De term vega is overigens ook zoiets waar iedereen een andere mening over heeft. Veganisten gebruiken vega meestal als ze veganistisch bedoelen, vegetariërs en vleeseters als ze vegetarisch bedoelen.
Verschil vega-vegan toch? Maar een omnivoor zal dat verschil niet maken, vrees ik.
Bedoel je dat veganisten het woord veganistisch alleen afkorten als vegan en niet als vega, of interpreteer ik het dan verkeerd?
Want dat is niet zo, redelijk veel veganisten gebruiken ook het woord vega als ze veganistisch bedoelen.
Zou dat niet over een keurmerk gegaan zijn?
Nee, het ging niet over een keurmerk, tenzij ik het dus helemaal verkeerd begrepen had.
Ik herinner me overigens ook vaag iets van een verhaal over dat honing veganistisch genoemd mag worden, omdat de eerste groep veganisten, die het woord lieten vastleggen nog niet erover uit was wat ze van honing vonden; en dat ze toen ze later wel besloten dat dat toch echt niet diervriendelijk kan zijn, het niet meer konden veranderen. Ofzoiets. Maar ik herinner me het maar half, dus ook dat zou heel anders in elkaar kunnen zitten dan hoe ik denk.