Sowieso bestaan garnalen niet voor 100 % uit eiwitten, maar ongeveer voor 20-25%. De rest zal water zijn, en voor een deel ook vet. Er bestaan geen dieren zonder vet omdat het celmembraan van alle dierlijke cellen vetzuren bevat.
Flauwe kul, op de verpakking staat de calorie-inhoud, en die bestaat alleen uit proteïne , vet nul, koolhydraten nul.
Voor wie dierlijke vetten vermijdt, is dit dus een ideaal product.
Aangezien ik echter ook alle dierlijke consumptie wil vermijden, is het voor mij niet ideaal. Het is een noodoplossing.
Ik heb in de praktijk al een tijdje geen toegang meer tot scampi's en zoek ze te vervangen door schelpdieren, die hier wel verkocht worden. Ik moet er nog mee beginnen. Maar dat zal me te duur uitvallen. Aan vis, altijd en goedkoop (Alaska Pollack diepvries drie € de kilo) bij de hand, daar denk ik niet aan, dat is voor mij onaanvaardbaar.
In elk geval vind ik niet dat een minimale noodzakelijke B12 inname in die vorm zomaar moet afgewezen worden uit principe. Dat vind ik onverstandig en fanatiek. Ik zeg het nog eens, pillen slikken ben ik beu geworden. Ik zoek dus uitwegen, en dat is wat ik gevonden heb. Ik weet ook niet, wat het op den duur gaat worden.