Het probleem is dat ouders nu eenmaal wel de boel uitmaken in huis, en dat je ze toch te vriend moet houden.
Tip: Radicaliseer niet. Niet omdat je ouders tegenwerken ontzettende problemen gaan maken van elk dood dier op de weg. Daar maak je het je ouders en jezelf alleen maar moeilijker mee.
Tip: Àls je een keer voor ze gaat koken, ga dan niet met nepvlees in de weer. Ik heb het al eens gezegd, maar in het licht van je posting is het nog belangrijker. Je krijgt geen poot meer tussen de deur.
Tip: Kinderen (met name tieners) willen wel meer dingen die eigenlijk een slecht plan zijn. Laat uitgaan op donderdagavond, Drugs gebruiken, de kans lopen om zwanger te worden, achterlijke kleren dragen, kutmuziek luisteren. Het is eigenlijk heel logisch dat ze afwijkend reageren op jouw nieuwgevonden vegetarisch initiatief.
Als jij het huis blauw wil gaan behangen omdat dat jouw lievelingskleur is zijn ze ook tegen. Voor hetzelfde geld ben je na een paar maanden weer vegetariër-af, en hebben zij voor niets hun vleesgenot moeten missen. (Ik dacht ook dat ik nooit meer vlees zou eten toen ik vega werd...)
Laatste Tip: Probeer te regelen dat je je eigen eten kookt. Moet je later als je op kamers gaat toch leren en is hartstikke leuk. Wel eerlijk zijn en niet meer geld uitgeven aan jouw eten dan je ouders aan hun eten besteden! Zet gewoon elke maaltijd een lekkere gezonde maaltijd neer waar hun gehaktbal met aardappelen schraal bij afsteekt...