Ik vind het wel frappant dat veganisten veel vaker de behoefte tot "bekeren" hebben dan vegetariërs.
Nee er is niet veel anders hoor. En wat is 'bekeren'? Wanneer vind je het 'bekeren'?
Overigens zie ik ook veel vleeseters die mij weer willen bekeren of vegetariers die zitten te bekeren. Zou er nou echt zoveel verschil zitten in de bekeringsdrang? Ik denk het niet.
Vleeseters in de meerderheid vinden vegetariers en veganisten maar mensen die zitten te bekeren altijd. Terwijl ze hetzelf ook doen. 9 op de 10 begint te zeggen dat ik maar gewoon vlees moet eten, ik toch geen dieren ermee red etc.
Is dat bekeringsdrang? Zo ervaar ik het wel.
We schuiven 1 plekje op...en dan zitten we met de vegetariers die zich ook op een plek begegeven... een nog lastigere... want ze hebben zowel een groep vleeseters (meerderheid) en een minderheid veganisten. Alletwee geven ze hun mening naar die vegetariers toe. Dus van 2 kanten word er 'druk' uitgeoefent. Dat ervaren de vegetariers dan weer als bekeringsdrang. Maar stappen veganisten zomaar naar vegetariers om te zeggen dat je geen ei moet eten etc.? Hier in dit topic alleen maar omdat de discussie er over gaat. Is dat bekeren? Ja een beetje, omdat men altijd wel meningen op wil dringen of wil afgeven of wil zeggen etc. En vegetariers geven hun mening ook. Kan een veganist ook opvatten als bekeringsdrang.
Maar is de behoefte nou groter? Dan de andere groepen? Qua verhouding zal men ook gewoon hun mening de juiste vinden en mensen overtuigen... dus lijkt me dus niet.
Waarom elkaars levenswijze niet gewoon respecteren en in plaats van te roepen dat veganisme "beter" is blij zijn dat een vegetariër ook bewust bezig is met wat hij/zij eet?
Omdat mijn mening de juiste is. En jouw mening de juiste. En hun mening de juiste. Die quote hierboven is jouw mening, die jij wilt opdringen
Ik bedoel...je kunt wel willen dat iedereen veganist wordt maar dat is niet realistisch.
Realistisch? Waarom niet. Als je niet gelooft in je doel kan je net zo goed maar weer vlees gaan eten. Aangezien er toch niks verandert.
Je kunt ook blij zijn dat er een middenweg is: de vegetariër. Bovendien is veganisme gewoonweg niet voor iedereen weggelegd. Is dat zo moeilijk te accepteren?
Ik ben blij met elke stap van mensen in de 'goede' richting.