Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #120 Gepost op: 28 maart 2008, 19:10:19 »
Je kan de falafelschotel van Sababa, waar sowieso twee pita-broodjes bij zijn, ook zonder frites bestellen. Kost dan 10 euro denk ik. Die falafel (heb er al behoorlijk wat geproefd) vind ik echt wel lekker. (Woensdag en 's middags gesloten.)
De zaak die je bedoelt zou best eens Finjan kunnen zijn, rechts van het Museum van Schone Kunsten (dat je inderdaad bereikt als je de Nationalestraat en de Volksstraat doorrijdt op weg naar de Bolivarplaats.) Is ook een (grote) pitazaak met nogal wat vegetarische mogelijkheden, en in het genre best een aanrader. (Enfin, aanraden, ik schrap dat even uit mijn woordenlijst. :-X. Betreden op eigen risico.)

Als vriendje en ik er nog eens voorbij komen, en we hebben trek, gaan we er eens uit eten. I'll let you know ;)

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 30 maart 2008, 15:01:51 »
Zaterdagavond bij Kokenete in Kontich (provincie Antwerpen.) Een prettige, jonge, vriendelijke zaak is dit. Met, naast de vaste kaart, een varierend suggestiebord waarvan we ons gerecht kozen. En torentje van lentegroenten (met courgette, champignons, broccoli..), een tortilla, mozzarella en gegrilleerde rode paprika. In een smaakvolle, smeuïge, rode coulis. Tortilla was niet te overwegend aanwezig, zoals deegproducten dat wel eens zijn in Mexicaanse schotels.  Verder meestal ook groententaart in het aanbod en op de vaste kaart vegetarische pasta en een ovenschotel met papardelle en provencaalse groenten.
Druk bezochte, sympathieke zaak. Met beter weer aangenaam zitten op het buitenterras op de eerste verdieping.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #122 Gepost op: 26 april 2008, 12:46:58 »
waarschijnlijk alle verkeerde straten doorgelopen, maar we konden gisteren in Antwerpen echt totaal niks vinden om te eten. of het was een shoarmatent of een pizzatent of het was schreeuwend duur
uiteindelijk ergens gaan zitten in buurt van rubenshuis, op hoop van zegen.. moest ik uiteindelijk een omelet champigon nemen met patat, was zo ongeveer het enige vegetarische op de kaart. vriend had patat stoofvl**s, maar het leek op chappie hondevoer.
getver.
wat hadden we een spijt dat we niet gewoon een stokbroodje bij delifrance hadden gehaald en dat op een bankje opgegeten... veeeel goedkoper, veel lekkerder, en ook nog gezonder waarschijnlijk.
bleh !

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #123 Gepost op: 26 april 2008, 13:23:31 »
waarschijnlijk alle verkeerde straten doorgelopen, maar we konden gisteren in Antwerpen echt totaal niks vinden om te eten. of het was een shoarmatent of een pizzatent of het was schreeuwend duur

Inderdaad, dan moet je de verkeerde straten zijn doorgelopen.  Vegetariërs moeten in Antwerpen echt niet op hun honger blijven zitten. Misschien volgende keer gebruik maken van de lijst met voor vegetariërs geschikte restaurant op deze website of de website www.vegetarisme.be.  Maar ook in veel restaurants die niet in deze lijsten zijn opgenomen is er tegenwoordig wel wat lekker vegetarisch te vinden.

Offline IneN

• 873
« Reactie #124 Gepost op: 26 april 2008, 19:48:46 »
in buurt van rubenshuis

Daar ligt Lunchbox dichtbij, jammer!

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #125 Gepost op: 27 april 2008, 16:17:13 »
[Inderdaad, dan moet je de verkeerde straten zijn doorgelopen.  Vegetariërs moeten in Antwerpen echt niet op hun honger blijven zitten. Misschien volgende keer gebruik maken van de lijst met voor vegetariërs geschikte restaurant op deze website of de website www.vegetarisme.be.  Maar ook in veel restaurants die niet in deze lijsten zijn opgenomen is er tegenwoordig wel wat lekker vegetarisch te vinden.
Citaat

Het was een volkomen onverwacht bezoek, balen he !! ik WIST gewoon dat er ook lekkere restaurantjes moesten zitten, maar we konden echt niks vinden, en waren op de heenweg ook al de weg kwijt geraakt, dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat we niet heel erg zijn gaan zoeken/informeren.....

