Vegatopia Forum

Dr Oetker Ristorante Pizza

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lin.

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #60 Gepost op: 29 juni 2010, 19:27:20 »
Ik heb net een mailtje terug gekregen over de dokter oetker pizza's en ze zegt dat de kaas die zij gebruiken voor de pizza's met microbieel stremsel is en dus niet dierlijk! :)
Maar toch voor ik nog 1koop zal ik de ingredienten nog eens grondig lezen ze!.

Ryõsuke

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #61 Gepost op: 29 juni 2010, 19:31:05 »
Haha, door mijn schuld krijgen ze nu massa's mails over welke kaas ze op hun pizza's gebruiken :)

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #62 Gepost op: 29 juni 2010, 19:37:20 »
Al onze kazen  (Edamer, Mozzarella, Cheddar, Emmentaler, Pecorino) worden gemaakt met microbieel stremsel.

Mag Edamer wel microbieel gestremd worden? Mag het dan nog wel Edamer heten bedoel ik?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Ryõsuke

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #63 Gepost op: 29 juni 2010, 19:52:53 »
Al onze kazen  (Edamer, Mozzarella, Cheddar, Emmentaler, Pecorino) worden gemaakt met microbieel stremsel.

Mag Edamer wel microbieel gestremd worden? Mag het dan nog wel Edamer heten bedoel ik?
Geen idee, maar is dat bij Parmezaanse kaas dan ook niet zo? Dat lijkt mij de meest typische kaas waarbij ze kalfsleb gebruiken. Daarom dat ik het expliciet gevraagd heb.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #64 Gepost op: 30 juni 2010, 17:51:56 »
Antwoord op mijn email van 02-04-2010

Hartelijk dank voor uw bericht over onze Dr. Oetker pizza's.
U vroeg ons of de kaas op onze pizza's geschikt is voor vegetariërs. Alle kaassoorten op onze pizza's worden micro-biologisch gestremd, dus geen dierlijk stremsel.
Wij vertrouwen erop uw bericht hiermee voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice
Gabriele Wieggers - Wekx
Tel: 0800 - 022 0770
www.oetker.nl
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #65 Gepost op: 07 augustus 2011, 21:00:58 »
weet ook iemand welke merken kazen er gebruikt worden voor Dr.Oetker Ristorante pizza's? Bij mijn weten bestaan er geen vegetarisch gestremde Edammer en Pecorino. Ik heb ze tenminste nog niet kunnen vinden.

Pizza Dr.Oetker
« Reactie #66 Gepost op: 07 augustus 2011, 21:03:12 »
Vorig jaar was er een topic over de Dr.Oetker pizza's die kazen bevatten die allemaal vegetarisch gestremd zouden zijn.
Weet ook iemand welke merken kazen er gebruikt worden voor Dr.Oetker Ristorante pizza's? Bij mijn weten bestaan er nl. geen vegetarisch gestremde Edammer en Pecorino. Ik heb ze tenminste nog niet kunnen vinden

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #67 Gepost op: 07 augustus 2011, 21:19:47 »
In de UK kun je in de supermarkt allerlei vegetarisch gestremde kazen krijgen (staat er ook gewoon op). In ieder geval Edammer, Gouda, Parmezaan, Gruyère en blauwe kaas. Dat het in Nederland niet in iedere supermarkt te krijgen is wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Op het forum bestaan al verschillende discussies over kaas en bijvoorbeeld specifiek over stremsel zoals deze . En ook hebben we een overzicht met vegetarisch gestremde kazen, klik
Welkom!  :)

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #68 Gepost op: 07 augustus 2011, 21:39:39 »
Bedankt. Vreemd toch eigenlijk, dat er wel in de UK een zo'n Hollandse kaas als Edammer is, verkocht wordt die vegetarisch is gestremd en in Nederland niet. Of weet je er toch één (komt ook niet voor in de lijst) die hier verkrijgbaar is? Nog vreemder is het dat in bijna geen enkel restaurant bekend is dat kaas helemaal niet vegetarisch is, dat er (in de meeste) dierlijk stremsel zit en wat dat eigenlijk is. Hoe doen andere échte vegetariërs dat als ze uit eten gaan? Ik krijg altjd, meestal nogal geïrriteerd, te horen dat ik de eerste ben die er naar vraagt en niets met dierlijk gestremde kaas wil eten, want 'alle 'vegetariërs' eten juist graag kaas, krijg ik dan te horen. Naar mijn.uitleg dat dat dan wel kaas met vegetarisch stremsel moet zijn luistert men, op een enkele uitzondering na, dan meestal al niet meer.

