ik ben op mijn twaalfde vegetarier geworden, omdat ik het zielig voor de dieren vond en het niet kon verkroppen mezelf in leven te houden door het eten van dieren als het ook zonder kan. ik vond vlees wel heel erg lekker en was er ook niet vies van als er een botje in zat. ik denk dat ik het nog steeds lekker zou vinden (puur de smaak dan) en het een verrijking van veel gerechten kan zijn, maar de gedachte dat ik een dood dier zou moeten eten maakt vlees voor mij erg vies. ik kan me echt niet voorstellen ooit weer vlees te gaan eten, daar zitten voor mij nu veel te veel negatieve gevoelens aan.
en in een restaurant mis ik het eigenlijk nooit, een goede kok doet zich vaak meer moeite toch iets interessants van een vegetarisch gerecht te maken...
mensen die weer vlees zijn gaan eten hebben denk ik geen sterke overtuiging gehad om vegetarier te worden. de principes geen vlees te eten wegen echt vele malen sterker dan het eten van vlees omdat het lekker is... er zijn voldoende andere lekkere dingen waar je je voldoening uit kan halen.