Vegatopia Forum

Moestuin

brenda_lelie

Re:(Moes)Tuin
« Reactie #720 Gepost op: 17 april 2007, 14:05:53 »
Hier staat informatie over alle 4 de volkstuinverenigingen in Nijmegen:
https://www.nijmegen.nl/digitalebalie/pdc2.asp?req=toon_product&productid=352&loketid=0&hoe=fulltext

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #721 Gepost op: 17 april 2007, 14:09:04 »
duidelijk nergens :-\

ik huurde eerst een tuin, maar dat beviel helemaal niet! Bovendien deed ik het lekker op mn eigen manier, zo spit ik de mest bijvoorbeeld bijna niet onder, tsja... ;) en een eigenwijze daartussen, dat werkt niet.

Nu lekker mn eigen moestuin dus
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #722 Gepost op: 17 april 2007, 17:35:32 »
Hier staat informatie over alle 4 de volkstuinverenigingen in Nijmegen:
https://www.nijmegen.nl/digitalebalie/pdc2.asp?req=toon_product&productid=352&loketid=0&hoe=fulltext
Dank je voor alle info!  :) Het lijkt me echt superleuk maar ik zie er wel tegenop om nu aan zoiets te beginnen met alle onzekerheid over een nieuwe baan en een ander huis enzo. Ik ga toch eens bij die vriendin informeren of ze nog interesse heeft want samen doen is een minder grote stap.

Ik vind het ook een rare opmerking over die vrouwelijke tuinders met hun eigen manier. Alsof mannen een tuindersinstinct hebben en alles keurig op gevoel volgens het (tuinders)boekje doen.  ::) Waarschijnlijk bedoelen ze iets dat het vroeger voornamelijk moestuinen waren en nu misschien meer siertuinen voor de leuk? Maar om dat aan mannen dan wel vrouwen te koppelen is raar.

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
  • Geslacht: Man
« Reactie #723 Gepost op: 17 april 2007, 22:35:12 »

De regel is pas na IJsheiligen (na 15 mei dus).

Ik verwacht eigenlijk gewoon geen vorst meer... :-*
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #724 Gepost op: 17 april 2007, 22:54:25 »

De regel is pas na IJsheiligen (na 15 mei dus).

Ik verwacht eigenlijk gewoon geen vorst meer... :-*

Nog een paar daagjes wachten... :-*

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #725 Gepost op: 20 april 2007, 23:23:45 »
De Aldi heeft a.s. week een grote tuinkas in de aanbieding. Ik twijfel een beetje of de maten wel kloppen ten aanzien van het plaatje.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_17/OFF02.HTM
Grote kweekkas
  per stuk
149.-
  • 193 x 60 x 93 cm
  • van duurzaam
    weersbestendig kunststof
  • verstelbaar dakraam
  • eenvoudige montage
« Laatst bewerkt op: 20 april 2007, 23:23:54 door Hizikigrrrl »

brenda_lelie

« Reactie #726 Gepost op: 20 april 2007, 23:27:13 »
die maten zijn een beetje krap he? Dat is gewoon dat kleine kasje maar dan veeel hoger, kan het me niet voorstellen.
Persoonlijk zou ik geen grote kas willen van het zelfde systeem en materiaal als het kleine kasje (en daar lijkt het wel op). Ik weet niet of ik er wel in zou willen staan.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #727 Gepost op: 20 april 2007, 23:33:32 »
Volgens mij kloppen de maten niet met de foto. Hij zal best 193 cm hoog zijn, maar de kant met de deur lijkt mij toch echt langer dan 93 cm?

brenda_lelie

« Reactie #728 Gepost op: 20 april 2007, 23:34:48 »
ja dat bedoel ik ook, maar die grondmaten zouden dan dus evengroot zijn als het kweekkasje en dat lijkt me raar. Maar ik liet net de foto aan mn vriend zien en die vond het wél aannemelijk.

brenda_lelie

« Reactie #729 Gepost op: 20 april 2007, 23:35:36 »
maar hij is dus volgens mij ongeveer even breed als hoog.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #730 Gepost op: 26 april 2007, 01:00:45 »
Mijn bestelling van Vreeken is binnen! Eindelijk!! Maar nog niet alles zat er in... De aardperen heb ik meteen de grond ingestopt, morgen ga ik met de rest beginnen.