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #69 Gepost op: 07 augustus 2011, 22:02:36 »
Als ik kazen mis in de lijst met vegetarisch gestremde kazen, zoals bijv. de biologische Montello Parmesan, aan wie kan ik dat dan melden?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #70 Gepost op: 07 augustus 2011, 23:41:40 »
Als ik kazen mis in de lijst met vegetarisch gestremde kazen, zoals bijv. de biologische Montello Parmesan, aan wie kan ik dat dan melden?

Die Montello hebben we al wel eens in de Gespot gehad, maar hij staat idd nog niet in de kaaslijst. Ik zal hem er meteen bijzetten! Als je nog meer geschikte kazen tegenkomt, kun je dat melden aan de redactie op redactie@vegatopia.com

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #71 Gepost op: 01 januari 2014, 18:53:20 »
Ik heb nu een pizza Ristorante Pasta waarop staat dat ie geschikt is voor vegetariers, maar bij de ingredienten staat niet het stremsel vermeld. Ik heb hem toch maar voorbij laten gaan en zal Oetker mailen ter herinnering dat ze het vermelden van het soort stremsel zouden overwegen want nu eet ik ze niet.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #72 Gepost op: 02 januari 2014, 01:15:12 »
Als het keurmerk vd NVB er op staat, dan is de kaas op de pizza ook vega gestremd.

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #73 Gepost op: 02 januari 2014, 13:37:38 »
Die staat er niet op. Ik zal eens opletten in de supermarkt waar deze wel op staat, want ik kom hem niet zo vaak tegen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #74 Gepost op: 02 januari 2014, 13:45:59 »
Die staat er niet op. Ik zal eens opletten in de supermarkt waar deze wel op staat, want ik kom hem niet zo vaak tegen.

Dan is deze lijst misschien praktischer:
http://www.vegetariers.nl/product-keurmerk/producten

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #75 Gepost op: 03 januari 2014, 18:30:11 »
Helaas zegr keurmerk NVB niet zoveel aangezien deze ook keurmerk geeft aan restaurants waar alleen 'vegetarische' gerechten op de kaart staan, bereidt met dierlijk gestremde kaas!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #76 Gepost op: 04 januari 2014, 10:28:18 »
Helaas zegr keurmerk NVB niet zoveel aangezien deze ook keurmerk geeft aan restaurants waar alleen 'vegetarische' gerechten op de kaart staan, bereidt met dierlijk gestremde kaas!

Dat is een ander keurkmerk, je hebt het over het Gastvrij Keurmerk voor Restaurants, maar we hebben het hier over het Vegetarisch Product Keurmerk. Dat let best op stremsel, het staat hier uitgelegd http://www.vegetariers.nl/product-keurmerk/voorwaarden
,,,,فلافل

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #77 Gepost op: 04 januari 2014, 11:46:24 »
Je hebt gelijk, maar het blijft toch vreemd dat NVB in het Gastvrij voor vegetariërs-keurmerk niets zegt over dierlijk stremsel terwijl dat dus absoluut niet vegetarisch is! [en wel bijv. over gelatine, bouillon etc.]

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #78 Gepost op: 04 januari 2014, 13:56:33 »
Je hebt gelijk, maar het blijft toch vreemd dat NVB in het Gastvrij voor vegetariërs-keurmerk niets zegt over dierlijk stremsel terwijl dat dus absoluut niet vegetarisch is! [en wel bijv. over gelatine, bouillon etc.]

Ze hebben er wel eisen over, oa dat minimaal 1 gerecht zonder kaas is ivm vega's die geen dierlijk stremsel eten. Ik ben bang dat als ze kaas zonder dierlijk stremsel als eis gaan stellen, dat er dan maar heel weinig restaurants nog voor zo'n predikaat in aanmerking komen. En vergeet niet dat waarschijnlijk het gros vd vega's geen probleem maakt van dat stremsel.

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #79 Gepost op: 04 januari 2014, 14:33:33 »
Dat het gros geen bezwaar maakt is omdat heel veel mensen geen idee hebben dat er in kaas iets zit uit de maag van een geslacht kalf. Als hun in een restaurant wordt gezegd dat het vegetarische gerechten zijn geloven ze dat te goeder trouw. Van de NVB zou je meer mogen verwachten. Voor mij is het reden geweest mijn lidmaatschap op te zeggen. Het feit dat er dan heel weinig restaurants in aanmerking [zouden] komen is geheel naar waarheid en laat zien hoe droevig het gesteld is met deze restaurants. Het is toch om van te huilen dat zelfs heel veel "koks' en restauranteigenaars niet eens weten wat vegetarisch is. Overigens zijn er ook veel vegetariërs die geen kaas willen eten bereidt met melk afkomstig uit de intensieve veehouderij. En terecht, want daar hebben de dieren over het algemeen geen goed leven, worden kalfjes direct bij de moeder weggehaald etc. En zelfs de NVB heeft hier geen moeite mee??! ???