ik heb het bij de aardappels niet te ingewikkeld gemaakt maar wilde ook niet alleen "commerciele"rassen
frieslanders = vroege makkelijke aardappe;
highland burgundy =middenvroeg, maar net even anders, bourgondisch ras wat vanaf 1936 beschreven werd , is ook rood gemarmerd aan de bnnenkant
en shetland black,= van de shetland eilanden afkomstig, heeft een donkerpaars zwarte rand net onder de schil en met koken word de aardappel helemaal lichtpaars aan de binnenkant
maar ik had er dus tien per ras besteld en kom er achter dat dat erg weinig grond in beslag neemt en aangezien ik 160 m2 vol moet zien te krijgen dus ga ik nog iets vroegs te pakken zien te krijgen voor nog wat meters :+
kwa pepers heb ik jalapeno's, want , nou ja...die zijn gewoon lekker veelzijdig kwa gebruik
madame jeanettes, chocolates, een turkse milde en een setje van 6 ameikaanse heirlooms, 4 zaadjes van ieders, dus die staan ook allemaal te ontkiemen en te groeien
en ik had zelf nog zaden geoogst van een groene en rode turkse supermarkt pepers en van rode habanero's uit de turkse super
een 5 soorten tomaat (allemaal vrij vroege), slowaakse, olijftomaatje, subarctic, marzano en marmande(laatste is een vleestomaat)
en verder heb ik verschillende(tuin)bonen , peultjes, erwten, rode, witte, spits, bloem, etc kool, raapjes verschillende soorten, pastinaken, rode bietjes drie soorten, kohlrabi, sla in verschillende vormen , andere bladgewassen(eeuwige kool, raapstelen etc etc)
verschillende pompoenen, courgettes, wortels...erm...en nog veel meer ., veel dus lol