Vegatopia Forum

Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees
« Reactie #140 Gepost op: 27 juli 2009, 14:06:54 »
Je zou een term moeten bedenken, waarin duidelijk wordt 'geen vlees'(vogels, zoogdieren). Het is dan weer niet zo gemakkelijk die ingeburgerd te krijgen.
Simpel:
'Ik eet geen vlees.' Soms is een klein zinnetje makkelijker dan een nieuw woord uitvinden. Kan je er zelfs achter zetten; 'wel vis/ gevogelte'.

Ik las laatst in een linkje dat @rno had geplaatst ook iets over iemand die naar een restaurant ging en zei veganist te zijn, maar die een lekker kabeljauwtje niet af zou slaan en zo komt het dus dat mensen je niet serieus nemen.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: 27 juli 2009, 22:18:45 »
Mensen, die zwanger zijn, willen nog wel eens ergens onweerstaanbaar trek in hebben. Dus mogelijk ook vlees.
Dit is mij echter nooit overkomen.

Ik ken trouwens veel vegetariërs, maar dat zijn die-hards.  ;)

Off-topic:
Waarom zou er voor viseters een afwijkende naam gezocht moeten worden? Volendam en Urk en talloze andere vissersdorpen zijn overbevolkt met "pescotariërs".
Voor mensen, die vis eten, is er meestal wel een item op het menu van een restaurant. Dus hoeven ze niet binnen te komen met de melding: "Ik ben pescotariër", heeft u ook wat met vis?" Of verwachten ze "duurzame" vis?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #142 Gepost op: 27 juli 2009, 22:33:13 »
Mensen, die zwanger zijn, willen nog wel eens ergens onweerstaanbaar trek in hebben. Dus mogelijk ook vlees.
Dit is mij echter nooit overkomen.

Echt? Al die keren dat je zwanger was niet? ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Kiwi

« Reactie #143 Gepost op: 27 juli 2009, 22:49:18 »
 :heehee:

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #144 Gepost op: 27 juli 2009, 23:18:56 »
Off-topic:
Waarom zou er voor viseters een afwijkende naam gezocht moeten worden?
Omdat althans een deel van die viseters zichzelf vegetarier noemt en daarmee de aanduiding verwatert zodat vegetariers die daadwerkelijk niks dat ooit ogen/een gezicht had eten soms toch nog vis voorgezet krijgen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #145 Gepost op: 27 juli 2009, 23:20:01 »
Precies.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #146 Gepost op: 27 juli 2009, 23:22:06 »
Of uit moeten leggen dat...

Ik vraag me af of het me ooit wel eens is overkomen. Nou ja, misschien in een pauzegesprek ofzo.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #147 Gepost op: 27 juli 2009, 23:26:48 »
Meestal vraagt men eerst 'Eet je wel vis?' alvorens iets voor te schotelen. Niet zo'n heel gekke vraag, natuurlijk.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #148 Gepost op: 27 juli 2009, 23:30:11 »
Van vis ben ik het wel gewend. Ik was dan ook verbaasder toen ex me een bord kip voorschotelde. Die had echt niet opgelet denk ik.
Kip is toch geen vlees???

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #149 Gepost op: 27 juli 2009, 23:31:04 »
Meestal vraagt men eerst 'Eet je wel vis?' alvorens iets voor te schotelen. Niet zo'n heel gekke vraag, natuurlijk.
Nou ja, wél dus. Ik ben vegetarier. Dan eet je niks dat geademd heeft.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #150 Gepost op: 27 juli 2009, 23:48:58 »
Nou ja, wél dus. Ik ben vegetarier. Dan eet je niks dat geademd heeft.

Maar of je echt vegetarier bent of je alleen maar zo noemt kan iemand niet ruiken (denk ik), maar wel vragen.

« Reactie #151 Gepost op: 28 juli 2009, 10:53:47 »
Maar of je echt vegetarier bent of je alleen maar zo noemt kan iemand niet ruiken (denk ik), maar wel vragen.

