krin, ik denk dat je het best een eigen topic kan openen. dat wel zo prettig voor degene die het oorspronkelijke onderwerp is begonnen en je krijgt beter antwoord.
(niet lullig bedoeld, hoor)
om terug te komen op waar het over ging. ik zelf ben pas vergetarier geworden toen ik het huis uit ging. mijn moeder zegt dat ze wel geprobeert heeft ons af en toe vegetarisch te laten eten maar dat het niet aansloeg. kan ik me neits van herinneren maar het zal wel. zij eet nu nog steeds dagelijks vlees. punt is inderdaad dat dat "vegetarische vlees", wat ik sowieso al een rare naam vind, niet echt geweldig smaakt. maar er zijn een heleboel andere manieren om lekker vegetarisch te eten. toen ik voor het eerst zonder vlees ging koken was er nog niet zo veel op de markt om het ons makkelijk te maken. ik heb dan ook een hele rij kookboeken staan met de meest geweldige dingen zonder van die nepproducten erin. kan ingewikkeld, kan ook erg simpel. maar (bijna) altijd lekker (ik lust ook niet alles). ik gef toe dat ik niet alles wat je geschreven hebt heb gelezen, dus ik weet neit hoe het er nu voor staat. ik hoop dat je inderdaad bent begonnen je ouders te laten zien dat het ook makkelijk en lekker kan zonder vlees en dat het echt niet zo raar en moeilijk hoeft. daarnaast is het natuurlijk ook goede oefening voor als je straks op kamers gaat. ik denk zelf trouwens dat eerst 2 keer per week vegetaridsch geen slechte start is. kan je lichaam er aan wennen. je lichaam is gewend om vlees te krijgen en zal een andere instelling moeten aannemen om alles uit plantaardige producten te halen. althans, dat denk ik. ik geloof dat niet iedereen het daar mee eens is. maar goed. dat was mijn 2 cent. ik hoop dat alles goed gaat.