Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

Offline greet

• 2.671
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #280 Gepost op: 26 november 2009, 22:48:01 »
Niets mooier dan je eigen kind aan de borst.....
Adoptie schijnt niet zo mooi te zijn als het lijkt. (qua psychologische gevolgen voor het kind dan, voor de ouders is het natuurlijk fantastisch om (eindelijk) een kind te "hebben")
Maar het lijkt mij ook niet mooi voor dat kind om níet geadopteerd te worden.
Ik weet het niet, wil ook wel kinderen van mezelf, hoor. Dol op kinderen. Tikkende biologische klok en zo. ;)

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: 27 november 2009, 00:03:50 »
Ik ben nogal fobisch voor bevallingen.. heb geloof ik al teveel verhalen gehoord over :uitscheuren, 2 maanden niet fatsoenlijk kunnen zitten, na de bavalling nog maar 1 gat hebben, wildvleesgroei daar beneden, inknippen (echt als een wee zoveel zeer doet dat je dat niet voelt dan staan de haren op mijn rug overeind)... alle hororverhalen zijn t laatste jaar wel voorbijgekomen... en hoe leuk ik zo'n kindje dan ook vind, en hoe hard anderen dan ook roepen dat je dat na een paar maanden vergeten bent  ::) ik wordt er fobisch van....

maar ik ben er stiekem ook van overtuigd dat ik over een tijdje ook de mooie kant er van kan zien...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #282 Gepost op: 27 november 2009, 00:19:38 »
Ik ben nogal fobisch voor bevallingen.. heb geloof ik al teveel verhalen gehoord over :uitscheuren, 2 maanden niet fatsoenlijk kunnen zitten, na de bavalling nog maar 1 gat hebben, wildvleesgroei daar beneden, inknippen (echt als een wee zoveel zeer doet dat je dat niet voelt dan staan de haren op mijn rug overeind)... alle hororverhalen zijn t laatste jaar wel voorbijgekomen... en hoe leuk ik zo'n kindje dan ook vind, en hoe hard anderen dan ook roepen dat je dat na een paar maanden vergeten bent  ::) ik wordt er fobisch van....

maar ik ben er stiekem ook van overtuigd dat ik over een tijdje ook de mooie kant er van kan zien...

Moet je er eens les over krijgen...
Gaat over alles maar dan ook alles wat fout kan lopen mét foto's en illustraties. Jeej!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #283 Gepost op: 27 november 2009, 00:25:01 »
Ik heb een goed inbeeldingsvermogen dus plaatjes zijn niet nodig wordt er nu al onpasselijk van  :-X
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #284 Gepost op: 27 november 2009, 00:35:42 »
Ik heb een goed inbeeldingsvermogen dus plaatjes zijn niet nodig wordt er nu al onpasselijk van  :-X

Geloof me, de plaatjes voegen nog iets extra toe. En binnenkort volgt er nog een video  ::)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #285 Gepost op: 27 november 2009, 00:54:34 »
inknippen (echt als een wee zoveel zeer doet dat je dat niet voelt dan staan de haren op mijn rug overeind)...
[/quote]

Dat is letterlijk wat ik altijd zeg!
Toch merk ik dat ik kindjes de laatste jaren steeds leuker ga vinden, volgens mij is er bij mij ook een klokje aangezet.
Ik wil niet ik wil niet ik wil niet of nou ja niet heel erg  ;D

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #286 Gepost op: 27 november 2009, 08:10:17 »
ws totdat je de prins op t witte paard tegen komt  ;)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #287 Gepost op: 27 november 2009, 11:40:35 »
Moet het toch echt een prins op wit paard met een flinke voorraad verdovende middelen zijn hoor.  :D

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #288 Gepost op: 27 november 2009, 12:19:50 »
Misschien is het niet zo leuk voor Laurita om jullie horrorverhalen te lezen. :)

Mijn duit in het zakje: Ja het doet pijn en ja je bent alle pijn direct vergeten als je kindje op je ligt.
Maar ik had een prima bevalling, dus ik weet natuurlijk niet hoe het is als er dingen anders lopen.