Offline IneN

• 873
« Reactie #126 Gepost op: 28 april 2008, 15:01:00 »
Wij wilden gisteren in Matta matta & pilli pilli (in Antwerpen) gaan eten, maar zijn er na 20 minuten weggegaan. Het was lekker (een beetje te) warm en we hadden behoorlijk dorst, want we waren al een hele tijd aan het wandelen.
Na 20 minuten hadden we nog steeds geen drank-/eetkaart, hoewel we meermaals teken hadden gedaan dat we 'er waren' (jeweetwel - hoe noem je dat :) ).

Er was niet eens zo veel volk, ik geloof 4 tafeltjes, in totaal zo'n 10 mensen met ons erbij. Beetje jammer, want ik had er graag gegeten en ze schijnen een leuke cocktailbar te hebben, maar ik vind wel dat er een limiet staat op wachten (en doen alsof wij er niet waren).
Spijtig.

Toen zijn we op het Zuidterras iets gaan drinken, daar was het personeel heel erg onvriendelijk (heel 'antwerps' volgens mijn vriend) en nog trager dan in Matta matta & pilli pilli (maar toen had ik héél erg dorst, dus zijn we lekker blijven zitten).

Ze hadden er maar 3 vegetarische gerechten, waaronder twee salades en 1 pasta. Heb niets genomen, de borden zagen er zo snel-snel gevuld uit.

Heeft Zuidterras niet eens een vegetarische eetprijs gewonnen? (mede daarom - en voor het gezellige uitzicht met de ondergaande zon - wilde ik daarheen).
De keuze was alleszinds redelijk teleurstellend dan, voor een vegetarische prijs te hebben gewonnen (maar misschien heb ik een ander restaurant voor).

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #127 Gepost op: 28 april 2008, 16:08:20 »
Heeft Zuidterras niet eens een vegetarische eetprijs gewonnen? (mede daarom - en voor het gezellige uitzicht met de ondergaande zon - wilde ik daarheen).
De keuze was alleszinds redelijk teleurstellend dan, voor een vegetarische prijs te hebben gewonnen (maar misschien heb ik een ander restaurant voor).

Klopt, dat staat ook ergens in de Antwerpendraad, ik heb er toen ze die prijs hadden fantastisch gegeten, maar ik geloof Anya zei dat het meestal niet zo veggieminded is. Later zag in online ook niks/nauwelijks veggies meer op de kaart.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
« Reactie #128 Gepost op: 28 april 2008, 16:14:09 »
Is inderdaad ergerlijk zo genegeerd te worden. Zijn in Matta matta zelf eens na binnenkomen weggegaan omdat het veel te warm was.  Het is dan wel Afrikaans, maar te veel is trop. (Van warmte en van wachten.)
Wij aten op het terras van Finjan (rechts van museum van Schone Kunsten, "grill en vegetarisch"). Is pita-zaak, maar wel een grote vegetarische lijst op de kaart met de gekende Libanese zaken als hummus, auberginepuree... Grote, in huis bereide, smakelijke falafel met salade (komkommer, tomaat, sla), pita-broodje, ruim voldoende, en plastic bussen met sausjes. (Die bussen zien er mogelijk wat onsmakelijk uit, maar welbeschouwd zijn ze wel hygiënisch denk ik.) Er zijn ook bijgerechten te bestellen, zoals gegrilleerde champignons of tomaten, frites (is extra), waardoor je er een beetje een (eenvoudige) mezze-tafel kan van maken. Redelijke prijzen, druk bezocht.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2008, 16:20:00 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #129 Gepost op: 28 april 2008, 16:18:38 »
Die Matta matta heeft rond die tijd overigens ook een veggie-prijs gewonnen, maar ik geloof dat ze er tegenwoordig ook niet zo veel aan doen.

Offline IneN

• 873
« Reactie #130 Gepost op: 28 april 2008, 17:54:27 »
Fijn dat jullie begrijpen wat ik bedoel over dat wachten, mijn vriend vond het ietwat 'onbeleefd' eerst en durfde niet goed op te staan, maarja, de maat was echt
vol :)
Mmm Karl, ik ben erg benieuwd naar 'grill en vegetarisch'! Klinkt goed, ik ga er binnenkort ook eens langs.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #131 Gepost op: 28 april 2008, 18:15:34 »
Finjan is uiteindelijk wel een grote pita-zaak, dus stel niet te hoge gastronomische verwachtingen.
Maar ik (en blijkbaar meer cliënten) vinden het er wel goed en vers. En die nadruk op vegetarische gerechten (er is ook een warm stoofpotje dat ik nog niet probeerde, maar wij testen nogal graag falafel uit) is natuurlijk sympathiek.

