Karl:
Je bent een gepensioneerde, veganische, Vlaming
Ja
die, blijkbaar uit vrije wil
Ja,
op een geïsoleerd
,
Ja
gerantsoeneerd, Canarisch eiland woont
Ja, het is eigenlijk niet te geloven dat op Canarias zo'n eiland voorkomt
en daar, behoorlijk ascetisch en geheelonthoudend levend,
mijn ascetisme is fel verminderd sedert ik niet arm meer ben, mijn geheelonthouding niet
zware sportprogramma's afwerkt.
Ja, er is een Gym in El Pinar en er is een gym in Valverde ik loop twee uur per week in de bergen, behoorlijk escarpado hier, en ik zwem een uur in de haven La Restinga, plus een paar uur stretching per week, bij wijze van yoga.
Met schelpen als aanvankelijke en nu toch opgegeven toeverlaat voor het aanvullen van B 12-tekorten,
neen, schelpen heb ik nog niet gegeten, de eerste portie ligt nog in mijn diepvries op het resultaat van mijn getwijfel te wachten.
en met een acuut tekort aan scampi.
neen, de scampi's zijn hier niet te vreten en niet te betalen op regelmatige basis. Dat ze niet krijgen zijn, daar bedoelde ik mee de soort scampi's, die grote zoetwatermodellen, die ik eet, die zijn hier niet te krijgen, het lijken eerder garnalen.
Ik vind het dan niet veelbetekenend, maar eerder aannemelijk, dat iemand twijfels uit bij het gehele plaatje.
Ja, ik vind dat ook niet veelbetekenend, maar eerder aannemelijk dat iemand twijfels uit bij het gehele plaatje.
Maar als het allemaal zo is, wat natuurlijk kan, veel geluk ermee, maar een typisch beeld van een gepensioneerde Vlaming is het niet echt
.Dank je maar
O nee, ik ben geen typische Vlaming, maar het eerste wat ik hier deed, was een frietketel kopen
Overigens begrijp ik de zelden toegepaste term veganiër niet
:
Begrijpelijk,
Dat is een door mijzelf geslagen neologisme, die gebruik ik wel meer op fora.
een veganist zal het wel niet zijn
Jawel
omdat je die in een mail als te ascetisch bestempelde,
Die zijn ascetisch inderdaad, maar daar heb ik geen enkel bezwaar tegen, integendeel
een vegetariër waarschijnlijk ook niet omdat die geen scampi of schelpen eet
.
Dat bijna-jaar dat ik scampi's at, was ik een bijna-vegetariër, meer specifiek een van de eindeloze vertakkingen van het vegetarisme, namelijk een scampinist.
Niet dat die termen nu zo belangrijk zijn.
Nee, zo belangrijk zijn ze niet, ze zijn alleen een beetje lachwekkend
Ik wou nog iets toevoegen over veganiërs:In de regel bestaat er op menselijk vlak niets wat volmaakt is.
Behalve veganiërs. Want veganiërs zijn allemaal volmaakte veganiërs.
Dat ben ikzelf ook twaalf jaar geweest, en... wie weet...