Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

Danielle

Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #80 Gepost op: 02 december 2004, 17:20:00 »
Zo bedoel ik het ook niet, maar er zijn vast wel boeken waarin wordt uitgelegd wat de voor- en nadelen zijn van verschillende methodes op het gebied van slapen etc.
Ja maar dat is het 'm juist, de één zegt dit, de ander dat.

Astrud

« Reactie #81 Gepost op: 08 december 2004, 20:49:05 »
Wow... het heeft echt schandalig lang geduurd eer dat ik weer eens wat van me heb laten horen  :-[

Ondertussen ben ik al wel bevallen: op 13 september is onze zoon Finn geboren. Ik ben 8 dagen te vroeg bevallen d.m.v. een keizersnee. In het ziekenhuis was al wel gepland maar niet de 13 al eigenlijk, helaas kreeg ik die ochtend een bloeding en ben ik gelijk opgenomen. De oorzaak van de bloeding hebben ze niet kunnen vinden (9 van de 10 x wordt het ook niet gevonden) maar die avond is wel de bevalling begonnen dus waarschijnlijk had het daar gewoon mee te maken. Na een weeënstorm had ik nog maar 4 cm ontsluiting en viel de hartslag van Finn steeds weg tijdens een wee. Daarom is besloten tot een keizersnee waar ik totaal niet rouwig om ben geweest. Ik heb me heerlijk 5 dagen laten vertroetelen in het ziekenhuis en voelde me daarna thuis ook weer gewoon helemaal prima.

Met Finn gaat ook alles heel erg goed; het is een heerlijke baby, hij zit lekker in zijn vel en groeit ook prima. Hij is nu 12 weken en weegt 6150 gram bij 60 cm, prima volgens het boekje  :)

Binnenkort zal ik even gaan bijlezen en dan horen (lezen) jullie me weer.

Groetjes!
Astrud & Finn

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #82 Gepost op: 08 december 2004, 20:51:27 »
Gefeliciteerd!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #83 Gepost op: 08 december 2004, 20:55:19 »
Gefeliciteerd! Leuke naam, Finn.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 08 december 2004, 23:26:58 »
 :wortel:
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #85 Gepost op: 08 december 2004, 23:37:38 »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #86 Gepost op: 10 december 2004, 23:26:14 »
Met Finn gaat ook alles heel erg goed; het is een heerlijke baby, hij zit lekker in zijn vel en groeit ook prima. Hij is nu 12 weken en weegt 6150 gram bij 60 cm, prima volgens het boekje  :)

Gefeliciteerd  :D
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #87 Gepost op: 12 december 2004, 00:20:57 »
Hoe zou het eigenlijk zijn met Astrud en de persoon die zwanger was van een tweeling?

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?action=display;board=4;threadid=6600;start=60#msg168819
Gevonden! Het was Charlotte die zwanger was van een tweeling. Benieuwd of ze nog wat van zich laat horen hier.

« Laatst bewerkt op: 12 december 2004, 00:21:10 door Hizikigrrrl »

Danielle

« Reactie #88 Gepost op: 29 december 2004, 23:29:56 »
Gefeliciteerd met Finn, Astrud!  :alaugh:

Mijn Sonja zat trouwens met 12 weken pas op 5100 gram bij 59 cm. Het valt me al op dat haar kleren te kort worden maar niet te strak...

Offline Wup

• 138
« Reactie #89 Gepost op: 04 januari 2005, 12:15:09 »
Ook van mij nog van harte gefeliciteerd met Finn. Mooie naam! Geniet ze!
Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Ayla

« Reactie #90 Gepost op: 06 januari 2005, 01:37:09 »
In principe mag een vrouw na een keizersnede wel weer gewoon bevallen, als de insnede laag-dwars was (op de bikinilijn dus).  De kans dat het litteken gaat scheuren bestaat dan natuurlijk nog steeds, maar is heel erg klein.  Nadeel is alleen dat zo'n litteken wel een tegenindicatie is om de weeën te stimuleren met een bepaald synthetisch hormoon, moesten ze niet sterk genoeg zijn.  Als het allemaal te lang duurt, moet er dan toch nog een keizersnede uitgevoerd worden.
Dus ik begrijp de keuze voor een keizersnede wel :), een holderdebolder-keizersnede is alles behalve fijn.

