Vegatopia Forum

Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees
« Reactie #80 Gepost op: 11 juni 2005, 16:59:33 »
O.

Sorry, dan?

Gelukkig ben ik vergevingsgezind :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 11 juni 2005, 21:29:37 »
Ik heb al niet veel vega-vrienden

Troost je; je hebt er altijd nog meer dan ik. Ik heb alleen een collega(/vriendin) die zichzelf vegetariër noemt, maar wel vis eet. Verder ben ik een soort vega-Remi in mijn omgeving. :(

Ik heb nu nog maar 2 echte vegavrienden... oh nee die eten ook heel af en toe vis  :'( + M. natuurlijk en al mijn vriendjes en vriendinnetjes van vegatopia  ;)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #82 Gepost op: 13 juni 2005, 11:11:48 »
Was gisteren met een vriendin uit eten die vroeger op alles lette (gelatine, bouillon) maar die nu toch weer vis wil gaan eten, misschien. Daar heeft ze een ander gevoel bij dan een kip of en koe.  :confused:

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #83 Gepost op: 13 juni 2005, 11:22:29 »
Huur Finding Nemo!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #84 Gepost op: 13 juni 2005, 13:32:26 »
Tja, die kent ze wel. Ze heeft biologie gestudeerd en ze weet ook wel wat van vissen en gevoel. Juist omdat ze zich daar eerst in verdiepte. Ze moet het zelf weten natuurlijk maar ik vind het vreemd dat veel echte vega's 'zo maar' besluiten weer vlees (of vis) te eten. Wie weet denk ik er over een maand net zo over.  :scaredblue:

Kiwi

« Reactie #85 Gepost op: 13 juni 2005, 13:37:46 »
Zeg nooit nooit! ;)

Monica

« Reactie #86 Gepost op: 13 juni 2005, 15:19:44 »
Ik heb ook al eens eerder een tijd alleen vegetarisch gegeten. Dit deed ik vooral vanwege mijn gezondheid (heb al jaren chronisch vermoeidheid syndroom).
Ik kreeg niet echt meer energie en ben na een tijdje weer 'gewoon' gaan eten. Ik vond het eerst wel heel raar om weer vlees te gaan eten. Wel ging ik steeds vaker kiezen voor biologisch vlees.
Ik maakte ook niet elke dag vlees klaar.

Een paar maanden geleden ging er een knop om, toen ik keek naar het programma 'Boer zoekt vrouw' en ik varkens al vrolijk huppelend richting een vrachtwagen zag gaan op weg naar de slachterij. Ik heb vanaf dat moment geen vlees meer gegeten. En ik denk niet dat ik het ooit weer ga doen. Ik ben nu veel meer betrokken bij het 'niet-vleeseten'. Ik vind het onrecht t.o.v. de dieren onaanvaardbaar en ook vind ik het vegetarisch eten eerlijker t.o.v. de voedsel en watervoorziening van de wereldbevolking en beter voor het milieu.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #87 Gepost op: 13 juni 2005, 18:05:27 »
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je als je om gezondheidsredenen geen of weinig vlees eet dat het dan anders is als je wel weer vlees/vis gaat eten.

Die vriendin was eerder nogal strikt in haar opvattingen en at vooral geen vlees vanwege dierenwelzijn en dat soort overwegingen. Het lijkt me gewoon raar dat je dat op een gegeven moment een minder zwaar wegend argument gaat vinden (ik neem aan dat je dierenleed niet minder erg gaat vinden).

Delenitor

« Reactie #88 Gepost op: 01 augustus 2005, 21:00:11 »
Kaas vind ik nou eenmaal erg lekker (...) en vis (het lijkt me gezond om dat af en toe te eten). Maar bij vis houd ik wel rekening mee met wat voor vis ik eet, alhoewel ik het idee heb dat ik me daar nog meer in moet verdiepen. Ook ben ik wel vis gaan eten ook omdat het makkelijker is. Als je bij mensen gaat eten, vinden ze het nog altijd makkelijker om iets met vis (vaak zalm  >:( ) klaar te maken, dan iets vegetarisch. Ik beperk mijn visconsumptie wel. (overigens noem ik mij in het dagelijks leven geen vegetariër, maar zeg ik dat ik geen vlees eet).

m.a.w. dat praktisch redeneren snap ik van de mensen die weer vlees gaan eten wel een beetje, alleen om nou alleen omdat het handiger is al je principes aan de kant te schuiven, dat vind ik een beetje overdreven. vandaar mijn zwakke tussenweg, die ik zelf ook nog steeds niet ideaal vind.  :-[  
Ik zou dit geschreven kunnen hebben. Of een tussenweg zwak is, weet ik niet.

