Vegatopia Forum

Vegetarisme uiten

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Corrupted

Vegetarisme uiten
« Gepost op: 26 april 2004, 17:09:12 »
Ik weet niet of hier al een topic over is, maar goed, ik verveel me, dus open ik maar een nieuw topic.
Wie hier vindt het leuk om haar/zijn vegetarisme/veganisme uit te dragen in kleding enzo? Wat vinden jullie van t-shirts, petjes of enorme tatoo's in gothische letters? Wat hebben jullie zelf zoal, en draag je dat ook?

Zelf heb ik alleen een 'Milk free youth' button, en die draag ik op mijn jas, erg stoer!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2004, 17:14:25 »
Ik weet niet of hier al een topic over is, maar goed, ik verveel me, dus open ik maar een nieuw topic.
Wie hier vindt het leuk om haar/zijn vegetarisme/veganisme uit te dragen in kleding enzo? Wat vinden jullie van t-shirts, petjes of enorme tatoo's in gothische letters? Wat hebben jullie zelf zoal, en draag je dat ook?

Ik heb wakkerdier buttons op mijn tas en een PvdD button erop. :)

Maar ik wil nog een coole jas of shirt hebben met een leuke tekst erop. Alleen die vind je hier in NL niet zo snel. Dan kom je al snel in buitenland en dan moet je hopen vol verzendkosten en als je pech hebt invoerkosten betalen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2004, 17:15:26 »
Ik heb sinds eergister een button met "meat stinks" op mn tas.
En ik heb een t-shirt met "if it's got a face I don't eat it"  ;D

Het is allemaal nogal braafjes, ik zou wel een zwart truitje willen met bloederige praktijken van de bio-industrie erop ofzoiets, wie weet bereik je zo nog iets positiefs tijdens het lopen op straat :)

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2004, 17:37:45 »
Het is jammer dat je dat soort shirts niet zo makkelijk kan krijgen. Waar ik ook nog altijd naar op zoek ben is het shirt met ongeveer deze tekst;

"Join the army
travel the world
meet interesting people
and KILL them"

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2004, 17:44:13 »
Het is jammer dat je dat soort shirts niet zo makkelijk kan krijgen. Waar ik ook nog altijd naar op zoek ben is het shirt met ongeveer deze tekst;

"Join the army
travel the world
meet interesting people
and KILL them"
Ik ken de variant

Join the army,
see the world
Then blow it up
and burn it down


...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2004, 19:02:07 »
Ik heb sinds eergister een button met "meat stinks" op mn tas.
En ik heb een t-shirt met "if it's got a face I don't eat it"  ;D

Het is allemaal nogal braafjes, ik zou wel een zwart truitje willen met bloederige praktijken van de bio-industrie erop ofzoiets, wie weet bereik je zo nog iets positiefs tijdens het lopen op straat :)

No offence hoor, maar dat lijkt me alleen maar gigantisch dom en aandachttrekkerig. Liever iemand met overtuigende argumenten dan proberen om mensen misselijk te maken. Als ik iemand tegenkwam met zo'n shirt zou ik nog eerder geneigd zijn demonstratief een hemarookworst voor z'n neus gaan eten dan hem/haar serieus te nemen.

Die tweede spreuk die je noemt vind ik dan nog wel zinnig, maar "meat stinks" vind ik dan ook weer zo zinloos. Zo'n typische loze kreet.

En Dragonfly: PvdA buttons hebben niets te maken met vegetarisme lijkt me. Volgens mij is vegetarisme nog geen partijpunt van de PvdA en ik heb nog steeds niet de indruk dat het gemiddeld PvdA lid zich drukker maakt over bioindustrie en vlees eten dan over zijn eigen reet in het pluche houden.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2004, 19:10:27 »
En Dragonfly: PvdA buttons hebben niets te maken met vegetarisme lijkt me. Volgens mij is vegetarisme nog geen partijpunt van de PvdA en ik heb nog steeds niet de indruk dat het gemiddeld PvdA lid zich drukker maakt over bioindustrie en vlees eten dan over zijn eigen reet in het pluche houden.

eh, het was een PvdD button, oftewel een Partij Voor de Dieren button :) Iets verkeerd gelezen :)

Ok, PvdD button hoeft ook geen vegetarisme te uiten, maar wel iig dat ik om dieren geef :)
« Laatst bewerkt op: 26 april 2004, 19:11:43 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2004, 19:12:38 »
Liever iemand met overtuigende argumenten dan proberen om mensen misselijk te maken.