Wat mij betreft mogen nep-vegetariërs in zo'n geval keihard worden afgestraft, door zonder vragen alleen de écht vegetarische opties voor te houden. Als ze dan tóch vis willen dan moeten ze er zelf maar expliciet naar vragen. Bij voorkeur gevolgd door een sneer van de ober: "U zei toch zojuist dat u vegetarisch eet?"
Iedereen blij.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2009, 10:55:40 door T@co ñ@ñ@ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #152 Gepost op: 28 juli 2009, 10:56:16 »
Maar wellicht vinden mensen het makkelijker om te koken voor pescotariers dan voor vegetariers.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #153 Gepost op: 28 juli 2009, 21:19:55 »
Gordon Ramsey kan ruiken of iemand vegetariër is.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #154 Gepost op: 28 juli 2009, 21:28:50 »
Van vis ben ik het wel gewend. Ik was dan ook verbaasder toen ex me een bord kip voorschotelde. Die had echt niet opgelet denk ik.
Troost je: ik heb ook al wel een keer of twee drie te horen gekregen dat kip geen vlees is en dat andere vegetariërs natuurlijk wel gewoon kip eten. Dat zijn dan ook mensen die je met een angstige blik aankijken en vragen wat eet je dan wèl eet?!

Schanulleke

« Reactie #155 Gepost op: 28 juli 2009, 21:33:11 »
Het hele probleem met 'wat eet een vegetarier wel en wat niet' zit hem mijns inziens in wat je als definitie hanteert. Voor de meeste vegatopianen zal de definitie van 'vegetarier' zoiets zijn als 'iemand die niets eet wat van een gedood dier afkomstig is' of iets in die trant. Maar uiteindelijk zijn alle mensen vrij om zelf invulling te geven aan het begrip 'vegetarier'. Het is geen beschemd begrip, zoals bijv. 'arts'. Iemand die wel vis eet, mag zich dus zonder meer vegetarier noemen. Sterker nog: iemand die iedere dag vlees eet, mag zichzelf ook vegetarier noemen. Natuurlijk kun je je afvragen hoe geloofwaardig zo iemand is, maar desondanks mag het wel! Dat is de vrijheid die iedereen in dit land heeft. Uiteraard is het vervelend als je als niet-visetende vegetarier een maaltijd met vis voorgeschoteld krijgt (bijv. omdat de gastheer of -vrouw eerder een wel-visetende vegetarier te gast had en daardoor in de veronderstelling verkeert dat een vegetarier per definitie wel vis eet), maar ik vind dat je als niet-visetende vegetarier daar zelf ook verantwoordelijkheid in kan nemen door ruim van tevoren duidelijk aan te geven dat je vis/gelatine/andere tricky niet-vega dingen pertinent niet eet. Ik bedoel: je kan moeilijk van de rest van de wereld verwachten dat ze zich aan jouw definitie van vegetarisme houden, alleen maar omdat dat het jou in de toekomst minder problemen oplevert (ik reageer nu trouwens niet op iemand persoonlijk hoor ;)).

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #156 Gepost op: 28 juli 2009, 21:35:48 »
Troost je: ik heb ook al wel een keer of twee drie te horen gekregen dat kip geen vlees is en dat andere vegetariërs natuurlijk wel gewoon kip eten. Dat zijn dan ook mensen die je met een angstige blik aankijken en vragen wat eet je dan wèl eet?!

Precies, kip ís ook helemaal geen vlees. En als je geen vis eet maak je het wel helemaal bont als vegetariër, want joehoe, vissen zijn niet eens dieren. (Jaaaaaaaaaaa dit heeft iemand me ooit vol overtuiging weten te vertellen.)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #157 Gepost op: 28 juli 2009, 21:44:44 »
"geen beschemd begrip"

Groen is ook blauw.

Schanulleke

« Reactie #158 Gepost op: 28 juli 2009, 21:50:31 »
"geen beschemd begrip"

Groen is ook blauw.

Dat is wat ik bedoel met die geloofwaardigheid. Wat mij betreft mag iedereen het groene gras blauw noemen. Natuurlijk maak je jezelf behoorlijk belachelijk als je dat doet en is het een stuk makkelijker als iedereen dezelfde definitie hanteert van groen en blauw, maar verboden is het niet. Ik maak me daarom ook niet te druk over die hele wel-of-geen-vis kwestie, het is een beetje vechten tegen windmolens.

« Reactie #159 Gepost op: 28 juli 2009, 21:51:44 »
Wat is je definitie van 'verboden' eigenlijk? ;)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner