Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #100 Gepost op: 06 mei 2006, 19:23:38 »
Vandaag gegeten bij Lombardia, was er al vaak voorbij gelopen maar nu dus ook gestopt om te eten. We hadden allebei een dagschotel besteld: volkorenpasta met gegrilde groenten, guacamole, falafel, couscous met kokos en cashewnoten... Erg lekker ;)

mirrie

« Reactie #101 Gepost op: 08 mei 2006, 13:57:42 »
Vandaag gegeten bij Lombardia, was er al vaak voorbij gelopen maar nu dus ook gestopt om te eten. We hadden allebei een dagschotel besteld: volkorenpasta met gegrilde groenten, guacamole, falafel, couscous met kokos en cashewnoten... Erg lekker ;)

Ik vind Lombardia helemaal geweldig!

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 11 augustus 2006, 12:08:43 »
Aanstaande vrijdag wil ik in Antwerpen uit eten. Het mag wel wat kosten,  het grootste probleem is dat ik ze een lijst wil geven wat ik niet mag eten in verband met allergie. Ze moeten dus een beetje aardig zijn.

Een tentje met kaasfondue op het menu kan bijvoorbeeld handig zijn, niet iets met superveel kruiden in elk geval...

wie heeft er een goede tip?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

natsalie

« Reactie #103 Gepost op: 06 september 2006, 15:18:36 »
Fantastisch Indonesisch restaurant uitgebaat door heel lieve mensen:  Kertosono. Er is een volledig vegetarische rijsttafel, en als je even op voorhand laat weten dat je vegetariër bent, dan doen ze extra hun best. Voor als het wat mag kosten...

Het beste Indisch restaurant in Antwerpen: Saffraan: heel gezellig, ook een tuintje voor als het weer het toelaat, vriendelijke bediening, en fantastisch lekker eten. http://www.resto-saffraan.be
King of Bombay kan ik alleen maar afraden, veel te duur voor een middelmatige kwaliteit en een 'toeristen'-service.

Bij Overvloed heb ze verschillende heel erg lekkere vegetarische gerechten (mijn favoriet: gefrituurde Camenbert met veenbessensaus, met slaatje en kastanjekroketten). Reserveren kan hier wel niet.

Ik ben één keer bij Ilha Formasa gaan eten, maar was er niet wild van.

Als je van pikant en oosters houdt: Chilli Club.

Marokaans in een duizend-en-één-nacht-decor:  Fez

Lady Cook of the Year 2006: Le Zoute Zoen, met enkele heerlijke vegetarische gerechten.

Lekkere fusion: Mamado, verschillende vegetarische gerechten. Ik ben fan van de met groenten gevulde boekweitpannekoeken, afgewerkt met zure room.

