Tja, er zijn wel nieuwe ontwikkelingen op het gebied van thuisbevallen tegenover ziekenhuis.
De Belgische artsen schijnen Nederlanders compleet "zot" te vinden omdat wij veel thuis bevallen. Onverantwoord. En nu lijken onderzoeken dit te bevestigen: door thuisbevallingen schijnen onnodig babies te overlijden. Maar ja, het ziekenhuis is ook zeker niet alles. Daar worden ook fouten gemaakt. Ons zorgsysteem is volgens mij niet berekent op de situatie dat alle vrouwen in het ziekenhuis zouden bevallen. Veel te weinig kamers, personeel en andere faciliteiten. Bovendien zouden alle verloskundigen hun baan kwijt raken....
Maar volgens mij moet iedere zwangere vrouw lekker bevallen op een plek waar zij zich goed voelt.
Voor de 1 is dat het ziekenhuis, voor mij is dat mijn thuissituatie.
MITS: de zwangerschap zonder problemen verloopt en de bevalling ook soepel lijkt te verlopen.
Ook wonen wij 5 min. met de auto van het ziekenhuis vandaan. Als ik me dus nog bedenk, of mijn man, of het lijkt niet goed te gaan: dan zijn we er zo. Plus, ik weet de weg in het ziekenhuis. Bel zelf de gyneacoloog als het moet
Ik wil gewoon heel graag dat ons kindje op een rustige manier geboren kan worden, in onze eigen vertrouwde omgeving. Hopelijk gaat dit lukken. We zien wel....
Ik geloof trouwens dat de VK ook wel iets aan pijnbestrijding kan doen. Heb net vanmiddag een foldertje meegekregen, maar moet het nog doorlezen.
Kindje is trouwens weer lekker gegroeid en al iets ingedaald! Ik heb het koppie, de billetjes en het ruggetje kunnen voelen. Erg leuk
!
Ben begonnen met
Floradix Kruidenelixer. Heb een Hb van 7.1 (de hele zwangerschap al), dus misschien helpt het iets. Kan iig geen kwaad.
Ben ik trouwens de enige Vegatopiaanse die zwanger is, op het moment??