Ik woon in een huis met allemaal vl33seters en kan je vertellen dat ik zelfs na bijna 7 jaar.. nog regelmatig denk oeh ja lekker.. (en ik weet dat er meer mensen hier dat gevoel kennen) wat me tegenhoudt: dat ik zeker weet dat mijn hoofd vlees lekkerder gemaakt heeft dan het kan zijn, mijn principes zorgen en helaas minder voor dat ik t makkelijker kan volhouden. Puur de gedachte wat levert t me nu op t wel te doen... misschien kan jou dat ook helpen kim!!
Wat een lange conversatie... Heeft een mens eens een weekje geen internet
Ik begrijp Lijntje heel heel goed, hoor.
Ik heb dan weer het meest problemen bij BBQ en uit eten gaan en zo. (een steak, njammie, gehaktballen zijn voor mij genoeg alternatieven)
Ik heb geen vlees 'nodig' lichamelijk.
Maar de smaak, ik kan er soms naar verlangen.
Waarom ik het niet doe? Ik wou eigenlijk eerst flexanist worden. In die 3 weken meer vlees dan anders gegeten. Ik vergelijk het met op dieet gaan, en maar 1 koekje mogen eten. Zoiezo heb je meer goesting in koekjes, het wordt een obsessie... Bij mij was dat althans.
Dat is 1 reden. Je vraagt aan een ex-roker of ex-drankzuchtige ook niet of ie nog 1 sigaretje of nog 1 drankje wilt.
Sommigen hier snappen dit niet, heb ik gemerkt. Maar ik heb echt 3 weken 'afgekickt'.
Gelukkig mis ik het nu bijna niet meer, zeker als ik zelf iets maak, geen enkel probleem. Ik kan ook een beetje koken, al is het nog geen Eelco-niveau.
Voor mij was het dus óf helemaal wel óf helemaal niet, anders was moeilijk geweest. Dus maakte ik die keuze.
Andere reden is dat ik gewoon liever geen vlees eet, natuurlijk. Ik ben dol op varkentjes en koeien. Super leuk als je bij ons in de boerderij met hoeve-ijs een bezoekje aan de koeien kan gaan brengen. Vroeger hadden de buren een koe, en dat was een super lief beest. Heel eenzaam, dus was altijd blij als ik of m'n zus langskwam. Als ik daaraan denk, heb ik al niet zo veel trek meer.
En de laatste reden is, dat ik niet wil dat anderen mij vlees zien eten. Sommigen (schoonfamilieleden die ik niet ga noemen) vinden het allemaal maar brol. Maar ze houden wel rekening omdat ze weten dat ik anders niet eet. Ze moeten wel. Als ik een uitzondering maak, ja, dan is het hek helemaal van de dam. Liever niet, al is dat niet de hoofdreden. Maar het doet er toch toe. Ik snap dus ook de veggies die af en toe stiekem een hamburger eten. Dat zou ik ook doen.