[...] En zo'n bandje kun ook gewoon altijd af doen. En daarmee geef je hetzelfde signaal af als met een tattoo.
Niet helemaal. Het zijn natuurlijk wel allebei middelen die je kunt gebruiken om een boodschap over te brengen, maar juist het definitieve van een tatoeage maakt dat het mijns insziens niet te vergelijken is met een bandje dat je naar believen wel en niet kan dragen. (niet om je af te zeiken ofzo hoor
).
Ik ben zelf een grote tattoo-fan, maar laat niet zomaar iets zetten. Dat is iets waar ik graag goed over nadenk. Ik heb wel eens gedacht aan een tatoeage over het vegetarisme, maar ik zou dan kiezen voor iets niet heel expliciets. Ik zou liever iets laten zetten dat er symbool voor staat, dan letterlijk 'vegetariër' op mijn arm. Voorlopig echter nog maar even niet, ik wil eerst langer vegetariër zijn en het echt 100% onderdeel van mij maken.
(Edit: en een tattoo neem je natuurlijk niet om een boodschap uit te dragen (ik niet althans), maar 100% voor jezelf.)
Op dit moment heb ik 2 shirts die ik soms draag: 1 met de tekst 'word wakker' (van wakker dier) en 1 met de tekst 'bio-industrie, ik pik het niet langer. De kip van Loesje (van milieudefensie).