Vegatopia Forum

Muizennamen

Cheryl

Muizennamen
« Gepost op: 29 mei 2004, 21:30:27 »
Hopelijk staat het hier goed.
Ik ben van plan om nog 2 of 3 muisjes erbij te halen als vriendjes voor Jezle, een mannetjesmuisje van ruim 19 maandjes.
Die muisjes zullen dus ook mannetjes zijn.
Er is maar 1 probleempje, me moeder weet er nog niks van, me zusje en haar vriend ook niet maar dat komt nog wel, ik zal me moeder eerst vragen of het mag.
Maar toch zoek ik eerst wat namen uit aangezien het waarschijnlijk toch mag aangezien muizen niet alleen gehouden mogen worden.
Misschien vinden jullie het leuk om te helpen, het moet dus voor mannetjes zijn en het moeten originele namen zijn, liefst echt voor dieren en geen mensennamen.

Alvast bedankt!

Offline Anand

• 112
  • Geslacht: Man
Re:Muizennamen
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2004, 21:46:18 »
Snip :)

Summerlinda

« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2004, 22:17:39 »
Namen weet ik zo effe niet maar ik weet wel een paar sites met namen, wel weet ik dat het introduceren van [vooral mannetjes] muizen bepaald niet altijd even soepel verloopt. Voorzichtig aanpakken dus.

http://www.dierenliefenleed.com/namen.htm

Onderstaande is vooral heel erg handig, je kan op delen van namen zoeken, voor als je bv zoekt naar een naam die eindigd op 'ly of begint met ra'

http://www.bordercollies.nl/dnames.shtml

Succes  :)
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2004, 22:19:39 door Summerlinda »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2004, 22:18:12 »
Muizen zijn toch solitaire dieren?

Summerlinda

« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2004, 22:21:40 »
Niet als ze van jongs af aan bij elkaar leven [je hoort er dus meer tegelijk aan te schaffen]
Latere introducties draaien vaak, niet altijd, uit op vechten [tot de dood]

suussie

« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2004, 22:32:26 »
Laat ik nu heel toevallig een voornamenboekje hebben, en oud dat dat kreng is! Je gelooft niet wat voor namen er allemaal in staan:

Aalbrecht
Theophanes
Rambertus
Lambertus
Walbrand
Wakker
Vitalianus
Schalk
Seerp
Stoffel
Dino

Misschien heb je wat aan dit lijstje, Cheryl.  ;)

Cheryl

« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2004, 22:43:22 »
Dank je voor de namen! Ik zoek meer iets anders dan nederlands, welke taal maakt niets uit, of iets verzonnen.
Jezle heeft ook samen met andere muizen geleefd alleen zijn die inmiddels overleden en nu heb ik alleen Jezle nog, vandaar dat ik vriendjes voor hem ga zoeken.
Met introducties was hij wel altijd lief, met ene was hij gelijk bevriend en sliepen gelijk bij elkaar opgerold in het nestje maar de ander heeft hij eerst een dag aangestaart en boos naar gekeken met als gevolg dat de nieuwe zich een dag niet van de plaats af durfde te komen, hij zat in een hoekje en na een dag waren ze vriendjes.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2004, 22:47:19 door Cheryl »

suussie

« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2004, 22:48:56 »
"Dino" vind ik eigenlijk best een grappige naam voor zo'n klein dier als een muis  (is trouwens een Italiaanse naam).

En verder...Onno, Muus ( :D, ook uit dat boekje), Bab, Vladimir, Ezzo, Yuri, Wubbe.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2004, 22:50:19 door Suussie »

« Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2004, 22:53:24 »

Poek
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2004, 23:10:47 »

Poek

:laugh:

Ik heb trouwens zelf de neiging om alles wat op vier poten loopt, poekie te noemen. Dit tot ergernis van sommige huisdierhouders... :devil:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

suussie

« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2004, 23:16:05 »
Zylac

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2004, 23:57:31 »
Had ooit een muis die Knuppel heette, maar dat is Nederlands. Cudgel (engels) Gourdin (frans) Clava (italiaans) Keule (duits) Garotte (spaans)  Dat zijn 5 namen :)
de tuin: dat ben ik

« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2004, 00:39:30 »

Parnassus
Tullius
Terentius Afer
Cicero
Catullus
Plinius
Livius
Idéfix
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Cheryl

« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2004, 14:45:44 »
Origineel zijn ze ja! Hahahahahha. Ik zal een lijst maken met namen en dan de mooiste uitkiezen en geven aan de muis waarbij de naam het best past. Gisteravond viel me wat te binnen, me moeder wilde me een muis op me verjaardag geven maar gelukkig kwam ik er op tijd achter, ze wist niet eens of het een mannetje of vrouwtje moest zijn en ze was van plan die in zo'n dierenwinkeldoosje te geven en zomaar bij Jezle in de kooi zetten kan niet, dat moet gekoppeld worden en daar komt wat tijd in te zitten.

Cheryl

« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2004, 20:29:15 »
Het mag! Ik mag van me moeder nog een muisje, dat het er 3 worden weet ze nog niet ;D
Ze wilde eerst nog geen ja of nee zeggen, dinsdag pas als ze weer thuis is maar ze vroeg of ik er wel geld voor had, dat heb ik want voer, kooi en alles heb ik al en toen wilde ze weten hoeveel een muisje kocht, zo'n 50 cent zei ik maar, dat vond ze erg weinig en geloofde me eerst niet dus zei ik 50 tot 95 cent dus toen zei je doet maar, heb er eigenlijk ook geen last van. En me verhaaltje hoe zielig en eenzaam Jezle is wilde ze eerst ook niet geloven maar het mag!! :D :D :D :D

suussie

« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2004, 20:35:24 »
Gefeli  :)

En ohja, zodra de nieuwe namen van de muisjes bekend zijn, dan moet je ze maar ff posten.  ;)

Cheryl

« Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2004, 20:54:37 »
Dank je!
Ik heb waarschijnlijk al 2 namen, Fabby en Falls of Fally. Het zijn afkortingen voor The fabulous falls, zo noemde de band van Shania Twain zichzelf omdat bij de vorige tour bij elk concert wel iemand viel. Er stelden al een paar voor om ze naar bandleden te vernoemen maar dit is leuker, naar de hele band.
Dan heb ik nog voor ene een naam nodig, zelf vind ik Dazzy een leuke muizennaam maar ik noem Jezle vaak Jezzy en Jezzy en Dazzy klinken bijna hetzelfde, daar raken ze misschien in de war van. Maar ik ben nog niet lang bezig met namen zoeken, Jezle is ruim 19 maanden nu en heeft pas sinds ongeveer een jaar nu een naam dus het gaat al super.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2004, 21:08:33 »
dubas, jerry, jimmy, dodo, frodo (Lord of the rings), flufy ik zeg ook maar wat.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Cheryl

« Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2004, 21:57:35 »
Fally wordt het niet in ieder geval.

Offline CJ

• 228
« Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2004, 22:16:01 »
Citaat
frodo (Lord of the rings),

Neen, Frodo past helemaal niet. Onze 1-jarige kater is Frodo genoemd.
"spreken is zilver, zwijgen is goud"