Kiwi

« Reactie #89 Gepost op: 01 augustus 2005, 21:02:17 »
Ik zou dit geschreven kunnen hebben.

Alleen denkt Piek er inmiddels anders over. ;)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #90 Gepost op: 01 augustus 2005, 22:55:09 »
Ben je een flexitarier Delenitor? En zo ja, is dat uit overtuiging, of een tussenstap?

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #91 Gepost op: 02 augustus 2005, 23:13:22 »
Het is soms ook een fase, deels horend bij een bepaalde leeftijd. De een is anarchist, de ander hangt een splinter van een splinterpartij aan en zo en een derde wordt vegetarier. De wijsheid komt echter niet altijd met de jaren: mensen gooien later soms extreme overtuigingen overboord, maar helaas ook goede principes.
de tuin: dat ben ik

Delenitor

« Reactie #92 Gepost op: 03 augustus 2005, 14:41:43 »
Ben je een flexitarier Delenitor? En zo ja, is dat uit overtuiging, of een tussenstap?
Een flexi-vis-tariër (geen vlees, soms vis).

Nog even over dat vis, dat krijg ik namelijk ook ontzettend vaak naar mijn hoofd geslingerd. Voornamelijk van mijn moeder. Zo van ja maar het is heel gewoon dat een vegetarier wel vis eet.
De reden dat ik een flexi-vis-tariër ben.  ::) Ik eet nooit vlees, maar wel af en toe vis als ik niet thuis ben. Ik heb (nog) geen zin om het anderen te moeilijk te maken.

(...)  Ik ben zelf ook niet van de ene op de andere dag gestopt met vlees eten, en stop misschien pas over een tijdje wel helemaal met vis.
Puur principieel gezien ben ik niet zo tegen het eten van vlees, maar wel tegen de grote hoeveelheden en de manier waarop (bioindustrie). De mensheid eet al miljoenen jaren vlees en ik verwacht niet dat we met z'n allen vegetariër worden. Ik heb met succes mijn ouders overtuigd flexitariër te worden en alleen biologisch vlees te kopen.

Dat ik ooit weer vlees ga eten, sluit ik niet 100% uit, maar ook niet dat ik helemaal vegetarier word.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #93 Gepost op: 03 augustus 2005, 15:35:01 »
Maar is de voornaamste reden om nog vis te eten gemak (om het anderen niet te moeilijk te maken) of omdat je visvangst minder erg vindt dan bioindustrie? Dat eerste kan ik begrijpen, tegen het laatste zijn wel argumenten in te brengen.

Aiko

« Reactie #94 Gepost op: 03 augustus 2005, 15:46:05 »
Zoals dat 'veel' vis uit bioindustriele kweekvijvers komt...?

Kiwi

« Reactie #95 Gepost op: 03 augustus 2005, 15:49:35 »
En ook dat veel in het wild gevangen vissen gruwelijk aan hun eind komen (namelijk: ze stikken).
En dan ook niet te vergeten alle bij-effecten van visserij: oceaanbodems die kaalgeschraapt worden met netten, 'bijvangst' (andere vissen en zelfs zoogdieren als dolfijnen) die meer dood dan levend worden teruggegooid. Alex kan waarschijnlijk zo een paar links ophoesten met alle verschrikkingen van visserij.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2005, 15:50:11 door Kiwi »

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #97 Gepost op: 03 augustus 2005, 15:56:25 »
Maar is de voornaamste reden om nog vis te eten gemak (om het anderen niet te moeilijk te maken) of omdat je visvangst minder erg vindt dan bioindustrie? Dat eerste kan ik begrijpen, tegen het laatste zijn wel argumenten in te brengen.

De reden dat ik een flexi-vis-tariër ben.  ::) Ik eet nooit vlees, maar wel af en toe vis als ik niet thuis ben. Ik heb (nog) geen zin om het anderen te moeilijk te maken.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #98 Gepost op: 10 augustus 2005, 23:06:56 »
Onlangs geschrokken, mijn (ex)huisgenootje is ook terug vlees beginnen eten. Hij was op vakantie in Ijsland en had daar teveel honger, is vlees beginnen eten en is er thuis niet meer mee gestopt. Wil ook meer spiermassa aankweken zegt hij.
Ik vind het toch maar vreemd als je al jaren overtuigd vegetariër bent...

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #99 Gepost op: 10 augustus 2005, 23:11:14 »
Nou zeg... wat stom... wat een slappeling. Dan kan die nog zoveel spiermassa gaan kweken... blijft een slappeling...