oh oh oh wat een discussie. Als ik het goed begrijp mag ik mezelf dus een flexanist noemen? Ik eet soms geen dierlijke producten zoals melk en eieren en ik heb ook een paar linnen schoenen...
Ik vind het vervelend dat de termen vegetariër en veganist, die toch redelijke, duidelijke definities hebben, te pas en te onpas ter discussie komen. De definities liggen vast,
hoe mensen die naar eigen eer en geweten en smaak en gezondheid en in mijn geval levensovertuiging willen toepassen op hun eigen eetpatroon, dat is een keuze. Anders zou ik een lamp een tafel kunnen noemen maar dan weet niemand waar ik het over heb. Dus ik noem, net als iedereen in mijn taalgebied (en in dit geval ook in het Engelse taalgebied), een lamp een lamp en niet een tafel. Zodat iedereen weet wat ik bedoel.
Ik vind het al 20 jaar vervelend dat ik mensen - nog steeds - moet vertellen dat vegetariërs geen vis eten (gisteren nog). Dat er mensen zijn die geen vlees willen eten maar wel vis, dat is een keuze maar dan zijn ze geen vegetariër want ze voldoen niet aan de definitie. Ik wil als ik ergens ga eten, niet telkens hoeven zeggen dat ik vegetariër ben die geen vis (of kip - komt ook voor) eet. Het woord vegetariér betekent al dat ik geen vis eet. Punt. Potverdikkie