Gwennepen

« Reactie #104 Gepost op: 22 oktober 2006, 00:22:33 »
Camembert met bosvruchtensaus. Wat niet zo´n spektakel is maar wel heel lekker. Ik at het bij Het elfde gebod in Antwerpen, waar ik het heel gezellig zitten vind tussen de heiligenbeelden en maffe schilderijen. ::)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #105 Gepost op: 24 januari 2007, 17:54:50 »
Vorige zaterdag aten we in Pizza-Lounge (of iets dergelijks) op de Ernest Van Dijckkaai in Antwerpen : van de grote Markt via Suikerrui naar de Kaai en dan naar rechts, derde gebouw ofzo op eerste verdieping (boven vroegere Cartoon's café). Was een nogal surrealistische ervaring. Belletje rinkelde bij het naar boven stijgen. Prachtig geklasseerd interieur van einde 19 de eeuw (vroeger was het klasse-resto La Rade er gevestigd, volgens mij nog beschreven door Voskuil in Het Bureau). Ondanks Italiaans geïnspireerde keuken Chinese beelden voor lounge-atmosfeer. Oneindig voorkomende en vriendelijke uitbater. Maar wel nogal wat dingen die mislopen :
wijnkaarten en menukaarten die niet helemaal kloppen, apéritifhapje van toastje met ham voor verklaarde vegetariërs, vrouw die ongevraagd wijn moet proeven (moet niet de man zijn, maar toch vragen wie), stop op de fles na opening enz.
Vegetarische pizza, best eetbaar, voor 13 euro, ook vegetarische pasta. Uitbater deed zo zijn best dat je ondanks de fouten een liefdadigheidsactie zou willen opstarten.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #106 Gepost op: 25 februari 2007, 09:06:52 »
La tavola italiana in de Antwerpse Zirkstraat.
Betere, authentieke Italiaan. Zeer succesvol, zeker reserveren op zaterdag. Originele gerechten, helaas (op de kaart) geen vegetarische voorgerechten, wel een zevental vegetarische pasta's. Waaronder verse pasta gevuld met (fijngehakte) boschampignons en tagliatelli met groenten. Lekker en leuke sfeer.
Wijnen aan de prijzige kant.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #107 Gepost op: 07 augustus 2007, 17:41:38 »
Gisteren in Lollapalooza in de Pelgrimsstraat in Antwerpen (druk restaurantstraatje gelijklopend met de Vlaaikensgang
aan Oude Koormarkt, dicht tegen Grote Markt en Stadhuis).
Aan te raden adres met vriendelijke bediening, grote porties, redelijke prijzen. Aan de overkant van het restaurant is er een "garden" waar je overdekt en toch buiten zit (en waar mag gerookt worden).
Vegetarisch is er o.a pasta met groenten en een zeer groentenrijke wok (die je ook pikant kan bestellen.) Bij niet-vegetarische gerechten ook vele groenten.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2007, 17:49:18 door karl »

Gwennepen

« Reactie #108 Gepost op: 07 augustus 2007, 17:48:12 »
Gisteren in Lollapalooza in de Pelgrimsstraat in Antwerpen

:cheer:

Ben je ook wel eens bij de Pelgrom geweest? Volgens mij heb je daar voor vegetariërs alleen maar kaaskroketjes maar de sfeer is geweldig. Het is onder de grond lange banken en tafels barokmuziek en alles bijna alleen maar verlicht met kaarsen. :)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #109 Gepost op: 07 augustus 2007, 17:51:26 »
Ja, ben daar vroeger geregeld geweest. Inderdaad heel biezondere,
middeleeuwse sfeer in die kelders. Vele lekkere bieren ook.
Vegetarisch niet zo opwindend, zoals je vermoedt.

Gwennepen

« Reactie #110 Gepost op: 07 augustus 2007, 18:06:19 »
Ik weet het, maar ik heb er heel wat afgepimpeld op druilerige zondagen.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #111 Gepost op: 08 augustus 2007, 08:56:47 »
Ik weet het, maar ik heb er heel wat afgepimpeld op druilerige zondagen.

Goede invulling van druilerige zondagen.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #112 Gepost op: 12 oktober 2007, 16:49:05 »
Bij Zeppos in Antwerpen, druk bezocht eetcafé waar nogal wat theatermensen komen (Teirlinck en Bourla dichtbij). Bij de suggesties lekker-krokante wrap met o.a.wortel en rozijnen en slaatje. Best smakelijk, hoewel de wraps in de iets meer alternatieve zaken de vegetarische pasta of lasagne zijn van de doordeweekse zaken. Maar goed, blij zijn dat er althans iets lekker vegetarisch is, en niet moeilijk doen.