Het doel is niet iemand misselijk te maken, maar te laten zien wat de werkelijkheid is achter een stukje vlees.. Ik bedoelde ECHTE fotoos, en als die bloederig zijn, word het t-shirt ook bloederig ja.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2004, 19:13:10 »
ja sorry, als ik moe ben lijk ik af en toe zowaar wel dislexies =P

excusez-moi =D

Edit: het is maar goed dat ik niet impulsief ben, anders zou ik van die domme dingen zeggen  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 april 2004, 19:14:17 door Carmen San Diego »

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2004, 19:16:50 »
Als ik een leuk shirt zou zien met een tekst die mij aanspreekt dan wel. Maar denk dat ik dat niet overal naar toe aantrek. Ik heb geen zin om alles steeds maar uit te moeten leggen. Want mesen vragen me nu ook al heel vaak dingen en als ik tijd heb prima. Maar niet als ik bijvoorbeeld op straat loop. Ik ga zaterdag naar New York en hoop daar nog wat leuks te vinden.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Corrupted

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2004, 19:24:27 »
Een deel van mijzelf zegt me dat 'Vegan' op je rug tatoeeren in 15cm grote Gothische letters het meest idiote is wat je kan doen. Een ander deel van mezelf zegt dat het ook heel erg leuk is...

Gelukkig heb ik er geen geld voor :)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2004, 19:28:32 »
Een deel van mijzelf zegt me dat 'Vegan' op je rug tatoeeren in 15cm grote Gothische letters het meest idiote is wat je kan doen. Een ander deel van mezelf zegt dat het ook heel erg leuk is...

Gelukkig heb ik er geen geld voor :)

Een tatoe gaat me iets te ver. Vind ik ook niet passen bij 'vegan'.
Stem op de Partij voor de Dieren

Fabian

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2004, 19:50:31 »
Ik had vorig jaar een kewl strak shirt gezien met 'vegan power', spijt van gehad dat ik het niet had gekocht.

Overigens is een goede manier om vegetarisme te promoten met een hotdogkar op een zonnige stranddag, niet al te opvallend iets vegetarisch uitstralend (want dan gaan de mensen er al weer vandoor), aan een druk strand gaan staan en dan vega knacks verkopen (of falafel bijv.). Maarja, daar heb je wel een hotdogkar en een vergunning voor nodig.

edit: falafel is wel erg lastig trouwens, zo niet onmogelijk
« Laatst bewerkt op: 26 april 2004, 19:56:40 door Fabian »

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2004, 19:53:16 »
Een tatoe gaat me iets te ver. Vind ik ook niet passen bij 'vegan'.

Ik heb een keer iemand gezien die het logo van de NVV (die zonnebloem) had getatoeerd ;D

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2004, 20:04:30 »
Hier staan wel coole shirts e.d. :
http://animalrightstuff.com
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2004, 21:34:23 »
Kunnen jullie niet een leuke trui breien met een afbeelding van een mooie sojaworst? Of neem een helder wit T-shirtje en borduur er een tafereeltje uit de bio-industrie in kruissteek op! En als je 't jezelf makkelijk wilt maken, dan ontwerp je gewoon zelf een T-shirtje en laat je daar een paar exemplaren van drukken. Kan zelfs online.

Offline Di.

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2004, 21:40:44 »
ik heb 'meat equals murder' op mijn rugtas staan. En een sticker op mijn mobiel met 'leather is dead skin, don't buy it'.

Een meisje uit mijn cluster had laatst een shirt aan met: 'Fur coats are for beautiful animals and ugly people.' Ik vond em heel cool, maar ik hoorde later dat het van een Big Brother dude was ofzo??
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2004, 21:42:21 »
Mijn nieuwe paarse kisten hebben aan de achterkant zo'n lus hangen met daarop heel groot 'vegetarian shoes'.
Vind ik wel stoer 8)
Stiekem toch een banaan!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2004, 21:42:57 »
Ik heb Wakker Dier buttons en een t-shirt.



Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #19 Gepost op: 26 april 2004, 21:43:58 »

Een meisje uit mijn cluster had laatst een shirt aan met: 'Fur coats are for beautiful animals and ugly people.' Ik vond em heel cool, maar ik hoorde later dat het van een Big Brother dude was ofzo??

Is van PETA.