Wat ik trouwens doe als ik niet goed in mn kleding pas, is meerdere lagen aan. Hier geen uitdijende buik door een kind, maar wel brede heupen die niet passen bij mn taille. Ik hoef over het algemeen geen degelijke kleding aan, maar soms wel. Ik doe dan een bloes aan met een langer shirt (elastisch) eronder. De onderste 2 knoopjes van de bloes kunnen niet dicht, omdat daar de boerinnenheupen al zitten. Ik kan grotere bloezen kopen, maar dan heb ik helemaal een aardappelzak op mn taille.
Om te zorgen dat je niet een stuk buik ziet en niet een koude buik te krijgen, is dat langere shirt. Ik heb er geen moeite mee dat de onderste knoopjes van de bloes niet dicht kunnen en heb niet het idee dat ik overmatig vet overkom.
Heb je zelf anders nog een stukje elastische stof liggen? Dan zou je zelf voor weinig geld een sierbuikband kunnen maken. Dat kan ook gewoon simpel zwart zijn, dat is minder truttig. Als je het een beetje handig combineert, lijkt het net alsof je een langer zwart shirt aan hebt.
Wat ik niet zou doen is zo'n rinkelende kerstbal op je buik hangen. Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik blijf het er raar uit vinden zien.
Mn moeder heeft ook nooit last gehad van haar zwangerschappen. Geen waggelgang, ook niet toen ze op klappen liep. Geen (ochtend)misselijkheid en ook geen overmatige vermoeidheid. De enige verschijnselen waren positief; ze voelde zich heel goed in haar vel zitten en kreeg iets meer zin in fruit en groente. Bij mn broer waren het aardbeien, bij mij voornamelijk zure dingen als augurken en bij mn zus zomerfruit. In de laatste fase kreeg ze wat nest- en poetsdrang.
Ze heeft ook alles gedaan en alles ondernomen. Toen ze van mn zus zwanger was, heb ik er nooit iets van gemerkt dat ze rustiger aan deed of dingen tijdelijk moest stoppen. Op de dag van de bevalling reed ze ook nog gewoon auto en de dag ervoor fietste ze nog.
Mn zus is op een zondag geboren en we gingen met zn allen naar opa en oma. Toen we daar al even waren, gingen mn ouders even weg. Binnen het uur ging de telefoon dat mn zus was geboren en wij gingen gelijk (ik dacht dat oma ons bracht) die kant weer uit. Mn moeder zat gewoon weer rechtop in bed en showde mn zus.
Tijdens de beginfase van mijn delivery heeft ze ook nog een berg strijk weg staan werken en het halve huis gepoetst.
Mn moeder heeft ook alles zonder pardon gegeten wat ze zonder zwangerschap ook zou eten. Mn moeder is niet vegan overigens. Drinken deed ze al erg weinig en roken en medicijnen gebruiken heeft ze nooit gedaan.
Mn moeder heeft wel een erg laag B12 gehalte, waar ze inmiddels al zeker 10 jaar voor onder behandeling is bij de internist. Wij alle 3 hebben dat ook, het lijkt een opnameprobleem te zijn. Mn zus (de jongste) heeft iedere keer de laagste waarden, mn broer (de oudste) nog de beste. Mn moeder heeft ons alle 3 tot voorbij de 6 maanden borstvoeding gegeven en ik heb wel eens dingen gelezen dat je als baby dan zelf ook meer kans maakt op een gebrek.