Een bevalling blijft natuurlijk nog steeds iets natuurlijks.  Ik betreur de trend in Amerika (met keizersnedes voor het zogenaamde gemak van de vrouw/gynaecoloog (tijdswinst?? een keizersnede duurt niet zo lang als een gewone bevalling natuurlijk)) heel erg.  Een keizersnede houdt behoorlijk wat risico's in en vooral de kraamperiode kan heel zwaar zijn en met veel pijn gepaard gaan.

Ayla - vroedvrouw in opleiding :).
(Ik heb vrouwen zien bevallen op de natuurlijke manier na een vroegere keizersnede.. maar ik heb ook een hoop keizersnedes 'repeat' zoals ze dat dan noemen weten gebeuren.  Het is allemaal ook een beetje afhankelijk van de gynaecoloog en de keuze van het koppel.)

Charlotte

« Reactie #91 Gepost op: 25 januari 2005, 20:30:32 »
Hallo, allereerst alle zwangeren of nieuwe moeders van harte gefeliciteerd. Ik was degene met een tweelingzwangerschap, ik heb alleen geen leuk verhaal voor hier op de site...
Ik ben 23 juni -dik 3 maanden te vroeg- bevallen van een meisjestweeling. De uitgerekende datum was 15 sept.  Mijn zwangerschap was er een vol angst, verdriet, pijn en complicaties.  Mijn meisjes hadden een complicatie die TTTS heet.
Zoë is geboren met  een geboortegewicht van 1580 gram en Franca met 520 gram. Geen tikfout, 1 pond kind.
Mijn dochtertje Zoë is na 19 dagen knokken overleden. Haar tweelingzusje Franca heeft tot 18 aug in het AMC in het ziekenhuis gelegen in de couveuse, daarna nog in een regionaal ziekenhuis.
Franca is 28 sept eindelijk mee naar huis gekomen, met een gewicht van 1750 gram. Met haar gaat nu alles goed. We zijn erg blij met haar maar het verdriet om Zoë is er nog elke dag...
Veel liefs, C.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #92 Gepost op: 25 januari 2005, 20:38:51 »
Jeetje wat naar  :-[. Veel sterkte en succes!
Wat houdt TTTS in?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Anya

• 737
« Reactie #93 Gepost op: 25 januari 2005, 21:04:22 »
Veel sterkte gewenst, Charlotte. En natuurlijk ook veel geluk met Franca!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #94 Gepost op: 25 januari 2005, 21:50:21 »
jee, veel sterkte Charlotte en ook geluk ja
,,,,فلافل

Monie

« Reactie #95 Gepost op: 26 januari 2005, 11:23:32 »
Ook van mij veel sterkte en geluk gewenst. Wat dubbel klinkt dat. Ik ken ook iemand die veel te vroeg van een tweeling is bevallen en waarvan 1 kindje helaas is overleden. Het andere kindje is nu anderhalf (het spande erom of ze het zou gaan redden) en het gaat heel goed met haar. Misschien geeft dat wat moed? Nogmaals sterkte gewenst.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #96 Gepost op: 26 januari 2005, 11:29:02 »
Sjonge, wat een verdrietig verhaal... Ik ben blij om te horen dat het met Franca goed gaat en ik hoop dat je erg van haar geniet!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #97 Gepost op: 26 januari 2005, 12:21:34 »
Veel sterkte... en toch wel geluk met Franca.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #98 Gepost op: 26 januari 2005, 15:06:45 »
Jee zeg Charlotte, veel sterkte...

Franca is 28 sept eindelijk mee naar huis gekomen, met een gewicht van 1750 gram.

Poehee. 'k Heb gisteren een meisje van 2100 gram vastgehouden, die vond ik al ontzettend klein...

“it's strange how life makes sense in time...”

Danielle

« Reactie #99 Gepost op: 26 januari 2005, 19:53:54 »
Wat erg zeg Charlotte... Kan me voorstellen dat je het er erg zwaar mee hebt en ondertussen blij moet zijn om Franca en dat eigelijk niet echt kan zijn omdat Zoë er niet meer is...

Als je er aan toe bent post je nog wel eens een foto van Franca?