Op deze pagina staan wat richtlijnen om ervoor te kunnen zorgen dat de botten van kinderen zich goed ontwikkelen. Op die pagina staat ook een tabel waarin je kan zien dat een glas calcium-verrijkte sojamelk en bepaalde groentes qua opneembare calcium toch echt niet onderdoen voor een glas melk.
Bedankt voor de link.
Toen mijn kinderen klein waren, werd koemelkallergie niet erg serieus genomen en ik werd als een overbezorgde moeder gezien. Mijn oudste is van 1989, de jongste van 1991. Pas toen de oudste anderhalf jaar was had ik mijn huisarts zover dat ik naar een kinderarts werd verwezen voor onderzoek. En inderdaad bevestigde hij mijn vermoeden. Helaas was door het lang niet erkennen van de allergie zijn darmflora al zo slecht geworden dat hij nog veel meer intoleranties had en ze erbij kreeg.
Spelen kon hij nauwelijks. Het was meestal wat puzzelen of duplo. Beide zoons waren negen maanden van het jaar ziek. De oudste leefde op zeker moment op sojavla, brood, bananen. Gevolg: voedingstekorten. Ik kreeg een voedingsupplement en die verdroeg hij ook niet. Zijn lijfje gooide die pil er na een paar minuten zo weer uit.
We kwamen bij een homeopatisch arts terecht en die heeft hun weerstand flink kunnen verbeteren.
Ik had destijds wel meer natuurvoeding willen kopen, maar daar ontbrak het geld voor. We kregen geen financiële tegemoetkoming terwijl we toen wel elke maand zo'n 300 gulden kwijt waren aan alleen de pepti en de soja.
Mijn zoons zijn trouwens allebei van de koemelkallergie afgekomen. Ze drinken nu magere melk. Dat verdragen ze goed en ze vinden het lekker. Ze hoeven van mij geen melk te drinken.
Tegenwoordig ontbijten ze met fruit. Dus fruitsalades, shakes enzo. Vinden ze heerlijk en je kunt aan hun huid zien (minder puistjes en een frissere uitstraling) dat dit een veel gezonder ontbijt is dan een boterham en een beker melk.