik zou alleen naar het laatste komen, een voordracht over vegetarisme spreekt me niet zo aan)

kom jij ook? of nog andere vegatopianen? (of is het vegatopiërs of vegatopienzers ofzo :))

Offline IneN

• 873
« Reactie #148 Gepost op: 19 mei 2008, 15:06:26 »

ik heb waarschijnlijk al iets te doen dan, maar als het toch niks blijkt, spring ik mss wel eens binnen. maar dan moet ik iemand meekrijgen, want alleen naar daar gaan zie ik niet zo zitten (ik zou alleen naar het laatste komen, een voordracht over vegetarisme spreekt me niet zo aan)

kom jij ook? of nog andere vegatopianen? (of is het vegatopiërs of vegatopienzers ofzo :))

Ik wil best wel eventjes gaan eigenlijk.. (zit nu in de blok, dus zou wel fijn zijn om dan eens effe ertussenuit).
Maar Borgerhout als het donker wordt...  :-\ ( ;) )
Gaan we anders samen?

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #149 Gepost op: 19 mei 2008, 15:15:50 »

Ik kom niet, ik zal er zijn.  Waarmee ik bedoel dat ik daar van 's middags met de voorbereiding zal bezig zijn, 's avonds heel de tijd aanwezig zal zijn en 's avonds/'s nachts de boel mee zal sluiten.

Offline IneN

• 873
« Reactie #150 Gepost op: 19 mei 2008, 15:22:34 »
Klinkt leuk Ligfietsertje :)
Doe je dat als job, of is het ehm 'vrijwilligerswerk'?

Ik kom dus ook, eventueel komt mijn vriend mee. Die had ineens zin in een avondje weg met allemaal vegetariërs op vrijdagavond (zeker toen ik antwoorde op zijn vraag "met wie ga je dan?" ik zei: "met ehh..mensen die ik ken vanop internet?" "ofja, een beetje ken ehh..").

Greet? :)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #151 Gepost op: 19 mei 2008, 16:15:12 »
Klinkt leuk Ligfietsertje :)
Doe je dat als job, of is het ehm 'vrijwilligerswerk'?

Het is ehm 'vrijwilligerswerk'.  Niet dat ik er zoveel tijd in heb gestoken, er zijn enkele andere Antwerpse vegetariërs/veganisten die al veel meer tijd hebben gestoken in de voorbereiding van die avond.  Maar enkele voorbereidende vergaderingen (vanavond weer één) heb ik wel meegedaan en die dag zal wel 'werken' voor mij zijn.

Je zal je aantal vegetarische Antwerpse kennissen daar de hoogte in kunnen jagen  ;)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #152 Gepost op: 19 mei 2008, 17:55:21 »
hmmm, krijg wel zin, nu.
ik ga het eens aan mijn vriend vragen. met de blok is tijd voor elkaar zeldzamer aan het worden, en dat gaat voor
 :)

Offline IneN

• 873
« Reactie #153 Gepost op: 19 mei 2008, 19:59:15 »
hmmm, krijg wel zin, nu.
ik ga het eens aan mijn vriend vragen. met de blok is tijd voor elkaar zeldzamer aan het worden, en dat gaat voor

Same here, maar ik ga het combineren :)

@ Ligfietsertje: da's altijd fijn, nieuwe mensen leren kennen. En als ze dan nog eens vegetariër zijn... Leuk! :)

Edit: Heb je al een schatting van hoeveel volk er op af gaat komen?
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 20:00:02 door IneN »

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #154 Gepost op: 19 mei 2008, 20:34:39 »
Edit: Heb je al een schatting van hoeveel volk er op af gaat komen?

Dat is heel moeilijk te zeggen vermits het de eerste keer is dat we in Antwerpen zo iets doen.  Maar onze heel ruwe schatting is tussen de 100 (met minder zouden we zwaar teleurgesteld zijn) en de 300 (meer kan er niet in) man/vrouw.

Offline IneN

• 873
« Reactie #155 Gepost op: 20 mei 2008, 07:07:23 »
Leuk dat er in Antwerpen zo eens wat georganiseerd word. Ik kijk er al naar uit :)

Offline IneN

• 873
« Reactie #156 Gepost op: 22 mei 2008, 10:51:52 »
Gisteren gaan eten in Trópicos in Antwerpen. Dat viel jammer genoeg nogal tegen.
Om te beginnen was alles er èrg duur (zeker voor wat je krijgt; de prijzen grenzen aan een klasse-restaurant en dat is Trópicos ècht niet).

Ik nam de Taco salade (Traditionele salade met tortilla). Dat was inderdaad een erg traditionele salade met sla, tomaat, wortel, komkommer en enkele stukjes palmhart.
Erbij een geroosterde tortilla met guacomole in, die was lekker.
De salade was eerder saai, ik had er meer van verwacht.

Er was, behalve de salade, nog 1 ander vegetarisch gerecht geloof ik.

Vriendje nam iets wat op het suggestiekaartje op tafel stond, een (zuid-amerikaanse weetikveelwatblablabla) st3ak met salade d'rbij.
Die werd opgediend op een armoedig extra schoteltje en de salade was dezelfde als de mijne, maar een kleinere portie.

De gerechten schommelen tussen de 17 en de 30 euro (de frisdranken vanaf 2,30 euro), erg veel, de bediening was onvriendelijk, het was er niet erg gezellig (te weinig licht en voetbal stond nogal luid op) en het eten viel gewoon tegen.

Daar kom ik zéker niet meer.

Offline IneN

• 873
« Reactie #157 Gepost op: 23 mei 2008, 17:04:18 »
OH! Ligfietsertje, op de site v EVA staat:

"Op 23 mei lanceert EVA Antwerpen zich in het EcoHuis, in samenwerking met de stad Antwerpen, op de Proef EVA soiree."

Met soiree wordt toch niet bedoeld een soort van feestje met avondkledij, of wel? :)(lijkt me èrg vreemd, maar voor de zekrheid).

Offline IneN

• 873
« Reactie #158 Gepost op: 24 mei 2008, 10:42:10 »
hmmm, krijg wel zin, nu.

Het werd een zeer leuke avond met véél oxfam wijn en lekkere hapjes.. :)  :thumbsup:
Voor herhaling vatbaar.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #159 Gepost op: 24 mei 2008, 11:02:47 »
Het werd een zeer leuke avond met véél oxfam wijn en lekkere hapjes.. :)  :thumbsup:
Voor herhaling vatbaar.

Het was hard werken  ;) (maar inderdaad voor herhaling vatbaar).