Maar de angst voor een bevalling zou ik zeker niet een kinderwens in de weg laten staan.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #289 Gepost op: 27 november 2009, 12:25:40 »
Sorry laurita... Lees maar vooral wat Annemieke zegt, dat is inderdaad het belangrijkste  ;)
En gelukkig staan er moest er nu tóch iets niet helemaal goed gaan een berg spuiten en dokters en zo klaar. Als je zwanger bent is maar 1 ding belangrijk, denk ik, dat wezentje in je buik. En eigenlijk moet ik wegblijven uit deze draad, daar gaat mijn biologische klok sneller door tikken  :-[

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #290 Gepost op: 27 november 2009, 13:33:44 »
Sorry Laurita  :-[ :-[ :-[ &Die horror verhalen zijn natuurlijk maar uitzonderingen

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #291 Gepost op: 27 november 2009, 14:27:38 »
 :-[ Sollie

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #292 Gepost op: 27 november 2009, 16:00:35 »
LOL! Ja, dat waren idd geen al te motiverende verhalen :-\
Maar dat zijn altijd verhalen die het uiterste vertellen. Want over het algemeen gaat het gewoon goed, zelfs met knipje ;)
Als iemand zegt: "ik heb 48 uur liggen bevallen", dan betekent dit meestal dat ze van die 48 uur iets van de helft lichte weeen hebben gehad. Het is dus niet 48 uur horror ::)
Ik had op de verpleegkunde opleiding ook een keer een les over complicatie's tijdens de zwangerschap en bevalling. Toen dacht ik ook wel even van "laat maar". En in het begin van de zwangerschap was ik heel erg bang voor een miskraam, terwijl daar niet zo 1-2-3 een aanleiding voor was. Totdat ik ging denken:"waarom zou dat gebeuren? Ik heb helemaal geen redenen om zo te denken! Alles gaat t.n.t. goed.."
Ik ben toevallig gisteravond naar een info-avond over bevallen in het ziekenhuis gegaan. Ik wil heel graag thuis bevallen, maar de praktijk leert dat 50% van de geplande thuisbevallingen uiteindelijk toch in het ziekenhuis plaats vindt. Beetje voorbereiden kan dus geen kwaad.
Maar eerlijk gezegd werd ik er niet zo vrolijk van. Het is A: mijn werkplek en, B: zo ziekenhuizerig en aftans!
Kleine K*t douche, rotlicht, weinig privacy. Ik hoop echt dat ik thuis kan bevallen.....

Over adoptie: ik ben ongeveer een jaar best bang geweest dat ik niet zwanger kon worden (door gyn. toestanden 2 jaar geleden). Het was gewoon onzeker of het zou gaan lukken.
Toen heb ik wel eens gedacht:"geen polonaise aan mijn lijf, zoals IVF en andere nare ingrepen. Dan gaan we voor adoptie..." Ik weet zeker dat een eigen kindje het aller-allermooiste is, maar ik vind dat er ook wel een grens is in wat een vrouwenlichaam-en geest aankan. En mijn grens lag in ieder geval daar.

Oh ja, Annemieke: jouw borstvoedingsverhaal is duidelijk. Niet in de borst/tepel knijpen dus, om te voeden :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #293 Gepost op: 01 december 2009, 20:57:42 »
Niets mooier dan je eigen kind aan de borst.....

:yes:
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #294 Gepost op: 07 december 2009, 11:36:04 »
Ik wilde graag wel in het ziekenhuis. Volgens mij is thuis beginnen en dan alsnog naar het ziekenhuis heel vervelend. Je hebt daar alles bij de hand, ook verdoving (maar ben zonder verdoving bevallen) en mocht er iets met je kindje zijn dan is de kinderafdeling ook om de hoek.
Ik ging na een paar uur weer naar huis en vond het echt prima zo.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #295 Gepost op: 07 december 2009, 17:38:35 »
Is dat normaal? Zonder verdoving bevallen? (Ben echt volledige leek, dat merk je) Ik weet dat een ruggeprik vaak een keuze is, maar het leek me dat je dan wel iets anders kreeg.
Ik zou ook zeker kiezen voor een ziekenhuis, kan me niet echt voorstellen waarom je dat thuis zou doen. Maar goed ik ben dan ook niet eens in de buurt van zwanger dus hoef er neit over na te denken.  ;D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #296 Gepost op: 07 december 2009, 17:41:55 »
In Nederland bevalt het gros van de vrouwen zonder verdoving, in andere Westerse landen juist niet.
Ik dacht dat er verder op het gebied van verdoving niet zoveel is, omdat pijnstilling via pillen en infusen de baby kan schaden.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #297 Gepost op: 07 december 2009, 17:44:54 »
Ik denk dat ik deze info geblockt heb want het klinkt wel akelig bekend ;)

Offline Muppet

• 805
« Reactie #298 Gepost op: 07 december 2009, 18:32:31 »
Ik ben blij dat ik geen biologische klok heb  :)

Citaat

@Lijntje: 3 weken geleden vond je kindjes nog eng?
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #299 Gepost op: 07 december 2009, 20:50:16 »
kindjes zijn geweldig leuk als ze van een ander zijn  ;)
daarom denk ik stiekem dat ik er ooit nog wel overheen kom  ;) (als ik een jaar of 60 ben en meteen aan kleinkinderen kan beginnen  ;))

Vriend van R. is vorige week papa geworden en als ik dan de foto's zie :heart: dan denk ik wel wat lief  ;) dat wel