« Reactie #113 Gepost op: 07 januari 2008, 20:12:08 »
Gister aten we in Antwerpen trouwens bij een sympathieke Israëlier. Beni Falafel, op een broodje tonijn na geheel vegetarisch. Broodje falafel allerlei superdeluxe. Heel fijn ook dat je niet bang hoeft te zijn voor stukjes schaap in je salade. (Petit Anvers in Antwerpen bijvoorbeeld heeft ook lekkere falafel maar daar loop je risico op flinters schaap in je salade.) Ben heeft ook fantastische appeltaart (naar hij zegt vegan, maar zo lekker, ik geloof hem nie) en heel lekker Turks fruit. En hij kende Tiel van het fruitcorso, dus dat kon niet meer stuk.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #114 Gepost op: 29 januari 2008, 09:23:41 »
We belandden zaterdagavond zonder plan in Cyprus in de Antwerpse Volksstraat, niet ver van het Museum van Schone Kunsten en het indiaas restaurant Saffraan. Een eenvoudig, eerlijk Turks restaurant. Met veel (ook afhaal-)pizza's, maar ook buiten "vegetarisch" aankondigend. De gemengde mezze waren dat inderdaad, op een verloren scampi na. Auberginepuree, gebak met kaasvulling,
tzatsiki, russische sla, hummus... niet vergezocht allemaal maar vers en smakelijk. Verder ook falafel als hoofdschotel. Vriendelijke ober,
glaasje van het huis... lekkere witte huiswijn; meer moet dat soms niet zijn.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2008, 09:41:05 door karl »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #115 Gepost op: 10 februari 2008, 17:41:30 »
In Antwerpen bij Kookaburra. Een vegetarische lasagne, vooraf lookbrood. Wel lekker, alleen duurde het wachten op het hoofgerecht vreselijk lang.

We wilden eigenlijk naar andere restaurants want we hadden ons goed ingelezen in de Antwerpendraad en restaurantgids, zoals die Afrikaan en het oosterse vegetarische restaurant, maar alles zat vol. Les 1:  zonder reservatie niet uit eten willen op zaterdagavond in Antwerpen.

Eind maart ga ik weer op bezoek bij P. . Dan gaan we zeker ergens reserveren.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2008, 17:53:07 door LL de Ling »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #116 Gepost op: 22 maart 2008, 08:48:08 »
Vrijdagavond in eetcafé Walrus, in de buurt van het Antwerpse nieuwe Justitiepaleis. Eén van mijn absolute favorieten. Een ongecompliceerde, gezellig-rumoerige buurtbistro met een efficiënte, vriendelijke bediening en een prachtige prijs-kwaliteitverhouding. Vele goede wereldwijnen  rond 16-17 euro. Mooie vaste brasserie-kaart en telkens enkele veranderende suggesties. Minstens twee vaste vegetarische gerechten op de kaart (pastabereidingen) en één wisselende suggestie (genre gevulde zuiderse groente met slaatje). Lekkere olijfjes standaard als amuse.
Het loopt er dan ook geregeld vol met een gevarieerd, jong of jong-van-geest zijnde publiek (WE best reserveren).
Wij hadden een redelijk machtige, zeer smeuïge
groentenlasagne, waarin ook echte groenten aanwezig waren ipv enkel tomatensaus en kaas zoals dat wel eens voorvalt.
Zeer sympathiek.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #117 Gepost op: 26 maart 2008, 17:35:12 »
Maandagavond in Sababa, op de Oude Koornmarkt,
het pita-straatje in het verlengde van de Antwerpse Suikerrui, dicht tegen de Grote Markt.
Is de pita-zaak van mijn voorkeur in die straat, hoewel   Mama's Garden  een goede vaste waarde is.
De vrouw des huizes is attent en aardig en de man maakt vele verse dingen klaar. Zo is de redelijk kleine, doch gul bedeelde falafel vers en bros, toch een heel verschil met de fabrieksfalafel. Een andere vegetarische schotel was gegrillde aubergine met op de kaart zeer geprezen paprikacoulis. Die was inderdaad lekker, de aubergine gegrilld doch wel op voorhand, dus niet warm. Op de borden lag bij beide schotels: een hoopje zuurkool (hier vast en wat ongewoon toevoegsel),
een verse tomaten-ui salade en vers geraspte knolselder. Vele dipsausjes, waarvan ik vooral de
hartige groene kruiden-mengeling onthou, koreander? Lekkere, dikke frites.
Er nu niet onmiddellijk heen gaan, IneN, want als het tegenvalt ben ik je op de duur een etentje schuldig. Nu valt de prijs hier best mee: een 12 euro.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2008, 18:03:25 door karl »