Aiko

« Reactie #731 Gepost op: 26 april 2007, 01:12:47 »
Mijn vijgenbomen groeien als kool.
Minder moes, maar wel tuin; ik moet mijn cactussen ook hoognodig zaaien. Het warme weer is waardevol bij het ontkiemen. Die moet ik niet laten schieten voordat het weer begint met vriezen (het is nog geen half mei, immers).

Offline Lona

• 812
« Reactie #732 Gepost op: 26 april 2007, 09:23:38 »
Minder moes, maar wel tuin; ik moet mijn cactussen ook hoognodig zaaien. Het warme weer is waardevol bij het ontkiemen. Die moet ik niet laten schieten voordat het weer begint met vriezen (het is nog geen half mei, immers).

vijgebomen, leuk! Schijnen ook erg lekker te zijn! Het warme weer is echt ideaal, mijn arstisjokken groeien ook als kool.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

brenda_lelie

« Reactie #733 Gepost op: 26 april 2007, 12:28:33 »
Hier gaan de artisjokken ook lekker! Heb ze nu permanent in het kasje, nog wel in een potje. (net als de tomaten en de paprika's en de courgettes)
Wij hebben hier laatst de vijgenstek verplaatst. En blijkbaar is ie daar erg blij mee want er komen allemaal knoppen aan!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #734 Gepost op: 26 april 2007, 13:21:36 »
Mijn bestelling van Vreeken is binnen! Eindelijk!! Maar nog niet alles zat er in... De aardperen heb ik meteen de grond ingestopt, morgen ga ik met de rest beginnen.

Mijn moeder had dat vorig jaar ook geprobeerd (die aardperen) maar tevergeefs, er kwam niks op. Dit jaar had ze aardperen bij de natuurwinkel gekocht (gewoon om te eten dus) en toen er bij eentje scheutjes uit kwamen heeft ze die in een pot met aarde gestopt, en binnen no time had ze een enorme plant staan!

Aiko

« Reactie #735 Gepost op: 26 april 2007, 14:12:36 »
Mijn dadelpitten willen vooralsnog niet ontkiemen. Heb ik daar nu zoveel dadels voor gesnoept...

Offline Indira

• 520
« Reactie #736 Gepost op: 26 april 2007, 16:53:37 »

vijgebomen, leuk! Schijnen ook erg lekker te zijn! Het warme weer is echt ideaal, mijn arstisjokken groeien ook als kool.

Ik heb al jaren 2 avocado's, maar ik vrees echt dat ik ze niet meer heel lang kan houden aangezien ze te groot worden... maar wat dan?
Za Zemiata!

Aiko

« Reactie #737 Gepost op: 26 april 2007, 17:07:29 »
Eentje kun je wel aan mij kwijt...! Krijg je een beuk ter ruil. Die gaat nog wel wat jaren mee voordat die te groot gaat worden. Of een hazelaar, mag ook.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #738 Gepost op: 26 april 2007, 20:54:23 »

Ik heb al jaren 2 avocado's, maar ik vrees echt dat ik ze niet meer heel lang kan houden aangezien ze te groot worden... maar wat dan?

Komen daar echt avocado's aan??

Offline Indira

• 520
« Reactie #739 Gepost op: 27 april 2007, 00:13:55 »
nou ja, als ze uit zouden groeien tot echt bomen natuurlijk wel. een paar week terug was ik in Faro en daar keek ik vanuit mijn kamer uit op een avocadoboom vol avocado´s... deze zijn nog lang niet zo groot, maar dan kan ik ze ook niet meer op mn vensterbank hebben staan. een tijdje terug werd 1 heel kaal, die was ook maar heel langwerpig dus die heb ik resoluut afge'knipt' en die loopt nu aan de zijkanten uit. ze zijn wel heel mooi en zien er groen en krachtig uit.. maar blijven dus ook maar groeien...
Za Zemiata!