Vegatopia Forum

Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees

Re:Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees
« Reactie #240 Gepost op: 19 juli 2012, 19:51:43 »
ja, waarom iets wel of niet zou werken is idd boeiend. geen 1 lichaam is het zelfde en het effect van iets komt bij de ene wel aan en bij de ander niet of nauwelijks. Misschien hangt het ook af hoe slecht je lichaam er al aan toe is..
Tegen hoofdpijn hoef ik geen paracetamol te slikken, dat werkt niet en bij een ander weer wel..
 wb dat opgeblzane gevoel. dat onstaat bij mij door een combi van dingen. Bepaalde voedinsgmiddel die het versterken, praten/meezingen( lucht) frisdrank en/of alcohol, stukje spanning( positieve)etc. het zit dan in de maag en niet in de darmen. Kan er zelfs misselijk van worden.
Naar de wc gaan helpt dan niet. Gastronol van dr vogel verlicht het enigszins.

« Reactie #241 Gepost op: 04 april 2013, 18:49:11 »
Hizikigrrrl, om eerlijk te zijn denk ik dat je teveel low carb en weston price materiaal gelezen heb en daardoor een beetje gehersenspoeld bent geraakt. Low carb en vegetarisme gaan absoluut niet samen en de combinatie zorgt voor meer problemen. Low carb is opzich al slecht voor de gezondheid en tegenwoordig probeert men dat te compenseren door meer groenten te eten.  

Maar als het echt noodzakelijk is voor je gezondheid om vlees en vis te eten, dan kan ik dat wel respecteren. Alhoewel ik denk dat het beter voor je is om je angst voor omega-6 vetten en koolhydraten te overwinnen.
« Laatst bewerkt op: 04 april 2013, 18:53:02 door Tofuslayer »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 04 april 2013, 19:29:58 »
 ;D

Je bedoelt het vast goed, maar misschien moet je eerst wat meer posts van mij lezen;).

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #243 Gepost op: 04 april 2013, 20:46:43 »
;D

Je bedoelt het vast goed, maar misschien moet je eerst wat meer posts van mij lezen;).

Je hebt nog slechts 18.891 te gaan.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #244 Gepost op: 04 april 2013, 23:08:28 »
 ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

« Reactie #245 Gepost op: 06 april 2013, 18:18:01 »
;D

Waar kan ik beginnen?

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #246 Gepost op: 06 april 2013, 19:46:39 »
januari 2003?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #247 Gepost op: 06 april 2013, 21:22:03 »
Van alleen de laatste 5 jaar mag ook hoor.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #248 Gepost op: 07 april 2013, 10:10:36 »
Maar zonder grappen: Hiziki doet dingen erg weloverwogen en is erg goed ingelezen, heel breed, dus niet alleen over low carb, ik zou haar niet vlug gehersenspoeld noemen. Ze geeft ook nuttige adviezen aan anderen die daarom vragen en vertelt voors- en tegens bij van alles.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #249 Gepost op: 07 april 2013, 12:57:28 »
 :-*

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #250 Gepost op: 08 april 2013, 13:45:55 »
Maar zonder grappen: Hiziki doet dingen erg weloverwogen en is erg goed ingelezen, heel breed, dus niet alleen over low carb, ik zou haar niet vlug gehersenspoeld noemen. Ze geeft ook nuttige adviezen aan anderen die daarom vragen en vertelt voors- en tegens bij van alles.

Dit kan zo naar het complimententopic!  :D
Want a sugarcube?

Offline eno2

• 758
« Reactie #251 Gepost op: 14 april 2013, 19:12:16 »
Hallo,
bekend probleem? steeds meer mensen om mij heen (zelfs een paar die mij bewust hebben gemaakt voor dierenleed e.d.) zijn van het vegetarisme overgestapt naar het eten van vlees. Ik snap daar echt helemaal niets van. Merken jullie ook dat er een trend is, of ligt dat aan mijn omgeving? De redenen die gegeven worden (echt ongelooflijk  ???):
* ik mis de variatie  (huh?? sinds ik vegetarier ben eet ik gevarieerder dan ooit,... verkeerde kookboeken??)
*handiger, op vakantie enzo (ja hoor, er zijn echt weinig landen waar je echt in de problemen komt omdat je geen vlees wil eten...suf)
* vriend/vriendin eet vlees, handiger met koken. (daar maak je dan toch afspraken over? je zet toch niet je principes opzij voor een paar minuten minder koken??)

nou ja, ik ben nogal verontwaardigd, zoals je misschien merkt..

piek
Na 15 jaar veganist schakel ik terug naar vegetariër. Ik kan hier op mijn eiland geen veganistisch beleg kopen. Dus begin ik weer kaas te eten. Dit is een kaas-eiland vol geiten en schapen...
Eet wat best is voor de planeet.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #252 Gepost op: 17 augustus 2013, 15:26:38 »
Dan zal ik maar eens bekennen. Ik eet al een tijdje af en toe vis, en tegenwoordig af en toe een haring.