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #118 Gepost op: 27 maart 2008, 11:17:31 »
Maandagavond in Sababa, op de Oude Koornmarkt,
het pita-straatje in het verlengde van de Antwerpse Suikerrui, dicht tegen de Grote Markt.
Is de pita-zaak van mijn voorkeur in die straat, hoewel   Mama's Garden  een goede vaste waarde is.
De vrouw des huizes is attent en aardig en de man maakt vele verse dingen klaar. Zo is de redelijk kleine, doch gul bedeelde falafel vers en bros, toch een heel verschil met de fabrieksfalafel. Een andere vegetarische schotel was gegrillde aubergine met op de kaart zeer geprezen paprikacoulis. Die was inderdaad lekker, de aubergine gegrilld doch wel op voorhand, dus niet warm. Op de borden lag bij beide schotels: een hoopje zuurkool (hier vast en wat ongewoon toevoegsel),
een verse tomaten-ui salade en vers geraspte knolselder. Vele dipsausjes, waarvan ik vooral de
hartige groene kruiden-mengeling onthou, koreander? Lekkere, dikke frites.
Er nu niet onmiddellijk heen gaan, IneN, want als het tegenvalt ben ik je op de duur een etentje schuldig. Nu valt de prijs hier best mee: een 12 euro.

Ik hou niet zo van frietjes, dus ga zowieso als niet vaak naar frituurs (of is het frituren?)/pitazaken. Maar fijn dat je me waarschuwt: ik zit namelijk door de week ik Antwerpen en zou elke suggestie maar al te graag opvolgen ;)

Ik heb wel eens falafel in een frituur op de Nationalestraat (ben de naam vergeten) gegeten, die ècht niet lekker was (en koud), dus ik hou het voorlopig maar eventjes bij Maoz, als ik in het buitenland ben.
Zo'n slecht in elkaar stekende falafel geeft bij het terugdenken daaraan nogal vervelende buikkrampen ;) Ik kom in Antwerpen trouwens het liefst in Lunchbox.

Iets anders: ik ben eens voorbij een restaurantje gereden in Antwerpen, niet heel erg ver van de Nationalestraat (ik weet helemaal niet meer juist waar, maar weet wel dat er dichtbij een The Foodmaker ligt, nog een aantal andere restaurantjes en als je er met de auto rijdt > er zijn veel straatjes om in te slaan), het ligt op een hoek en er staat op de voorgevel met rode verlichte letters 'grill en vegetarisch' geschreven.
Daar ooit geweest?
(vriendje leek het een leuke combo te vinden).
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2008, 11:19:20 door IneN »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #119 Gepost op: 27 maart 2008, 18:06:25 »
Je kan de falafelschotel van Sababa, waar sowieso twee pita-broodjes bij zijn, ook zonder frites bestellen. Kost dan 10 euro denk ik. Die falafel (heb er al behoorlijk wat geproefd) vind ik echt wel lekker. (Woensdag en 's middags gesloten.)
De zaak die je bedoelt zou best eens Finjan kunnen zijn, rechts van het Museum van Schone Kunsten (dat je inderdaad bereikt als je de Nationalestraat en de Volksstraat doorrijdt op weg naar de Bolivarplaats.) Is ook een (grote) pitazaak met nogal wat vegetarische mogelijkheden, en in het genre best een aanrader. (Enfin, aanraden, ik schrap dat even uit mijn woordenlijst. :-X. Betreden op eigen risico.)
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2008, 18:07:23 door karl »