Offline IneN

• 873
« Reactie #132 Gepost op: 28 april 2008, 19:24:58 »
Finjan is uiteindelijk wel een grote pita-zaak, dus stel niet te hoge gastronomische verwachtingen.
Maar ik (en blijkbaar meer cliënten) vinden het er wel goed en vers. En die nadruk op vegetarische gerechten (er is ook een warm stoofpotje dat ik nog niet probeerde, maar wij testen nogal graag falafel uit) is natuurlijk sympathiek.

Ik weet het, reed er al regelmatig langs maar ben er nog nooit gaan eten. Ik doe dat in de toekomst dus wel eens. Hebben ze er dus echt een combo van grill (vlees dus?) en vegetarisch? Interessant wel.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #133 Gepost op: 28 april 2008, 20:23:51 »
toen ik in de matamata en pilipili was gaan eten, viel het heel goed mee... bediening was wat traag mss, dat wel, maar niet zooo overdreven.
en er staan maar 2 vegetarische schotels meer op de kaart. maar mijn groentencurry was oké, hoewel wel niet wat je van een award-restaurant verwacht.
vooral de coctailbar was de moeite waard, eigenlijk ;D  maar daar in de buurt zijn natuurlijk even goede en goedkopere coctails te verkrijgen.

en in de grill en vegetarisch de waterpijp geprobeerd?  :D

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #134 Gepost op: 30 april 2008, 12:28:36 »
Wij hebben ongeveer een half jaar geleden bij Mata Mata gegeten en we vonden het erg leuk (en inderdaad erg warm). De bediening was toen prima, de cocktails heerlijk (en enorm!) en het eten lekker (en veel te veel). Jammer dat je zo'n negatieve ervaring had. Ik heb dat weekend ook op het Zuidterras gegeten, maar dat viel mij nogal tegen toen. Niet echt een aanrader voor een Vegetarier.

Wij waren afgelopen week op Samos, in het stadje (dorpje) Pythagorion. Veel Griekse salades gegeten, lekker!
« Laatst bewerkt op: 30 april 2008, 12:28:53 door renske »

Offline IneN

• 873
« Reactie #135 Gepost op: 30 april 2008, 16:57:57 »
Wij hebben ongeveer een half jaar geleden bij Mata Mata gegeten en we vonden het erg leuk (en inderdaad erg warm). De bediening was toen prima, de cocktails heerlijk (en enorm!) en het eten lekker (en veel te veel). Jammer dat je zo'n negatieve ervaring had. Ik heb dat weekend ook op het Zuidterras gegeten, maar dat viel mij nogal tegen toen. Niet echt een aanrader voor een Vegetarier.

Welke optie heb jij dan genomen daar? (Zuidterras).

Offline braam

• 460
« Reactie #136 Gepost op: 01 mei 2008, 07:48:11 »
Ik was de afgelopen dagen in Antwerpen. Lekker gegeten bij een Italiaan, er zijn er zeer veel. Heel lekker geten bij een Thai, Sombat aan (ik kan er niet aan doen) de vleeshuisstraat. Heerlijke tofu met groeten met gember en basilicim. Er waren nog veel meer mogelijkheden. Een aanrader.

Offline IneN

• 873
« Reactie #137 Gepost op: 16 mei 2008, 18:22:22 »
Is iemand laatst nog in Las Margaritas gaan eten?
Ik wil er morgen misschien heen (en ga dan op voorhand reserveren), maar wil even jullie bevindingen/aanraders van gerechten aldaar horen!! Thxx [kus]

Offline IneN

• 873
« Reactie #138 Gepost op: 17 mei 2008, 10:55:59 »
Niemand?
Ik reserveer alvast. Als iemand tegen de loop van de avond laat weten of-tie er wat lekkers gegeten heeft (welk gerecht), dan heb ik al een beter idee.. :)
vb. De pikante chocoladesaus, iemand al geprobeerd?

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #139 Gepost op: 17 mei 2008, 11:01:55 »
Niemand?

De kans op een antwoord is natuurlijk groter als je de vraag stelt op een forum waar meer Belgen ronddolen.  :)