Dat lijkt me, op dit moment, beter dan volgend jaar weer bij de dokter terecht te komen met een vitamine D-tekort. Natuurlijk ben ik bekend met vitaminepillen en die heb ik ook, maar verder bevat het ook veel voedingsstoffen waarvan ik geneigd ben niet zo veel te eten.

Ik vind er niet echt veel aan, maar snap tegelijkertijd ook niet waarom mensen het vies vinden.

« Reactie #253 Gepost op: 18 augustus 2013, 15:16:21 »
5000IU vitamine D3 nemen per dag, een paar EPA/DHA pillen van algenolie, methyl-B12 en dan heb je echt geen haring/vis nodig.

Een heel goed boek over vis van Dos Winkel:
http://www.bol.com/nl/p/wat-is-er-mis-met-vis-en-visolie/1001004006195049/
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2013, 15:23:33 door Tofuslayer »

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #254 Gepost op: 19 augustus 2013, 11:30:57 »
Ik vind het niet echt bekennen, iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Heel af en toe vis eten is nog altijd beter dan de hoeveelheden vlees en vis die de meeste mensen gedachteloos naar binnen werken. Maar net waar jij de grens legt en waar je je goed bij voelt, toch?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #255 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:18:59 »
5000IU vitamine D3 nemen per dag, een paar EPA/DHA pillen van algenolie, methyl-B12 en dan heb je echt geen haring/vis nodig.

Ik weet dat er een boel mis is met de visserij (eet zelf alleen wilde vis van gecontroleerde vangst, de minst slechte optie), maar dat je de vis dan weer moet vervangen door een hoop pillen en poeders komt ook niet helemaal natuurlijk over..

Ellen, als je vis eet: liever alleen wilde, geen bio! Biovis is gekweekt, bevat een minder goede vetzuursamenstelling en er is meestal met het hele kweekvissysteem nog meer mis dan met de reguliere vangst.

« Reactie #256 Gepost op: 19 augustus 2013, 22:43:22 »
We leven niet natuurlijk in de moderne tijd. Als we net als vroeger water dronken uit riviertjes met b12, veel groene groenten en zaden aten waarin omega-3's in zaten en buiten in de zon liepen en geen geraffineerde rotzooi aten, hadden we als vegetariër geen pillen nodig. Dus ik vind het een beetje onzin om te gaan roepen dat pillen slikken niet natuurlijk is en dat je daarom maar vis gaat eten.

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2013, 23:02:04 door Tofuslayer »

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #257 Gepost op: 20 augustus 2013, 07:52:00 »
Niet iedere vegetariër heeft pillen nodig, ik voel me prima en heb geen tekorten (ja, dat is gecheckt).
Heb je die tekorten wel, dan kan ik me voorstellen dat je gaat kijken in welke voedingsmiddelen je die stoffen dan kunt vinden. Ik zou dat zelf ook liever doen dan pillen slikken, naar mijn idee is 'the real thing' toch beter dan een tabletje. In dit geval kom je dan voor de keuze of je het ervoor over hebt om dan vis (of vlees) te eten, en die keuze is heel persoonlijk lijkt me.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #258 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:52:18 »
In dit geval kom je dan voor de keuze of je het ervoor over hebt om dan vis (of vlees) te eten, en die keuze is heel persoonlijk lijkt me.

Precies, dat vind ik ook. Ik ga er nu voorlopig ook niks aan veranderen, dit is een een weloverwogen besluit want zelfs met aandacht eten en supplementeren had ik tekorten waardoor ik me echt beroerd voelde. 

Bedankt voor de tip van het biovis Hiziki. Ik zal er aan denken, al heb ik de laatste tijd dan ook nooit zelf vis gekocht. Ik ga het ook niet zo vlug zelf klaarmaken. :)
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2013, 09:55:55 door LL de Ling »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #259 Gepost op: 20 augustus 2013, 14:54:56 »
We leven niet natuurlijk in de moderne tijd. Als we net als vroeger water dronken uit riviertjes met b12, veel groene groenten en zaden aten waarin omega-3's in zaten en buiten in de zon liepen en geen geraffineerde rotzooi aten, hadden we als vegetariër geen pillen nodig. Dus ik vind het een beetje onzin om te gaan roepen dat pillen slikken niet natuurlijk is en dat je daarom maar vis gaat eten.

Ik weet dat we sowieso niet 'natuurlijk' leven, maar het geeft toch na te denken als je het allemaal zo moet gaan vervangen. En geen idee of ze heel erg vroeger hun B12 uit het water haalden, waarschijnlijker is het dat ze (iig af en toe) vlees, vis en insecten aten.